Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Popietė „Trumpi žaidimai“ – siekis ugdyti naudingai ir įdomiai

2020-02-07
Susijusios temos: Projektai Vaiko ugdymas
Popietė „Trumpi žaidimai“ – siekis ugdyti naudingai ir įdomiai
Gilija Gajauskienė
Kelmės „Kūlverstuko“ l.-d. logopedė ir specialioji pedagogė metodininkė
Vaikai piešė įdomiausią žaidimą, bet to vienintelio išskirti nepavyko – viskas patiko ir buvo įdomu. To mes ir siekėme – ugdyti naudingai ir įdomiai.
Kaip, pasitelkiant žaidimą, mokyti ikimokyklinuką? Šiuolaikinių vaikų ugdymas mokytojui yra iššūkis. Gerai žinoma tiesa, kad vaikai nevengs užduočių, jei jiems bus įdomu, todėl turime atrasti tai, kas mažiesiems įdomu. Taip pat pageidaujama, kad vaikai patirtų kuo daugiau teigiamų emocijų – tai motyvuoja. Todėl turime apgalvoti, kas suteiks džiaugsmo, kas stimuliuoja, kas aktyvina, kas duoda naudos...
 
Įvairindama respublikinio ilgalaikio prevencinio projekto „Žaidimai moko“ veiklą, pakviečiau projekto dalyves organizuoti popietę „Trumpi žaidimai“. Pateikiau septynias užduotis, kurios buvo tarsi žaidimas, lavinantis įvairias sritis: regimąjį suvokimą, kalbą, kūrybiškumą... Iniciatyvoje dalyvavo 125 ugdymo įstaigos ir pusketvirto tūkstančio ugdytinių. Veiklos/žaidimai vyko ne tik grupėse, bet ir lauke, sporto salėje. Popietės sumanymus įgyvendino ne tik ikimokyklinio ugdymo pedagogai. Trakų lopšelis-darželis „Ežerėlis“ judriuosius žaidimus žaidė kartu su kūno kultūros mokytoja. Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos mokytojos bendradarbiavo su surdopedagoge. Daugelyje įstaigų popietės vyko kartu su švietimo pagalbos specialistais. Alytaus lopšelyje-darželyje „Obelėlė“ veiklas stebėjo tėveliai.
 
Ikimokyklinuko kalbą ugdyti padeda vaizdinės priemonės. Išbandėme, kad vaizdumas puikiai pasitarnauja lavinant foneminę klausą. Žaidiminio pobūdžio ritmo mokymo užduotis vaikams patiko, nors nebuvo lengva. Ikimokyklinukai beldė ritmą, beldimą derino su judesiu ir garsažodžiais.
Vaikams sudarant įvairias sekas atsiskleidė vizualiniai įgūdžiai, dėsningumų pastebėjimas. Mažieji žaidė, kūrė ir mėgavosi. Išradingai ši užduotis pritaikyta sporto salėje bei lauke. Pastaroji aplinka turtinga gamtine medžiaga, kuri atrandama tiesiog ant žemės.
 
Daugiau skaitykite svietimonaujienos.lt