Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Vartotojų straipsniai Ugdymo proceso be tėvų įsitraukimo nebeįsivaizduojame
 

Ugdymo proceso be tėvų įsitraukimo nebeįsivaizduojame

2017-05-20
Susijusios temos: Šeima Vaiko ugdymas
Ugdymo proceso be tėvų įsitraukimo nebeįsivaizduojame
Rima ULOZIENĖ
Vilniaus lopšelis-darželis „Pelėda“
Glaudus bendravimas su ugdytinių šeimomis šiandien tapo neatsiejama pedagogų darbo dalimi. Suprasdami tėvų dalyvavimo ugdymo procese svarbą, Vilniaus lopšelio-darželio „Pelėda“ pedagogai nuolat kuria tarpusavio supratimą ir pasitikėjimą skatinančią aplinką, įtraukiančią tėvus į darželio gyvenimą.
Tėvų įsitraukimas į ugdymo(si) procesą skatina vaiko motyvaciją, stiprina savivertę ir pasitikėjimą savimi, padeda jaustis saugesniam, užtikrina sąlygas natūraliai vaiko psichinei ir fizinei raidai, suteikia geresnes galimybes tenkinti vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius. Vaikai, matydami į jų ugdymosi procesą įsitraukusius tėvus, tampa veiklesni, smalsesni, o tai tiesiogiai siejasi su jų geresniais pasiekimais.
 
Formuodami vieningą tėvų ir darželio požiūrį į vaiko ugdymą, siekiame individualiai pažinti kiekvieną vaiką ir jo šeimą, organizuojame tėvų informavimą ir švietimą, skatiname ugdytinių tėvelius aktyviai dalyvauti grupės ir darželio gyvenime, dalijamės tėvų įnašo rezultatais.
 
Darželyje atlikome tėvų apklausą, kurios rezultatai parodė, kokias darželio ir šeimos  bendradarbiavimo formas tėvai linkę rinktis:
  1. Vaikų pasirodymai, vaidinimai – 79 proc.
  2. Individualūs pokalbiai – 74 proc.
  3. Tėvų organizuojamos veiklos – 64 proc.
  4. Veiklos  netradicinėse aplinkose – 61.5 proc.
  5. Vakaronės – 61 proc.
  6. Išvykos, edukacinės kelionės – 61 proc.
  7. Dalyvavimas parodose, konkursuose, akcijose – 59 proc.
  8. Projektinė veikla – 58 proc.
  9. Grupės, įstaigos tradicijų puoselėjimas – 40 proc.
  10. Susirinkimai – 37 proc.
  11. Atvirų durų dienos – 34 proc. 
Mūsų darželyje kai kurios bendradarbiavimo su šeima formos jau tapo tradicija.
 
Projektas „Pelėdos bendruomenė skaito vaikams“ trečius metus kviečia tėvelius, senelius skaityti vaikams tarmiškai, eiliuotai, įterpiant vaidybos elementus, muzikinius intarpus. Tėveliai projekto metu ne tik skaito, bet ir paruošia įvairių užduočių, organizuoja žaidimus, vaišina klausytojus įvairiais skanumynais.
 
Artėjant Kalėdoms visose grupėse „verda“ kūrybinis darbas. „Kalėdinėse dirbtuvėlėse“ tėvai kartu su vaikais gamina ir puošia savo grupės eglutes papuošalais iš medžio, šiaudų, druskos tešlos, popieriaus, sausainių, įvairiausios gamtinės medžiagos ir kitokių buitinių detalių. Vaikų atsiliepimai:
 - Kaip smagu buvo gaminti iš tešlos žaisliukus. žvaigždutes, angeliukus, lėlytes. (Goda)
 - Man patiko lankstyti eglutes, nors iš pradžių buvo sunku, bet vis tiek smagu aš išmokiau ir savo broliuką. (Urtė)
 
Vaikai susipažįsta su tėvų profesijomis, jų pomėgiais. Tėčiai ir mamos –  gaisrininkai, gamtininkai, chemikai, medikai, kirpėjai, kinologai, staliai ir kt. – vis dažniau atvyksta pas vaikus papasakoti apie savo veiklos ypatumus. Tėvų apsilankymai grupėse suburia vaikus naujiems potyriams, kviečia dalyvauti įdomiose veiklose ir atsakyti į daugelį klausimų: „Kaip pasigaminti puošnų kaspiną? Kaip iš vilnos suvelti kamuoliuką arba sukurti mažą žaisliuką? Kaip pasigaminti kvepiantį atviruką?“ ir t.t.
 
Tėveliai noriai organizuoja edukacines išvykas. Jau aplankėme garso įrašų studiją, „Geležinkelių muziejų“, „Karo technikos muziejų“, Lietuvos filharmoniją ir kt. Šiose išvykose vaikai įdomiai ir turiningai praleidžia laiką, susipažįsta su nauja aplinka, pabendrauti su suaugusiaisiais.