Kaziuko mugės šurmulyje – dėmesys ir kitokiems vaikams
2016-03-10
![]() ![]() ![]() ![]() |
Vaida POVILAITIENĖ, logopedė
Vilniaus lopšelis-darželis „Pipiras“
Kiekvienas vaikas yra ypatingas ir svarbus, kiekvieną turime priimti tokį, koks jis yra, kiekvienam turime leisti pasijusti reikalingu ir vertinamu – ši nuostata ypač aktuali ugdant vaikus, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių.
Ugdant vaikus, turinčius kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, patartina skatinti juos kuo daugiau judėti, nes judesys, ypač šokis su muzika, gerina judesių koordinaciją. Galvos smegenyse zonos, reguliuojančios kalbą ir judėjimą, yra greta, todėl lavinant tiek smulkiąją, tiek bendrąją motoriką, aktyvinama ir šalia esanti kalbos zona. Tad šokant lavinama ir vaiko kalba. Be to, yra nustatyta, kad šokis ne tik plėtoja žmogaus kūno kinestezines galias, bet veikia ir kitus žmogaus intelektus – kalbinį, muzikinį, vidinį, socialinį...
Kalbėjimo sunkumų turintiems vaikams dažnai tenka įveikti psichologinį barjerą. Pedagogo užduotis – suprasti tokius vaikus ir suteikti jiems kuo daugiau džiaugsmo. Tam padeda choreografinės kompozicijos, vaidybiniai žaidimų elementai, muzika. Improvizuodami vaikai susitapatina su vaizduojamais personažais, atsipalaiduoja, pajunta, kad nėra blogesni už kitus vaikus, tampa drąsesni, labiau savimi pasitikintys. Pasirodydami šventėse jie pasijaučia pripažinti ir vertinami, jiems ploja žiūrovai, jie išgyvena sėkmės jausmą. Tačiau ne paslaptis, kad ruošdamiesi šventėms, dažniau išskiriame geriau kalbančius, deklamuojančius, muzikalesnius vaikus. Tuo tarpu vaikai, turintys kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, dažnai lieka nuošalyje...
Vilniaus lopšelyje-darželyje „Pipiras“ šventėse kviečiami dalyvauti visi bendruomenės nariai. Kiekvienais metais čia šurmuliuoja Kaziuko mugė. Šiemet ypatingą dėmesį skyrėme vaikams, turintiems kalbos ir kalbėjimo sutrikimų. Dalis šių vaikų lanko mano vedamus šokių užsiėmimus, mūsų pasirodymai buvo įtraukti į šventinio koncerto programą. Vaikai, turintys kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, ne tik šoko, bet ir deklamavo eilėraščius, minė mįsles. Kūrinėliai buvo parinkti tikslingai, siekiant parodyti šių vaikų pasiekimus ir rezultatus. Tokiu būdu vaikai galėjo išreikšti save, pajusti sėkmę ir džiaugsmą, sustiprinti savivertę.

