Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Turkijos patirtis: kaip ugdyti vaikus kūrybiškiau?

2019-11-22
Susijusios temos: Projektai
Turkijos patirtis: kaip ugdyti vaikus kūrybiškiau?
Gitana JUODIENĖ, Ina GUSTIENĖ
Kėdainių lopšelio-darželio „Žilvitis“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos metodininkės
Bendradarbiaudamos Kėdainių rajono ugdymo įstaigos pagal „Erasmus+“ programos K1 pagrindinio veiksmo – Asmenų mobilumas mokymosi tikslais parengė projektą „Kūrybiškumo ugdymas ir asmenybės ūgtis". 2019 m. lapkričio 11–17 dienomis Kėdainių rajono ugdymo įstaigų mokytojai vyko į Turkiją, Konyos miestą Secuklu Keskesler Anaokulu organizaciją, susipažinti su toje šalyje esančių ikimokyklinių įstaigų darbo specifika. Kolegos iš Turkijos supažindino su ikimokyklinio ugdymo proceso bei atskirų veiklų su ugdytiniais organizavimu. Pedagogės buvo ne tik stebėtojos, bet ir aktyvios dalyvės. 
Kiekviena diena ir tai, ką mes veikiame yra tam tikra kūrybiškumo išraiška. 3–6 metų vaikams – tai tyrinėjimų ir atradimų laikotarpis. Todėl kūrybiškumą skatinti turime jau ankstyvame amžiuje.
Bendradarbiaudamos Kėdainių rajono ugdymo įstaigos pagal „Erasmus+“ programos K1 pagrindinio veiksmo – Asmenų mobilumas mokymosi tikslais parengė projektą „Kūrybiškumo ugdymas ir asmenybės ūgtis“. Įgyvendinant šį projektą lapkričio 11–17 d. į darbo stebėjimo vizitą Turkijoje, Konya miesto Secuklu Keskesler Anaokulu organizaciją vyko Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Rasa Simonavičienė, Sandra Kondrotienė, Kėdainių lopšelio-darželio „Žilvitis“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Ina Gustienė, Gitana Juodienė ir Labūnavos pagrindinės mokyklos direktorė Rita Karnilavičienė.
 
 
Partneriai iš Turkijos pristatė savo įstaigą, aprodė grupes, mokomąsias erdves. Supažindino su Keskesler darželio ugdymo proceso bei atskirų veiklų su ugdytiniais organizavimu. Keskesler Selçuklu darželyje dienos buvo pilnos netradicinių, aktyvių ir įdomių veiklų: tiriamoji savarankiška vaikų veikla su natūraliomis gamtos medžiagomis, ritmo atkartojimas savo gamybos instrumentais, eksperimentinė veikla „Paliesk ir atspėk“, „Pažinimas ir kūryba šešėlyje“, „Pantomimos dirbtuvės“, globalinis pasaulio atšilimas „Kūrybingoje prijuostės istorijoje“ ir kt. Visose veiklose Lietuvos pedagogės buvo ne tik stebėtojos, bet ir aktyvios dalyvės.
 
Mokytojos lankėsi Selcuklu rajono savivaldybėje, kur susitiko su meru ir mero pavaduotoju. Nacionaliniame švietimo direktorate direktorius supažindino su Turkijos švietimo sistema, „Erasmus+“ projektų koordinatoriai – su sėkmingai vykstančiais tarptautiniais projektais. Apsilankyta Konyos miesto mokslų centre, kuriame įrengtos šešios edukacinės erdvės tiek vaikams, tiek suaugusiems. Ten buvo galimybė pažinti Turkijos istorijos bei gamtines ištakas, žmogaus veiklų poveikį aplinkai, pajusti savo širdies darbą, patirti, ką reiškia devynių balų žemės drebėjimas, arktinis šaltis, tropinis karštis, iš arti susipažinti su robotikos galimybėmis...
 
Aplankytoje „Silles“ gamtos mokslų mokykloje, natūralioje aplinkoje įrengtos erdvės stebėjimui, tyrinėjimui, eksperimentavimui bei amatų kūrybinės dirbtuvės, kuriose veikla vykdoma su natūraliomis gamtos medžiagomis.
 
Savaitė praleista Turkijoje prabėgo labai greitai, sutikti žmonės buvo labai svetingi, šilti, draugiški ir malonūs, atsivėrė naujos galimybės bendradarbiavimui bei ugdymo naujovių ikimokykliniame ugdyme taikymui. Vizito metu susipažinta su Turkijos kultūra, papročiais, tradicijomis. Perteiktos žinios ikimokyklinio ugdymo mokytojams, naujai pagamintos ugdymo priemonės, tyrinėjimai bei eksperimentai padės kūrybiškiau, šiuolaikiškiau, naudingiau ir įdomiau organizuoti veiklas savo įstaigose.