Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Kai užburia meduoliais ir gerumu kvepiančios Kalėdos...

2020-01-15
Susijusios temos: Šeima Kūrybingumas
Kai užburia meduoliais ir gerumu kvepiančios Kalėdos...
Justina Valančienė
Klaipėdos lopšelio-darželio „Dobiliukas“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Galima drąsiai teigti, kad projektinėse veiklose kiekvienas dalyvis, besidalindamas savo idėjomis, mintimis, pasiūlymais, sumanymais, nejučia ir pats „praturtėjo“. Bendrystė, geros emocijos, pagarba vienas kitam – tai pati geriausia dovana, kurią galėjome įteikti ir gauti patys stebuklingu šventiniu laikotarpiu.
Klaipėdos lopšelio-darželio „Dobiliukas“ bendruomenė gruodžio mėnesį įgyvendino projektą „Meduoliais ir gerumu kvepiančios Kalėdos“. Projekto tikslas – suteikti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams žinių apie Šv. Kalėdų laukimo tradicijas, papročius, ugdyti jų vertybines nuostatas, įtraukti ugdytinių šeimas į projektinę veiklą.
 
Projekto metu ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai, jų mokytojos ir šeimos nariai kūrė šventinę nuotaiką, ypatingą kalėdinę dvasią, gamindami cinamonu kvepiančias meduolines dekoracijas, namelius. Įstaigos erdvės buvo apverstos aukštyn kojomis, nes juk pabarstukai, turintys savybę pabėgti visur, slėpėsi, kur jiems patinka, o glajų galima buvo rasti ne tik ant meduolių, stalų, bet ir kūrėjų plaukuose. Tas stebuklingas Kalėdų laukimas suteikė galimybę džiaugtis akimirkomis, žmonėmis, čia ir dabar gimstančiomis jaukiomis istorijomis, gardžiausiais skoniais ir šilčiausiomis šypsenomis.
 
Tuo pačiu metu projekto vykdymo akimirkomis buvo dalijamasi ir su miesto, respublikos, kitų šalių pedagogais „eTwinning“ erdvėje, inicijuojant projektą „Kalėdų stebuklo belaukiant...“ („Waiting for the Christmas miracle...“). Šiame projekte savo gerąja darbo patirtimi dalijosi 35 dalyviai iš Lietuvos, Ispanijos, Prancūzijos ir Turkijos.
 
Projektų „Meduoliais ir gerumu kvepiančios Kalėdos“ ir „eTwinning“ „Kalėdų stebuklo belaukiant...“ įgyvendinimas suteikė galimybę:
·      Vaikams: suvokti Šv. Kalėdų ir jų laukimo laikotarpio reikšmę; per įvairias veiklos formas ugdytis kūrybiškumą, saviraišką, rišlaus kalbėjimo, pasakojimo ir klausymo įgūdžius; įsitraukti ir aktyviai dalyvauti kūrybinėse, improvizacinėse, žaidybinėse veiklose; džiaugtis naujomis žiniomis, tobulėjančiais gebėjimais ir įgūdžiais, gėrėtis naujais darbeliais.
·      Tėvams: aktyviau dalyvauti vaikų ugdymo(si) procese; stiprinti bendrystę su savo vaiku ir visa ikimokyklinio ugdymo įstaigos bendruomene.
·      Pedagogams: tobulinti asmeninius bei darbo komandoje gebėjimus ir įgūdžius, organizuojant įvairias projektinio mėnesio veiklas ir buriant grupių bendruomenes bendrai veiklai; dalintis savitais Kalėdų laukimo ir šventimo ypatumais.
 
Keletas idėjų iš projektų vykdymo:
pokalbiai, „minčių lietus“ apie Kūčių, Kalėdų laukimą, tradicijas, papročius, simbolius, advento prasmę;
šventiniai advento rytmečiai prie adventinio vainiko degančių žvakių;
„Adventinis kalendorius“: vaikai patys kūrė kalendorius, skaičiavo dienas iki Kalėdų ir kasdien atliko tėvelių paruoštas užduotėles;
didelio bendro laiško Kalėdų seneliui kūrimas;
Kalėdinių dekoracijų gaminimas;
įstaigos erdvių, eglučių puošimas kartu su vaikais, jų tėveliais;
kūrybinių dirbtuvėlių ,,Meduolinis namelis“, „Cinamoninis meduoliukas“ organizavimas;
kūrybinių sumanymų „Arbata kvepiantis puodelis“, „Kalėdinės šėlionės“, „Stebuklinga pirštinė“, „Nykštukų kepurės“, „Besmegenis“, „Eglutės burtai“, Pelytės“, „Lesyklėlė zylei“ ir kt., muzikinių šėlionių „Nykštukų miestelis“, „Muzikos burtai“, sportinių valandėlių „Šventinės estafetės“, „Vikruoliai nykštukai“ įgyvendinimas;
Kalėdinių dėlionių elektroninėje erdvėje kūrimas;
socialinių gerumo akcijų „Dovanojame saldžius sapnus“, „Kalėdinė mugė“, „Būk mano draugas“ organizavimas ir vykdymas;
kūrybinių parodėlių „Vardinės Kalėdinės kojinės“, „Advento vainikas“, „Mažųjų eglučių sapnas“ organizavimas;
ugdytinių šeimos narių sekamų ,,Angelų pasakų... klausymo vakarai;
pasakų kūrimo, inscenizavimo popietės;
edukacijų „Kalėdinis vainikas“, „Kalėdinis žaisliukas“, „Žibintų lipdymas iš molio“, „Kalėdinis židinys“ organizavimas;
Kalėdinių švenčių šventimas netradicinėse erdvėse, pavyzdžiui, Klaipėdos lėlių teatre, Valstybiniame Šiaulių dramos teatre, Vilniaus teatre „Lėlė“.
 
Galima drąsiai teigti, kad projektinėse veiklose kiekvienas dalyvis, besidalindamas savo idėjomis, mintimis, pasiūlymais, sumanymais, nejučia ir pats „praturtėjo“. Bendrystė, geros emocijos, pagarba vienas kitam – tai pati geriausia dovana, kurią galėjome įteikti ir gauti patys stebuklingu šventiniu laikotarpiu.