Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Temos
Ruduo – svarbus metas ne tik mūsų mažiesiems, kurie sugrįš į darželius ir mokyklas po atostogų, bet ir paukščiams, kurie ruošis svarbiausiai jų gyvenimo kelionei – migracijai į šiltuosius kraštus. Jaunikliai, tik pramankštinę sparnus, bus pasirengę įveikti tūkstančius kilometrų.
Skaityti plačiau
„Kuo plačiau sparnus išskleis, kuo didesnį ratą apsuks, tuo bus laimingesnis žmogus.“ Šie žymiojo lietuvių menininko Mikalojaus Konstantino Čiurlionio žodžiai aiškiai iliustruoja pagrindinį vaikų ugdymo institucijos tikslą – užauginti laimingą žmogų. Laimingas – tai smalsus, pasitikintis, atviras, sutariantis su savimi ir aplinkiniais, gebantis išreikšti jausmus ir poreikius. Šias savybes mažiesiems padeda ugdytis įvairios veiklos, renginiai, projektai arba tiesiog buvimas kartu. Tai skatina domėtis pasauliu, ieškoti ir rasti atsakymus į rūpimus klausimus. 
Skaityti plačiau
Maloniai kviečiame dalyvauti parodoje ir susitikti su pedagogais, kurie pasidalins patirtimi kaip galima organizuoti nuotolinį bei įtraukųjį mažųjų ugdymą, kaip skaitmenizuoti visą žaidybinį procesą, kuris padeda kiekvienam vaikui atskleisti savo gebėjimus ir siekti sėkmės.  
Skaityti plačiau
Vienas svarbiausių ikimokyklinio ugdymo ir ugdymo(si) lūkesčių – bendraujantis vaikas. Ikimokykliniame amžiuje ugdant vaikų kalbinius gebėjimus ypač svarbu parinkti ir tikslingai taikyti įvairius metodus ir būdus, panaudoti įvairias situacijas arba sąmoningai tokias sudaryti. Nuo seno žinoma vaikų ugdymo priemonė – pasakos.
Skaityti plačiau
Kėdainių lopšelis-darželis „Pasaka“, dalyvaudamas „eTwinning“ projektuose, sėkmingai įsilieja į besimokančią Europos bendruomenę, skleidžia gerąją patirtį, noriai dalindamasis idėjomis su rajono ir respublikos pedagogais.
Įgyvendindami tarptautinius bei nacionalinius projektus, aktyviai bendradarbiaujame su partneriais, palyginame savo ir kitų ikimokyklinių įstaigų bendruomenių gyvenimą, tobuliname užsienio kalbų žinias, informacijos ir komunikacijos technologijų (IKT) naudojimo įgūdžius.
Džiaugiamės šiais mokslo metais sėkmingai įgyvendintais projektais: „Ruduo mano mokykloje“, „Mėlyno meškiuko saugaus interneto kampanija“, „Kelionė į darnų pasaulį“, „Kelionė metų laikų karusėle“. Kiekvienas įgyvendintas projektas unikalus savo turiniu, tad rinkomės įvairių veiklos formų ir stengėmės įdomiai, netradiciškai ir patraukliai atskleisti projekto turinį veiklomis. Svarbiausia, kad dalijamės gerąja patirtimi, įgyjame bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių, stipriname tarpusavio ryšius, sudarome sąlygas į organizuojamas veiklas aktyviai įsitraukti įstaigos bendruomenei, ugdytinių tėveliams.
 
Skaityti plačiau
Nacionalinė švietimo agentūra vykdo Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir savivaldybių biudžetų lėšomis finansuojamą projektą „Inovacijos vaikų darželyje“, kurio tikslas – gerinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo praktiką skatinant pokyčius švietimo įstaigų veikloje. Siekiant šio tikslo, 16 įvairių sričių specialistų iš visos šalies, remdamiesi užsienio šalių gerąja patirtimi, Lietuvos vaikų darželių situacija ir poreikiais, parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo metodinės medžiagos priemonių rinkinius dėl informacinių technologijų, STEAM, darnaus vystymosi ir kūrybingumo ugdymo diegimo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programose. 
Skaityti plačiau
Gegužės 12 d.  Kauno miesto savivaldybės salėje rengiamas atviras ugdymo aktualijų forumas „Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą diagnostika, paslaugos, pagalba, integracija į ugdymo įstaigas ir visuomenę. Realijos ir galimybės“.
Skaityti plačiau
Dovanojame skaitytojams Marinos Korinevskajos, Humanistinės pedagogikos asociacijos valdybos narės, nuostabų ir įkvepiantį tikrojo gyvenimo paveikslą. 
Skaityti plačiau
Gegužės 6 d. 9.00–14.00 val. Vilniuje, Švietimo ir mokslo ministerijoje rengiamas atviras švietimo specialistų bei mokyklų vadovų forumas „Kai laimi visi“, skirtas negalią turinčių vaikų ugdymo aktualijoms ir problemoms.
Skaityti plačiau
Balandžio paskutinįjį penktadienį ikimokyklinio ugdymo pedagogai rinkosi į Aukštaitijos regiono praktinę konferenciją „Gabių vaikų ugdymas ikimokykliniame amžiuje“, kurią organizavo Panevėžio r. Ramygalos vaikų lopšelis-darželis ir Panevėžio r. švietimo centras.
Skaityti plačiau
Nuo spalio 1 d. iki lapkričio 5 d. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija švietimo bendruomenei organizuoja viešąsias konsultacijas dėl įtraukiojo švietimo. Su mokytojais, pagalbos mokiniui specialistais, tėvais, mokyklų vadovais, mokslininkais, savivaldybėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis bus diskutuojama, kas turi būti konkrečiai padaryta iki 2024 m. rugsėjo, kai įsigalios pakeistas Švietimo įstatymas, numatantis įvairių ugdymosi poreikių turinčių vaikų teisę ugdytis pasirinktoje švietimo įstaigoje.  
Skaityti plačiau
Kviečiame stebėti Seime vykstančią tarptautinę konferenciją „Apsaugok mano vaikystę“, organizuojamą VšĮ Paramos vaikams centro, baigiantis projektui „Ankstyvosios prevencijos ir intervencijos darbo su rizikos šeima modelio kūrimas ir diegimas Lietuvos savivaldybėse“.
Skaityti plačiau
Prieš metus Jurbarko vaikų lopšelis-darželis „Nykštukas“ nutarė įsitraukti į tarptautinį prevencinį projektą „Miklūs piršteliai ir judrus liežuvis – vaiko ir kalbos draugai“, kurio tikslas yra užkirsti kelią tam tikriems sutrikimams atsirasti ar bent sumažinti jų tikimybę. 
Skaityti plačiau
Naują etapą pradedantys LVJC Tikrų mokymų praktikumai užsidegę dar giliau nagrinėti ikimokyklinio ugdymo aktualijas ir su mažyliais dirbantiems pedagogams rūpimus klausimus.
Skaityti plačiau
Ugdymo plėtotės centro svetainėje nuo spalio 16 dienos veikia virtuali paroda, skirta edukologei, literatūrologei, kultūros istorikei, daktarei Meilei Lukšienei „Meilės Lukšienės metai“.
Skaityti plačiau
Noriu pasidalyti mintimis ir patirtimi apie Kauno Valdorfo darželio „Šaltinėlis“ bendruomenę – bendruomenę, kuri auga kartu ir yra lyg didelė šeima.
Skaityti plačiau
„Lauko akademija“ kviečia į naują dviejų dalių mokymų ciklą. Mokymaiskirti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo pedagogams, įstaigų vadovams ir visiems švietimo darbuotojams, norintiems praplėsti ir atnaujinti savo žinias, išmokti išnaudoti turimus ugdymo resursus – lauką, išmokti dirbti ir gyventi darnoje su aplinka. 
Skaityti plačiau
Kauno tautinės kultūros centras kviečia ikimokyklinio amžiaus vaikus, mokinius, jų šeimų narius, pedagogus dalyvauti virtualiame respublikiniame kūrybiniame etnografinės kraštotyros vaikų ir mokinių konkurse „Jei prakalbėtų, daug pasakytų…“, skirtame Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienai paminėti.
Konkurso tikslas – skatinti vaikų ir mokinių, jų šeimos narių, pedagogų iniciatyvumą, kūrybiškumą, aktyvumą, puoselėjant etninės kultūros vertybes, siekiant pažinti, rinkti ir saugoti senuosius etnografinius buities ir gyvensenos daiktus bei tautodailės dirbinius, atskleidžiant jų prasmę bei reikšmę žmogui, šeimai, bendruomenei ir tautinėms tradicijoms.
 
Skaityti plačiau
„Kristina Ohlsson yra tikra skandinaviškos mistikos ir siaubo karalienė“, – teigia vienas švedų literatūros kritikas. Lietuvoje mes ją žinome kaip „Stiklo vaikų“ trilogijos autorę. Interviu skaitykite, kaip gimė knygų idėja ir kas įkvėpė autorę.
Skaityti plačiau
Kovo 30 d., šeštadienį, 13 val. Radvilų rūmų muziejuje (Vilniaus g. 24, Vilnius) vyks kūrybinės komiksų dirbtuvės šeimoms ir edukacinio leidinio „Ne muziejaus batai“ pristatymas.
Skaityti plačiau
Išradingumu kaskart nustebina ikimokyklinių ugdymo įstaigų bendruomenės: vaikams įrengti „purvo“ baseinai, vandens baseinėliai, karštą vasaros dieną mažieji ten žaidžia su vandeniu ir purvu, stato svajonių pilis bei kitus statinius. Sukurta daug įvairių edukacijos erdvių, skirtų vaikus įtraukti į begales tyrinėjimų, naujų atradimų ir pažinimų pasaulį, suteikti žinių bei teigiamų emocijų, svarbu, kad daugelį dalykų vaikai gali išbandyti ir įvertinti savo gebėjimus įvairiose aplinkose. 
Skaityti plačiau
Rudenėlis jau skaičiuoja paskutines savo karaliavimo gamtoje dienas. Vėsta oras. Dažniau lyja.
Susiklosčiusi situacija pasaulyje ir mūsų darželyje pristabdė viešus renginius, koncertus, konkursus. Gamta ruošiasi ilsėtis. Didesnę dienos dalį mūsų mažieji praleidžia grupėje. Šis rudens metas suteikia galimybę daugiau dėmesio skirti kitokioms, ne mažiau prasmingoms ir turiningoms, veikloms. Radosi daugiau progų pažinti, stebėti gamtą, jos pokyčius, eksperimentuoti, stebėti, kurti, žaisti.
 
Skaityti plačiau
Kad artėjančios Kalėdų šventės teiktų ramybę, o ne stresą, pasitikime jas gerai pasiruošę bei jaukiai papuošę aplinką ir visas erdves. 
Skaityti plačiau
Jonavos vaikų lopšelis-darželis „Dobilas“ nuolat ieško naujų metodų ir būdų ugdant vaikų kalbą ir raštingumą.
Išleista nemažai leidinių, kuriuose mokytojai dalijasi patirtimi, kokias priemones kuria vaikų ugdymui(si), bet mažai pavyzdžių, kokių idėjų kyla vaikui, besimokant to, ką siūlo mokytojas.
Mūsų darželis priėmė iššūkį – sudaryti knygą „Vaikų idėjų vaivorykštė“, kurioje atsispindėtų vaikų idėjos, jų galimybės, mąstymo lygis, kūrybingumas, vaizduotė. Ir visa tai turėjo būti perkelta į popieriaus lapą, naudojantis rašytine kalba.
Sukvietėme visus Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojus dalintis patirtimi, parodyti geriausius vaikų ugdomosios veiklos darbų pavyzdžius, skirtus lavinti vaikų kalbą, raštingumą, mąstymą ir prisidėti išleidžiant vaikų idėjų knygą šalies mastu.
 
Skaityti plačiau
Daugelis be kelionių sunkiai įsivaizduoja vasaros atostogas. Tačiau tėvams, ypač auginantiems dar visai mažus vaikus, tenka apsispręsti ar pasiimti juos kartu, o gal kuriam laikui atsisakyti kelionių.
Skaityti plačiau
Maloniai kviečiame į susitikimą-metodinių priemonių pristatymą, kuriame bus aptarti kalbos mokymo(si) ankstyvajame (ikimokykliniame, priešmokykliniame amžiuje ir pradinėse klasėse) amžiuje, dvikalbio ugdymo ypatumai, pristatytos naujai  parengtos metodinės priemonės pedagogams.
Skaityti plačiau
„Jei norite, kad vaikai būtų protingi – skaitykite jiems pasakas, jei norite, kad jie būtų labai protingi – skaitykite labai daug pasakų.“ Albertas Einšteinas
Apie pasakų teikiamą naudą žinoma jau seniai. Skaitant pasakas ir kitus literatūros kūrinius vystosi ne tik kalbiniai, bet ir pažintiniai procesai: plečiasi vaiko žodynas, ugdoma rišlioji kalba, greičiau pradedama kalbėti taisyklingais žodžių junginiais bei pilnais sakiniais. Be to, vystosi dėmesys, mąstymas, lavėja vaizduotė, gerėja girdimoji atmintis. Ypač tai aktualu mums, logopedams, dirbant su vaikais, turinčiais skirtingus kalbinius gebėjimus.
Skaityti plačiau
Balandžio 22–28 dienomis Lietuvoje ir visame pasaulyje organizuojama tarptautinė socialinė kampanija „Visuotinio veiksmo savaitė 2012“. Šių metų tema – ankstyvasis vaikų ugdymas ir rūpyba. Milijonai žmonių visame pasaulyje įsitrauks į kampanijos renginius ir pasisakys už vaikų teises. Prisijunkite prie šios kampanijos ir Jūs!
Skaityti plačiau
Pirmieji penkeri metai žmogaus gyvenime psichologų ir pedagogų dažnai vertinami kaip žmogaus raidos pusiaukelė, nors po to žmogus gyvena dar keliolika penkmečių. Šiuo laikotarpiu susiformuoja ir vaiko kalba. Išlavinta kalba yra raktas į sėkmingą socializaciją: mokymąsi, įsiliejimą į bendraamžių kolektyvą, kultūrinių ir etinių vertybių perėmimą, mėgstamos veiklos pasirinkimą, profesinę karjerą. Suaugusiesiems labai svarbu žinoti vaiko kalbos raidos ypatumus ir būdus, kaip jie patys gali padėti vaiko kalbos plėtotei.
Skaityti plačiau
Šiandieninė vaikų maitinimo sistema yra pasenusi ir neužtikrina augančio vaiko organizmui būtinų maisto medžiagų, taip pat menkai atitinka sveikos mitybos principus ir taisykles – apie tai buvo kalbama Seime surengtoje spaudos konferencijoje.
Skaityti plačiau
Nuo 2013 m. Vilniaus lopšelis-darželis „Saulėtekis“ dalyvauja respublikiniame projekte „Sveikatiada“. Norėčiau pasidalyti patirtimi ugdant vaikų sveiką gyvenseną ir pristatyti darželyje vykusį projektą „Netradicinė mankšta“.
Skaityti plačiau
Pastaruoju metu mūsų gyvenimai taip pasikeitė, kad daug laiko leidome namuose: mokėmės, dirbome, pramogavome. Praktiškai pajutome, kaip vaikams ir suaugusiems laukas reikalingas gerai fizinei ir emocinei savijautai.
Nuo šių metų gegužės Lietuvoje įteisinta lauko darželių veikla – taip valstybinės institucijos pripažino, kad lauko ugdymas yra svarbus ateities švietime. Mes su savo komanda žengėme dar vieną žingsnį į priekį: įkūrę suaugusiųjų švietimo bazę LAUKO AKADEMIJĄ, norime, kad kokybiškai leisti laiką su vaikais lauke mokytųsi ir pedagogai, ir mamos su tėčiais!
 
Skaityti plačiau
Kovo pradžioje pirmą kartą Lietuvoje vykusios draugiškosios socialinio emocinio intelekto ugdymo (SEU) olimpiados pradinėms klasėms „Dramblys“ rezultatai parodė, kad pradinių klasių moksleiviams labiausiai trūksta gebėjimų valdyti savo emocijas. 
Skaityti plačiau
Apsirengę saugos liemenes, pasiėmę vandens troškuliui numalšinti vieną karštą rytą Vilniaus lopšelio-darželio „Pušaitė“ „Meškučių“ grupės priešmokyklinukai išsiruošė į patį naujausią gaisrinės pastatą, įsikūrusį šalia Neries, Antakalnio mikrorajone.
Skaityti plačiau
Š. m. gruodžio 9 d. 13 val. vyks nuotolinė respublikinė mokslinė-praktinė konferencija „Mokytojo ir vaiko emocinė bendrystė ugdomosiose veiklose ikimokyklinėse ir priešmokyklinėse įstaigose“, skirta Riešės vaikų darželio įsteigimo 45-ųjų metinių paminėjimui.  
Skaityti plačiau
Vaikų neformaliajam švietimui Vyriausybė papildomai skyrė dar 5,5 mln. Eur. Šio lėšos bus paskirstytos savivaldybėms, kad galėtų naudoti stovykloms, edukacinėms programoms ir kitoms neformaliojo vaikų švietimo veikloms finansuoti. Bendra valstybės suma, kurią galima naudoti vaikų vasaros edukacijai, šiemet yra rekordinė – 8 mln. Eur, kelis kartus didesnė nei ankstesniais metais kartu sudėjus valstybės ir savivaldybių skiriamas lėšas. 
Skaityti plačiau
Kaip vasaros metu padėti vaikams leisti laiką kuo aktyviau ir kokių smagių veiklų imtis visai šeimai, pataria „Šiaurės licėjuje“ Kaune kompetencijų stovyklas vedanti pedagogė Brigita Fedorčak bei vaikų trenerė Austra Skujytė.
Skaityti plačiau