Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Vartotojų straipsniai Logopedinė ritmika Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Versmė“
 

Logopedinė ritmika Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Versmė“

2015-08-13
Logopedinė ritmika Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Versmė“
Loreta CESIULIENĖ, neformaliojo švietimo mokytoja
Ilona TERTELIENĖ, psichologė
Klaipėdos lopšelis-darželis „Versmė“
2014–2015 mokslo metais Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Versmė“ buvo vykdomi grupiniai logoritmikos užsiėmimai. Yra žinoma, kad logopedinė ritmika padeda lavinti vaiko ritmo pajautimą, judesių koordinaciją, suvokimo, pažintines, emocines, kalbines ir komunikacijos funkcijas. 
Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Versmė“ ugdomi sulėtėjusios raidos (pažintinės, komunikacinės, socialinės, emocinės, kalbos ir / ar motorinės) vaikai. Vaikai, turintys raidos sutrikimų, pasižymi skirtingo laipsnio gebėjimu savarankiškai įgyti įvairius įgūdžius, todėl labai svarbus pozityvus suaugusiųjų (tėvų, pedagogų) vaidmuo. Geriausi rezultatai pasiekiami taikant mokymosi be klaidų principą ir sukuriant geros nuotaikos, džiaugsmo bei žaidimo atmosferą.
 
Iš mokslinės literatūros ir praktikos yra žinoma, kad logopedinė ritmika padeda lavinti vaiko ritmo pajautimą, judesių koordinaciją, suvokimo, pažintines, emocines, kalbines ir komunikacijos funkcijas. 2014–2015 mokslo metais Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Versmė“ buvo vykdomi grupiniai logoritmikos užsiėmimai. Siekdami efektyvios korekcijos naudojome vokalinį ir instrumentinį muzikavimą, kvėpavimo ir artikuliacijos pratimus, savimasažą, kalbinius ir vaidmeninius žaidimus, jausmų raišką, smulkiosios ir stambiosios motorikos pratimus.
 
Vieną kartą per mėnesį ugdytiniai kartu su mamomis rinkdavosi į užsiėmimo ratą. Kaskart pasirinkdavome skirtingą užsiėmimo temą (pvz.: „Žaislai“, „Linksma dienos kelionė“, „Pavasario paukščiai“ ir t.t.) ir ją plėtodavome trumpu ir linksmu siužetu, raiškia kalba. Išlaikydavome pastovią užsiėmimų struktūrą ir nekintančius ritualus: pasisveikinimą, temos paskelbimą, trumpą eigos pristatymą, atsisveikinimą, malonų siurprizą vaikams. Naudodavome įvairius muzikos instrumentus (būgnus, ksilofonus, varpelius, švilpynes ir kt.), taip pat kitas priemones: įvairių dydžių ir faktūrų kamuolius, juostas, skaras, popierių, medines lazdeles, kūno perkusijos elementus, muzikos įrašus, atlikdavome artikuliacijos ir kvėpavimo pratimus. Tikslesniam užduoties atlikimui suaugusysis (mama ar pedagogas) suteikdavo vaikams pilną ar dalinę fizinę, vizualinę, verbalinę pagalbą ir pastiprindavo pasidžiaugimu.
 
Šis projektas sustiprino mamų nuostatą, kad dalyvavimas kartu su vaiku ugdomoje veikloje pozityviai veikia vaiko raidą. Užsiėmimai padėjo mamoms geriau pažinti ir suprasti vaikus. „Pasijutome lyg sugrįžusios į vaikystę“, – įspūdžiais dalijosi mamos. Vaikai džiaugėsi galėdami veikti ir patirti kartu su mamomis.