Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Vartotojų straipsniai Projektas „Kelionė aplink pasaulį“ skatino vaikus domėtis kitų šalių žmonių gyvenimu
 

Projektas „Kelionė aplink pasaulį“ skatino vaikus domėtis kitų šalių žmonių gyvenimu

2017-02-02
Susijusios temos: Edukacija Vaiko ugdymas
Projektas „Kelionė aplink pasaulį“ skatino vaikus domėtis kitų šalių žmonių gyvenimu
Agnieška MAKEVIČ
Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželis
2016 m. spalio–gruodžio mėnesiais Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželyje įgyvendinome projektą „Kelionė aplink pasaulį“, kuriame dalyvavo grupės „Meškiukai“ ugdytiniai ir jų tėveliai. Projekto tikslas – skatinti vaikus domėtis kitų šalių žmonių gyvenimu.
Šiuolaikiniai vaikai daug keliauja. Grįžę po atostogų, seniai nesimatę su grupės draugais, auklėtoja, skuba pasakoti savo atostogų įspūdžius. Pastebėjome, kad vaikai grupėje imituoja kitų tautų elgesį, vartoja kitų kalbų žodžius, piešia gamtos vaizdus, noriai dalijasi savo patirtimi. Vaikai taip pat reiškia norą (klausinėja, domisi) pažinti kitas šalis, kurias aplankė jų draugai, bei tas, į kurias svajoja nuvažiuoti. Atsižvelgdamos į vaikų domėjimąsi, kartu su socialine pedagoge Ilona Komarovska ir meninio ugdymo pedagoge Ivanesa Žilevič, nutarėme organizuoti projektą „Kelionė aplink pasaulį“.
 
Projekto metu buvo organizuojamos keturios veiklos. Pradžioje vaikai dalijosi įspūdžiais apie šalis, kurias jau yra aplankę, taip pat pristatė kelionių po įvairius Lietuvos regionus įspūdžius. Vaikai atsinešė nuotraukų, suvenyrų iš tokių šalių, kaip Lenkija, Lietuva, Kroatija, Egiptas, Turkija, Bulgarija, Latvija. Grupėje vaikai demonstravo savo atneštus daiktus ir pasakojo apie savo kelionę: ką matė, ką veikė, ką valgė, ką sutiko, kas labiausia patiko. Darželio aktų salėje įrengėme kampelį, kuriame sugulė visi vaikų darbeliai, nuotraukos, suvenyrai ir kiti daiktai, simbolizuojantys aplankytas šalis.
 
 
Antros projekto veikla buvo kulinarinė.  Vaikai išsiaiškino tradicinius pasirinktų šalių – Italijos, Japonijos ir Afrikos – patiekalus, patys juos gamino, ragavo. Vaikai atrado, kad Italija garsėja picomis, Japonija – suši, o Afrikoje apstu vaisių. Vaikai atsinešė savo prijuostės, kartu grupėje pasigamino virėjo kepures. Siekėme, kad dėvėdami specialią maisto gaminimui skirtą aprangą, vaikai pasijustų tikrais virėjais. Ruošdami įvairius patiekalus vaikai kalbėjo apie produktus, diskutavo apie skonį, dalijosi savo maisto gaminimo patirtimi.
 
 
Trečios veiklos metu skatinome vaikų domėjimąsi kitų šalių muziką, šokiu. Muzikinių veiklų metu kartu su vaikais klausėmės tradicinių pasirinktų šalių melodijų, žaidėme muzikinius kitų šalių žaidimus ir ratelius, vaizduodami charakteringus judesius ir garsus: „Tarantela“ (Italija), „E poli tajka e (Japonija)“, „Si mama ka“ (Afrika), „Zolotyje vorota“ (Rusija), „Pociag“ (Lenkija), „Šiaudų batai“ (Lietuva). Siekiant paįvairinti muzikos pamokas buvo įtraukti Amerikos indėnų žaidimai, kurie vaikams labai patiko. Užsiėmimų metu vaikai tyrinėjo tradicinius kitų šalių instrumentus, klausėsi jų skambėjimo, bandė pritarti pedagogo atliekamoms melodijoms.
 
 
Baigiantis projektui ugdytinius, jų tėvelius ir kitus šeimos narius pakvietėme į renginį „Kelionė aplink pasaulį“, kurio metu „keliavome“ po Prancūziją, Afriką, Japoniją, Rusiją, Lenkiją.
 
Viso projekto metu daug kalbėjome apie kitų šalių gyvenančių žmonių aprangą, drabužių detales, spalvas, medžiagas, tad nutarėme surengti madų šou. Džiugu, kad tėvai aktyviai prisidėjo prie įvairių šalių tautinių kostiumų demonstravimo. Visi grožėjomės šių šalių kostiumais: Graikija, Italija, Turkija, Lenkija, Rusija, Ukraina, Afrika, Japonija, Kinija, Aliaska, Ispanija, Lietuva, JAV.
 
Po madų šou visi renginyje dalyvavę svečiai buvo pakviesti aplankyti tas šalis, kurias vaikai pažino projekto metu ir išmokti tų šalių ratelių, šokių ir žaidimų. Renginio pabaigoje lietuviškus kostiumus demonstruojantys tėveliai ir vaikai vaišino visus lietuviška juoda duona su medumi.
 
 
Apibendrinus vaikų pasiekimus ir tėvų atsiliepimus galime daryti išvadą, kad šis ugdymo projektas tikslingai prisidėjo prie vaikų daugiakultūriškumo puoselėjimo. Vaikų skatinimas domėtis kitų šalių žmonių gyvenimu, smalsumo poreikio tenkinimas pažinti kitų šalių tradicijas teigiamai paveikė vaikų ugdymąsi. Įgyvendinami veiklas vaikai mokėsi vienas iš kito. Nauja informacija apie kultūrų įvairovę pateikta vaikams patraukliu būdu, skatino tyrinėti, klausinėti, domėtis, atrasti, samprotauti, daryti išvadas ir patirti džiaugsmą.