Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Ne didelės investicijos lemia ugdymo kokybę!

2020-07-29
Ne didelės investicijos lemia ugdymo kokybę!
Mokyklų edukacinių erdvių 2020 metų konkursas baigėsi, palikdamas organizatorių atmintyje daug džiugių akimirkų, pagarbios nuostabos ir žavėjimosi itin kūrybiškais šalies pedagogais, vilties, kad mūsų šalies įstaigos tęs pradėtus darbus, sieks vis giliau ir prasmingiau išnaudoti įstaigų lauko bei vidaus erdves edukaciniams tikslams.
Kokį įspūdį šiemet paliko viešnagės aštuoniasdešimtyje Lietuvos mokymo įstaigų „Švietimo naujienos“ teiraujasi Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus vedėjo Almanto Kulbio.
 
Almantai, sakykite, kas jus, apžiūrint ir vertinant šių metų edukacines mokymo įstaigų erdves, labiausiai džiugino, įsiminė?
Nudžiugino mokytojų, mokyklų vadovų entuziazmas ir pagarba mokiniui, ugdytiniui. Nuo darželinuko iki gimnazisto ar profesinio rengimo centro mokinio – visiems sudaroma galimybė mokytis įdomioje, nuolat turtinamoje aplinkoje, kai gera ir jauku pamokoje ir laisvalaikiu. Ne vienoje mokykloje (lankėmės liepos pradžioje), matėme mokinius, atvykusius į mokyklas sportuoti, stovyklauti arba praleisti laisvą valandėlę jaukioje pavėsinėje. Tai džiugina.
 
Nustebino kokybinis konkurso mokyklų augimas. A ir B kategorijų mokyklos per du metus įgijo naujų kompetencijų. Ypač smagu išvysti, kad užsienio kolegų seminaruose mokytojams pateikti pavyzdžiai sėkmingai pritaikomi mūsų mokyklose.
 
O svarbiausias dalykas – poslinkis edukacijos link. Prieš maždaug dešimtmetį vyravo samprata, kad mokyklos erdvės turi būti gražios, tvarkingos, apželdintos. Dabar atsiranda vietos ir „netvarkai“, jei ji svarbi ugdymui. Pavyzdžiui, negyvos medienos sąvartoms – atrodo labai netvarkingai, tačiau greta galima nagrinėti biologinę įvairovę – kempininius grybus, daugybę skirtingų vabzdžių rūšių. Kinta požiūris, kad kuo didesnę mokyklos aplinkos dalį dera padengti trinkelėmis. Atsirado vietos žolei, net mažiems vandens telkiniams. Juos galima įrengti saugiai ir pritaikyti edukacijai.
 
Daugiau skaitykite svietimonaujienos.lt