Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Temos
Nuo vasario mėnesio iki kovo 17 d. Joniškio vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“ pedagogai organizavo tarptautinį ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo priemonių iš antrinių žaliavų projektą „Antrasis daiktų gyvenimas“. Šio projekto tikslas – skatinti tausoti žemės resursus bei aplinką, tikslingai panaudojant antrines žaliavas. Jame dalyvavo 274 pedagogai iš 131 Lietuvos ugdymo įstaigos ir Elejos vaikų lopšelis-darželis „Kamenite“ (Latvijos respublika). 
Skaityti plačiau
Rugsėjo–spalio mėnesiais Šiaulių lopšelio-darželio „Berželis“ grupės „Šermukšniukai“ ugdytiniai ir mes, specialiosios grupės vyr. auklėtoja Laura Zinkevičienė, neformaliojo ugdymo mokytoja Sonata Janauskienė, organizavome ir įgyvendinome gamtamokslinį STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos taikymo) projektą „Drugelių gyvenimas“. 
Skaityti plačiau
 Rengiame mokymus / seminarus pedagogams ir tėvams aktualiomis temomis kontaktiniu ir nuotoliniu būdu
 
Skaityti plačiau
Europos Komisija kviečia sporto veiklas vykdančias organizacijas teikti paraiškas „Erasmus+“ sporto srities projektams įgyvendinti. Paraiškas Švietimo, garso ir vaizdo bei kultūros vykdomajai agentūrai (EACEA) pateikti galima iki šių metų balandžio 2 d.
Skaityti plačiau
Vaikas susipažįsta su pasakų pasauliu, kai tik pradeda kalbėti. Pasakos moko išreikšti savo jausmus, įvardinti ir suprasti. Pasakos ir jos kalbos harmonija ugdo vaikų sugebėjimą suvokti estetines vertybes. Klausydamiesi pasakų, jas kurdami ar vaidindami vaikai iš naujo gyvena savo mėgstamo personažo gyvenimą. Pasakos daro įtaką visam vaiko ugdymui ir daro didelę įtaką vaiko asmenybės raidai: vaizduotei, smalsumui ir intelektui; ugdo kalbą, plečia žodyną, nustato dialogo pagrindus; padeda jiems geriau suprasti save ir kitus, pajusti ne tik savo, bet ir kitų norus ir emocijas. 
Skaityti plačiau
Nacionalinė švietimo agentūra vykdo Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir savivaldybių biudžetų lėšomis finansuojamą projektą „Inovacijos vaikų darželyje“, kurio tikslas – gerinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo praktiką skatinant pokyčius švietimo įstaigų veikloje. Siekiant šio tikslo, 16 įvairių sričių specialistų iš visos šalies, remdamiesi užsienio šalių gerąja patirtimi, Lietuvos vaikų darželių situacija ir poreikiais, parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo metodinės medžiagos priemonių rinkinius dėl informacinių technologijų, STEAM, darnaus vystymosi ir kūrybingumo ugdymo diegimo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programose. 
Skaityti plačiau
Šiais metais Lietuvos vaikų ir jaunimo centras tradiciškai prisidėdamas prie VšĮ „Vaikų linijos“ inicijuoto projekto „Veiksmo savaitė BE PATYČIŲ“ kalbės apie draugystę, pagarbų ir draugišką bendravimą per meną, kūrybiškumą ir interaktyvumą.
Kovo 18–22 d. vaikus ir jaunimą LVJC kviečia dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse bei interaktyviuose žaidimuose, o mokytojus ir tėvus – dalyvauti seminaruose, kuriuose – Olweus programos atstovų pristatymas apie patyčių lygio duomenis Lietuvoje ir LVJC mokytojų paskaita-diskusija, ar viską mokytojai ir tėvai nori žinoti apie savo vaikus.
Skaityti plačiau
Socialinė parama gali būti teikiama ir pagal priešmokyklinio ugdymo programas ikimokyklinio ugdymo įstaigose besimokantiems vaikams. Šiame straipsnyje įvardysime įstatymu nustatytas socialinės paramos mokiniams rūšis, dydžius, skyrimo sąlygas, taip pat – kaip apskaičiuojamos šeimos, kuri pretenduoja gauti socialinę paramą, pajamos.
Skaityti plačiau
Projekto tikslas – didinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumą ir įvairovę, ypač kaimo gyvenamosiose vietovėse, mažinant socialinę atskirtį ir skirtumus tarp savivaldybių; užtikrinti lanksčias ir kokybiškas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo paslaugas ir reikiamą švietimo pagalbą, atsižvelgiant į individualius vaikų ugdymosi poreikius.
 
Skaityti plačiau
Sutrikusios klausos vaikų tėvams, pirmą kartą pravėrusiems surdopedagogo kabineto duris, dažniausiai rūpi viena: ,,Ar mūsų vaikas kalbės? Ar galės tapti visaverčiu visuomenės nariu?“. Iš tiesų kalba yra ne tiek kalbos organų, kiek suderintas mąstymo, klausos likučių, įvairių kūno judesių bendros veiklos produktas. 
Skaityti plačiau
Nuo spalio 1 d. iki lapkričio 5 d. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija švietimo bendruomenei organizuoja viešąsias konsultacijas dėl įtraukiojo švietimo. Su mokytojais, pagalbos mokiniui specialistais, tėvais, mokyklų vadovais, mokslininkais, savivaldybėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis bus diskutuojama, kas turi būti konkrečiai padaryta iki 2024 m. rugsėjo, kai įsigalios pakeistas Švietimo įstatymas, numatantis įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų teisę ugdytis pasirinktoje švietimo įstaigoje.  
Skaityti plačiau
Perdegimo sindromas — tai kraštutinė profesinės nesėkmės išgyvenimo situacija. Šis sindromas yra viena iš pačių opiausių problemų, kurias savo darbe patiria pedagogai bei kiti švietimo įstaigų darbuotojai. Naujas mokomasis filmas pasakoja apie pedagogų perdegimo sindromą.
Skaityti plačiau
 Visiems tėvams kartais reikia pasitarti dėl vaikų ir paauglių elgesio, savijautos ar tarpusavio santykių. Vaikai ir paaugliai dažnai ką nors iškrečia, ne visuomet pavyksta su jais susikalbėti ar suprasti elgesio priežastis. Neretai suaugusieji nežino, kaip reaguoti ar nusiraminti, jaučiasi blogais tėvais.
Skaityti plačiau
Naują etapą pradedantys LVJC Tikrų mokymų praktikumai užsidegę dar giliau nagrinėti ikimokyklinio ugdymo aktualijas ir su mažyliais dirbantiems pedagogams rūpimus klausimus.
Skaityti plačiau
2014 m. rugpjūčio 12-14 dienomis organizuojamas tarptautinis seminaras kartu su tarptautine asociacija IASWECE, vienijančia visų pasaulio šalių Valdorfo asociacijas. Šių metų seminaro tema – „Kada vaikas pasiruošęs mokyklai?“
Skaityti plačiau
Šiuolaikinis kintantis pasaulis kelia naujus reikalavimus ir naujas kompetencijas žmogui. Tik kokybiškas ikimokyklinis ugdymas gali lemti vaiko sėkmę bendrajame ugdyme ir tolimesniuose karjeros pasirinkimuose. Straipsnyje yra analizuojama kompetencijomis grįsto mokymosi bruožai, mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymo reikšmė ir galimybės ikimokykliniame amžiuje mokymosi visą gyvenimą kontekste. 
Skaityti plačiau
Vasario ir kovo mėnesiais ikimokyklinukų pedagogus kviečiame į kūrybiško vaikų ugdymo seminarus bei praktikumus. Šįkart – apie naujus vaikų švenčių organizavimo būdus, gausybę smagių kūrybiško vaikų matematinių bei STEAM gebėjimų ugdymo idėjų ir metodų, socialinį-emocinį ugdymą darželyje, bendradarbiavimą su tėveliais, siekiant įgyvendinti ugdymo tikslus.
Skaityti plačiau
2012 m. spalio - gruodžio mėnesiais Vilniuje organizuojamas seminarų ciklas šiuo metu nedirbantiems ir mažas pajamas (iki 1050 Lt šeimos nariui) gaunantiems bei vaikus iki 14 metų auginantiems tėvams, kurie aktyviai ieško darbo.
Skaityti plačiau
Balandžio 20–24 dienomis Mažeikių lopšelio-darželio „Delfinas“ „Kačiukų“ grupės vaikai, tėveliai ir mes, mokytojos Elona Dapšienė ir Jurgita Kosovskaja, sudalyvavome nuotolinio mokymo pamokėlėse – projekte „Švari žemė, sveikas maistas – laimingas vaikas“. Projekto metu vaikai gavo laiškus iš gamtos saugotojų Girinukų, kurie papasakojo vaikams ir tėveliams švarios gamtos paslaptis, apie buityje susidarančių atliekų rūšiavimą, rekomendavo animacinių filmukų, iliustruojančių atliekų perdirbimo naudą. 
Skaityti plačiau
Švietimo ir mokslo ministerija kviečia teikti vaikų literatūros kūrinius, kritikos darbus, vaikų literatūros ir skaitymo populiarinimo projektus Vaikų literatūros premijai gauti.
Skaityti plačiau
Visą spalio mėnesį sostinės lopšelyje - darželyje „Žilvitis“ šurmuliavo šventiniai Rudenėlio renginiai. Juose aktyviai dalyvavo visų grupių pedagogės, ugdytiniai ir jų šeimos nariai.  
Skaityti plačiau
Kad artėjančios Kalėdų šventės teiktų ramybę, o ne stresą, pasitikime jas gerai pasiruošę bei jaukiai papuošę aplinką ir visas erdves. 
Skaityti plačiau
Kartu su gražuole vasara sugrįžta ir pamėgtasis skaitymo iššūkis Vasara su knyga, kviečiantis įkvėpti knygų magijos!
Skaityti plačiau
Norint, kad vaikai išmoktų taisyklingai tarti visus garsus ir raiškiai kalbėti, labai naudinga pirštų bei artikuliacijos padargų mankšta. Panevėžio lopšelyje-darželyje „Riešutėlis“ įgyvendintas projektas „Paklausyk, vaikeli, ką kalba knygelė“.
Skaityti plačiau
Kauno technologijos universiteto (KTU) studentai kartu su mokslininku sukūrė logopedinį žaislą vaikams, padėsiantį lavinti jų kalbą, interaktyviai mokytis atpažinti daiktus, skaičių bei raidžių pavadinimus. Šio žaislo prototipą jau išbandė jaunos šeimos, kurios buvo sužavėtos, kaip žaismingai įsitraukia į žaidimą jų vaikai.
Skaityti plačiau
Vilniaus lopšelio-darželio „Gandriukas“ bendruomenė dalyvauja „Mažojo Princo fondo“ iniciatyvos „Visa Lietuva skaito vaikams“ programoje „Skaitantys vaikų darželiai“ . 
Skaityti plačiau
Europos ankstyvojo amžiaus švietimo tyrimų asociacija EECERA 2014 m. rugsėjo 7-10 dienomis organizuoja 24-ąją metinę konferenciją, kuri yra didžiausia ir svarbiausia mokslinė konferencija Europoje ankstyvojo amžiaus ugdymo tema.
Skaityti plačiau
Aptarsime esminius veiksnius, lemiančius mažųjų vaikystę, kaip asmenybės formavimosi, psichinių ir fizinių galių plėtotės laikotarpį,vaiko saviraiškos ugdymą ir ugdymąsi.
Skaityti plačiau
Ąžuolas pratęsė savo misiją – LTeam talismano kvietimą priėmė ir prie virtualaus Olimpinės dienos bėgimo prisijungti nusprendė žinomi sporto bei pramogų pasaulio atstovai, o šią Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) iniciatyvą palaiko ir pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė. Pastaraisiais metais Olimpinė diena buvo tapusi ne tik tradicine, bet ir didžiausia Lietuvoje sporto švente visai šeimai.  
Skaityti plačiau
Dauguma mūsų skubame ir lekiame per gyvenimą. Pasitaiko pervargimo, perdegimo momentų, prastėja savijauta ar puola įvairios ligos. Matydami pavargusius tėvus ar mokytojus, vaikai suvokia tai, kaip normalią savijautą. Nors sveikatingumas ir asmens gerovė nėra dėstoma kaip atskira disciplina mokyklose, vis daugiau tarptautinių tyrimų bei projektų tai įtraukia į prioritetus, formuojant kokybišką pilnavertės šiuolaikinės asmenybės ugdymą(si).
Kaip padėti vaikams ugdyti(s) šias kompetencijas, pataria tarptautiniame projekte „Sveikatingumą ir gerovę mokyklos aplinkoje tobulinanti sistema“ dalyvaujančios pradinio ugdymo pedagogės.
Skaityti plačiau
Pastaruoju metu mūsų gyvenimai taip pasikeitė, kad daug laiko leidome namuose: mokėmės, dirbome, pramogavome. Praktiškai pajutome, kaip vaikams ir suaugusiems laukas reikalingas gerai fizinei ir emocinei savijautai.
Nuo šių metų gegužės Lietuvoje įteisinta lauko darželių veikla – taip valstybinės institucijos pripažino, kad lauko ugdymas yra svarbus ateities švietime. Mes su savo komanda žengėme dar vieną žingsnį į priekį: įkūrę suaugusiųjų švietimo bazę LAUKO AKADEMIJĄ, norime, kad kokybiškai leisti laiką su vaikais lauke mokytųsi ir pedagogai, ir mamos su tėčiais!
 
Skaityti plačiau
Gruodžio 13 d. Vilniuje įvyko pirmoji Lietuvoje „MENAR olimpiada 2014“, kurią organizavo mintinio skaičiavimo mokykla - MENAR AKADEMIJA. Daugelyje pasaulio šalių paplitusios vaikų intelekto lavinimo mokyklų organizuojamos olimpiados patraukia didelį žiniasklaidos susidomėjimą bei prikausto aplinkinių dėmesį.
Skaityti plačiau
Stipri sveikata padeda žmogui ne tik gerai jaustis fiziškai, bet ir apskritai gyventi kokybiškiau, lengviau realizuoti savo sumanymus ir tikslus, įveikti sunkumus bei negandas.  Vaiko sveikatą reikia ugdyti nuo pat pirmųjų dienų.Ypač svarbų vaidmenį šioje srityje atlieka šeima.
Skaityti plačiau
Pastaruoju metu mūsų gyvenimai taip pasikeitė, kad daug laiko leidome namuose: mokėmės, dirbome, pramogavome. Praktiškai pajutome, kaip vaikams ir suaugusiems laukas reikalingas gerai fizinei ir emocinei savijautai.
Nuo šių metų gegužės Lietuvoje įteisinta lauko darželių veikla – taip valstybinės institucijos pripažino, kad lauko ugdymas yra svarbus ateities švietime. Mes su savo komanda žengėme dar vieną žingsnį į priekį: įkūrę suaugusiųjų švietimo bazę LAUKO AKADEMIJĄ, norime, kad kokybiškai leisti laiką su vaikais lauke mokytųsi ir pedagogai, ir mamos su tėčiais!
 
Skaityti plačiau
Žvelgti į gyvenimą, kaip į stebuklą, mokėti džiaugtis mažais ir dideliais dalykais, akimirka ir amžinybe – nelengva, bet labai svarbi užduotis. Laimingiems vaikams, rodos, viskas einasi paprasčiau – jie auga greičiau, mokosi geriau, bendrauja lengviau, yra kur kas aktyvesni, jautresni, veiklesni. Beje, džiaugtis gyvenimu, tai nereiškia į pasaulį žvelgti pro rožinius akinius. Greičiau priešingai – matyti esamą situaciją, bet jos nebijoti, nespalvinti tamsiausiomis spalvomis, nepripildyti sunkiomis, mintis kaustančiomis emocijomis. 
Skaityti plačiau
Lopšelyje-darželyje aktyvumą skatinančių veiklų įgyvendinimui Lietuvos tautinis olimpinis komitetas skyrė finansavimą. Siekdami skatinti fizinį vaikų aktyvumą, suteikti žinių apie olimpinį judėjimą, sudaryti tinkamas sąlygas veikti gamtoje ir susipažinti su stovyklavimo ypatumais, lopšelio-darželio kieme įrengėme „Olimpinę vasaros stovyklėlę“ – stovyklavietę be nakvynės (palapinės, maitinimo erdvė, fizinės veiklos erdvės). Tai gerokai daugiau nei sporto renginys, nes ypatingą dėmesį skyrėme vaikų mokymuisi: sprendimų priėmimo gebėjimo lavinimui, emocinės reakcijos valdymui, garbingam varžymuisi ir kitų kasdienių mažojo žmogaus iššūkių sprendimams.
 
 
Skaityti plačiau