Emokykla.lt

Grigiškių lopšelio-darželio „Rugelis“ baigiamasis „Comenius“ projekto vizitas Turkijoje

2014-09-03
Grigiškių lopšelio-darželio „Rugelis“ baigiamasis „Comenius“ projekto vizitas Turkijoje
Zita KURKULIONIENĖ, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Vilniaus sav. Grigiškių lopšelis-darželis „Rugelis“
Darželyje „Talas Nesrin Boysan Anaokulu“ svečius pasitiko tautiniais kostiumais pasipuošę vaikai ir vaišino turkiškais saldumynais. Turkų liaudies šokiais ir dainomis mažieji išreiškė savo tautos charakteri, istoriją, tikėjimą, gyvenimo būdą.
2014 m. gegužės 26–30 d. vyko baigiamasis Comenius projekto „Žemė negali būti perdirbta! Eko žemė – eko vaikai, eko tėvai“ (angl. „The Earth cannot be recycled! Eco kids – Eco parents“) susitikimas Kaiserio mieste, Turkijoje. 
 
Darželyje „Talas Nesrin Boysan Anaokulu“ svečius pasitiko tautiniais kostiumais pasipuošę vaikai ir vaišino turkiškais saldumynais. Turkų liaudies šokiais ir dainomis mažieji išreiškė savo tautos charakteri, istoriją, tikėjimą, gyvenimo būdą.
 
Darželyje yra 5 grupės, jas lanko 200 ketverių–šešerių metų vaikų. Įstaiga dirba dviem pamainomis: 5 grupės dirba iki pietų ir 5 grupės po pietų. Vaikai nemiega pietų miego. Darželis turi savo daržą ir šiltnamį, kuriuose augina daržoves.
 
Susitikimo metu stebėjome darželio veiklą, dalyvavome ugdymo procese, aptarėme ugdymo panašumus ir skirtumus įvairiose šalyse. Vaikai buvo labai nuoširdūs, mielai bendravo.
 
Didelį įspūdį padarė darželyje surengta paroda, kurioje buvo eksponuojama daug įvairių kompozicijų, darbelių iš senų daiktų, popieriaus, buitinių atliekų. Mūsų vizito metu ugdytinių tėveliai buvo apdovanoti garbės raštais už dailius darbus.
 
Aplankėme Melikgazi Anaokulu darželį, kurį 1995 m. spalio 2 d. atidarė Turkijos prezidentas Suleymanas Demirelis. Tai vienas pirmųjų nepriklausomų darželių. Įstaiga turi žaidimų parką, žaidimų kambarį, akvariumą, sporto ir aktų sales, atskirą valgyklą, didelį sodą. Darželį lanko 400 vaikų, dirba 16 auklėtojų, yra 8 grupės. Įstaiga dirba dviem pamainomis. Mes labai nustebome, kad lauke nėra smėlio dėžių.
 
Įstaigoje ugdomi vaikų pažinimo, socialiniai, emociniai, fiziniai gebėjimai. Daug dėmesio skiriama vaikų saviraiškai ir sveikatinimui, taip pat šiems gebėjimams  ugdyti. Pedagogės taiko įvairius metodus, kurie skatina vaikų savarankiškumą, aktyvų dalyvavimą ugdymo procese.
 
Viešėdamos Kaiseryje aplankėme Fatma-Mustafa Hascalik pradinę mokyklą. Mokyklą lanko 845 vaikai. Įstaiga dirba dviem pamainomis. Mokyklos direktorius papasakojo apie Turkijos švietimo sistemą.
 
Daug įspūdžių ir gerų emocijų suteikė ekskursija į Kapadokiją. Tai gamtos stebuklas Turkijos Centrinėje Anatolijoje. Susipažinome su jos istorija. Apžiūrėjome požeminius miškus ir tunelius, kurie buvo naudojami kaip slėptuvės nuo priešų. Juose matėme arklides, vyno kambarius, šulinius, kaminus, maisto ruošimo kambarius ir t. t. Požeminiai miestai buvo pritaikyti gyvenimui. Šiame regione daug įvairios formos kalvų, urvų, tunelių. Kapadokijos kraštas išsiskiria nepakartojamo grožio kraštovaizdžiu, senomis raižytomis bažnyčiomis ir koplyčiomis.
 
Comenius projekto dalyvių susitikimai ilgam išliks mūsų atmintyje. Tikimės, kad ir toliau bendradarbiausime su savo draugais iš Italijos, Turkijos, Lenkijos ir Bulgarijos.
 
Projekto veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas ir finansuoja Europos Komisija. Šis pranešimas atspindi tik autorių požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.