Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Pilietiškumo idėja apjungė 27 Lietuvos darželius
 

Pilietiškumo idėja apjungė 27 Lietuvos darželius

2016-03-23
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos
Pilietiškumo idėja apjungė 27 Lietuvos darželius
Audra PAKŠTIENĖ
Kėdainių lopšelis-darželis „Žilvitis“
Aš visada galvojau, kad kitos šalys gražiausios, o pasirodo, kad Lietuva gražiausia. (Martyna, 5 m., Darbėnai)
Trečius metus Lietuvos 5–6 metų mažyliai tyrinėja vis kitą Lietuvos kampelį  ir dalijasi savo atradimais per per „Skype’ą“ su draugais, dalyvaudami interaktyviame pilietiškumo ugdymo projekte „Kaip surasti Lietuvą?“. 2014 m. projekte dalyvavo dvi, o 2016-ais – net 27 Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigos.
 
Projekto idėja gimė Lietuvos viduryje, nedideliame Kėdainių r. Šėtos socialinio ir ugdymo centro darželyje. Tai projektas, padedantis bendradarbiaujančioms šalies ikimokyklinio ugdymo institucijoms patraukliais šiuolaikiniais būdais ugdyti vaikų  pilietiškumo kompetenciją ir pasirengti Lietuvos Respublikos nepriklausomybės atkūrimo šimtmečiui. „Matome šį projektą plačiai. Tikime, kad projektas 2018-aisiais, minint Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo šimtmetį, apims 100-tą Lietuvos Respublikos ikimokyklinio ugdymo institucijų“, – svajoja projekto idėjos autorės, Kėdainių rajono Šėtos socialinio ir ugdymo centro pedagogės.
 
Beveik mėnesį penkiamečiai ir šešiamečiai iš įvairių Lietuvos kampelių tyrinėjo savo artimiausią aplinką, gamtos savitumą, nagrinėjo tėvynės temą, rinko informaciją apie Lietuvą, lankėsi muziejuose, tyrinėjo žymias vietas, skaitė, vartė knygeles, žaidė stalo žaidimus, klausinėjo, ieškojo atsakymų į rūpimus klausimus ir t. t. Pasitelkdami išmonę ir kūrybingumą, vaikai gamino tautinę atributiką, atliko kūrybinius darbelius, piešė, dainavo, deklamavo eiles, skirtas savo šaliai, rengė viktorinos klausimus apie Lietuvą draugams.
 
Baigiamasis projekto renginys – interaktyvi viktorina „Kaip surasti Lietuvą 2016?“ – vyko kovo 10 d. ir visose įstaigose startavo vienu metu. Viktorina prasidėjo Lietuvos himnu. Projekto dalyviai vieni kitiems skambino „Skype’u“, pristatė savo darželį, miestelį, rajoną ar miestą. Vaikai neslėpė džiaugsmo ir jaudulio susipažindami vieni su kitais, užduodami ir atsakydami į viktorinos klausimus.  Atsisveikindami mojo rankytėmis ir pačių pasigamintomis vėliavėlėmis, linkėjo vieni kitiems linksmo Lietuvos gimtadienio, šilto pavasario ir naujų susitikimų. Projektas baigėsi  aptarimu, pasidalijimu įspūdžiais.  
 
Vaikų mintys apie projektą
 
„Oi, kokia graži Lietuva iš aukštai. Kai paukščiukai skrenda, Lietuva atrodo mažutė.“ (Goda, 5 m., Darbėnai)
„Labiausiai patiko savo miestą fotografuoti. Patiko viktorina, kaip mes kitiems vaikams uždavinėjom klausimus, paskui mes jiems atsakėm. Man įdomus klausimas buvo, kai reikėjo atrasti Lietuvos vėliavas tarp kitų.“ (Gabrielė, 6 m., Šeduva)
„Man labiausiai patiko surasti, kuo keliauti į Lietuvą, ir kai jie ieškojo gintaro tarp visokių ten akmenukų.“ (Benas, 6 m., Šeduva)
„Man patiko pasakoti apie mūsų Šeduvos herbą, nes aš jį ir nupaveikslavau. Aš galvoju, kad mūsų herbas yra nuostabus. Dar patiko, kad mačiau vaikus iš kitur.“ (Augustas, 6 m., Šeduva)
„Man patiko, kad vaikai padarė ir parodė medžių lajų tako maketą ir pakvietė atvažiuot į Anykščius.“ (Darijus, 6 m., Kėdainiai)
„Labai patiko vaidinimas apie Gedimino pilį. Žiūrėjau susikaupusi.“ (Gabrielė, 6 m., Šeduva)
„Buvo labai įdomu, kad jie toli, o atrodo, kad yra netoli.“ (Goda, 5 m., Darbėnai)
„Aš žinau, kad aplankysime Kėdainius, ir juos pakvietėme atvažiuoti prie Baltijos jūros ir prie malūno.“ (Irina, 6 m., Darbėnai)
 
Pedagogų mintys apie projektą
 
„Manau, šis projektas mums visiems davė naujų patirčių, idėjų, emocijų. Atrodo, tai tema, kurią gvildename kasmet, tačiau šiame projekte turėjome galimybę pažinti gimtinę kiek kitaip. Džiugu, kad vaikai, pasitelkę informacines technologijas, bendravo su bendraamžiais iš kito miesto darželio, rodė jiems savo darbelius, kartu žaidė viktoriną, dainavo. Žodžiu, buvo šaunu, džiaugiamės, kad dalyvavome.“ (Rita Daukšienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė, Šeduva)
 
„Projekto metu vaikai kūrė įvairius darbelius apie savo miestą, dalyvavo išvykoje po Kauno miesto Vilijampolės mikrorajoną. Taip pat sužinojo daug naujo ne tik apie savo miestą, bet ir apie Kėdainius. Jie klausėsi Kėdainių lopšelio-darželio „Aviliukas“ vaikų pasakojimo apie tai, koks gražus miestas yra Kėdainiai. Vaikams patiko bendrauti, atlikti viktorinos užduotis ir dainuoti, nors ir buvo kiek nedrąsu kalbėti. Vis dėlto po viktorinos visi klausinėjo, kada vėl kalbėsimės su vaikais.“ (Diana Vaidotienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė, Kaunas)
 
„Vaikai grįžę į grupes klausinėjo, kurioje Lietuvos vietoje yra Lazdijai. Taigi, buvo puiki proga patyrinėti žemėlapį ir išsiaiškinti. Viena mergytė atsinešė liniuotę ir išmatavo atstumą, kiek tie vaikučiai, kuriuos jie matė ekrane, yra nutolę nuo Kėdainių.“ (Ilona Rusilienė, ikimokyklinio ugdymo auklėtoja, Kėdainiai)