Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Naratyvinio veiksmo savaitė

2020-10-16
Susijusios temos: Vaiko sveikata Vaiko ugdymas
Naratyvinio veiksmo savaitė
Svetlana Gerasimenko
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė
Anžela Jankovskaja
Ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja
Naratyvinio veiksmo savaitė po atviru dangumi leido atrasti, tyrinėti, patirti nuostabą, lavino kūrybiškumą ir inžinerinį mąstymą.
Spalio 6–9 dienomis Vilniaus lopšelyje-darželyje „Žiedas“ vyko naratyvinio veiksmo savaitė. „Aguonėlių“ ir „Rugiagėlių“ grupių auklėtojos ir vaikai pasirinko temą, susijusią su higienos įgūdžių tobulinimu ir lavinimu, o būtent – leidomės į kelionę pas mikrobus, aiškintis, kas gali nuo jų apsaugoti.
 
Šios savaitės tikslas – įgyvendinti veiksmą po atviru dangumi, renkantis naratyvinio žaidimo bei mokymo(si) metodą. Tad darželio lauko aplinkoje įkūrėme erdvinių-geometrinių figūrų dirbtuves. Iš pradžių vaikai įsivaizdavo, į ką galėtų būti panašus apskritimas. Mažųjų vaizduotė liejosi per kraštus – tai saulė, moliūgas, skritulys, pica. Vaikai nenustygo vietoje net keliaudami takučiu: šokinėjo per balas, atliko pritūpimų nubrėžtuose apskritimuose, konstravo kopėčias.
 
Daugelis pritartų, kad žaidimas yra savaime motyvuojanti veikla. Pasak filosofo Džono Diujiso (John Dewey): „Geras mokymas ir mokymasis labai priklauso nuo tinkamos medžiagos parinkimo.“ Ugdymo priemonių įvairovė ir panaudojimas leidžia keturmečiams kurti, konstruoti, bandyti dėlioti geometrines figūras ir žaisti „mikrobų miestą“.
Ta pati priemonė vėliau panaudota žaidimo siužeto plėtojimui: tarp mikrobų ir namų atsirado arkliukai ir vežėjai, skandinaviško ėjimo veikėjai.
 
Pati įdomiausia veikla, skatinanti reikštis vaikų kūrybiškumui, vaizduotei, nuostabai – mikrobų piešimas ant įmaučių. Mažieji kūrėjai piešė klausydamiesi jūros ošimo garso įrašo.
Baigusios kūrybines veiklas, vaikų paklausėme, kaip galima kovoti su nepageidaujamais mikroorganizmais, kas padeda saugotis. Kalbantis ryškėjo žinios apie muilo, servetėlių, vandens panaudojimą. Veikla vyko dar kūrybiškiau, kai, neradę nei muilo, nei vandens, vaikai turėjo sugalvoti kaip panaudoti ant žolės išdėstytus kaštonus, kankorėžius, medžių lapus.
Šios veiklos esmė – apskaičiuoti ir palyginti, kiek gamtinių medžiagų panaudota kovojant su mikrobais. Siekdami šio tikslo, sukonstravome svarstykles iš pakabų, siūlų, plastikinių indelių. Ugdytiniai skaičiavo, kiek reikia įdėti kaštonų, kankorėžių ir lapų į įmautę, kad paslėptų nupieštus mikrobus. Priėjome prie išvados, jog pilant tik į vieną indelį, perteklius krinta žemyn.
 
Naratyvinio veiksmo savaitė po atviru dangumi leido atrasti, tyrinėti, patirti nuostabą, lavino kūrybiškumą ir inžinerinį mąstymą. Žaidimo dalyviai patyrė gerų emocijų, o nauji atradimai niekada nesibaigia.