Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  

Biblioteka atveria duris šeimoms, auginančioms autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus

2020-09-23
Susijusios temos: Specialieji poreikiai Skaitymas
Biblioteka atveria duris šeimoms, auginančioms autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus
Vaikus su autizmo spektro sutrikimu auginančios šeimos yra patyrusios, kaip kartais sunku eiti į viešas erdves ar dalyvauti veiklose su bendraamžiais. Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešoji biblioteka sukūrė specialių edukacinių veiklų, į kurias kviečia vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimų.
 
Dirbant bibliotekoje pasitaiko įvairių situacijų, sako trečius metus Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos vaikų skyriuje dirbanti Milda Bieliauskaitė: „Būna, kad vaikas bibliotekoje labai garsus – verkia, kalba, itin aktyvus arba priešingai – visiškai nebendraujantis. Dažniausiai, tokiu atveju, su juo yra tėtis ar mama ir jie padeda „užgesinti gaisrą“. Apskritai, manau, kad esu nebloga situacijos skaitytoja: jeigu matau, kad vaikas nenori, jog su juo bendraučiau – nebendrauju, jei nori pasikalbėti – visuomet esu pasiruošusi išklausyti. Tokia pasirinkta taktika, tikiu, padeda išvengti labai nemalonių situacijų. Manau, visiems kartais reikia būti supratingesniais – juk gali būti, kad vaikas taip elgiasi dėl to, kad kitaip jam tiesiog nepavyksta“.
 
Milda, kartu su kitomis bibliotekininkėmis, dalyvavo mokymuose, kurie yra Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos ir partnerių įgyvendinamo Kultūros tarybos remiamo projekto „Autizmo spektro sutrikimas ir biblioteka: misija įmanoma“ dalis. „Mūsų biblioteka tampa atvira ir saugia erdve tokių sutrikimų turintiems vaikams. Tėvai žino, kad bet kada gali ateiti į biblioteką praleisti laiko, supažindinti vaikus su skaitymo džiaugsmais, o bibliotekininkės moka su jų vaikais bendrauti. Tokiu būdu vaikai išmoksta naujų įgūdžių (naudotis bibliotekos paslaugomis, orientuotis naujose erdvėse), kurie tikrai praverčia. Apskritai, veiklų ar erdvių, pritaikytų autizmo spektro sutrikimų turintiems vaikams, nėra tiek daug, tad bet kokios naujienos sutinkamos džiugiai ir mes labai džiaugiamės prisidėdami prie jų kūrimo. Tikimės savo pavyzdžiu įkvėpti ir kitas bibliotekas ar kultūros įstaigas“, – sako pašnekovė.
 
Sukurta speciali skaitymo edukacija
 
Kartu su lektorėmis ir edukatorėmis Elena Gasiulyte bei Rūta Norkūne iš „Idėjų karalystės“ Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešoji biblioteka sukūrė specialią edukaciją, skirtą vaikams, kuriems diagnozuotas autizmo spektro sutrikimas. „Jai pradedame ruoštis iš anksto: pirmiausia tėvams išsiunčiame socialines istorijas, su kuriomis jie supažindina vaikus. Socialinė istorija – tai vaizdinė informacija, pasakojanti apie vaiko kelią į biblioteką ir būsimą užsiėmimą. Paprašome informacijos apie edukacijoje dalyvausiantį vaiką: kokio jis amžiaus, ar kalba, kam jautrus (garsui, šviesai ir pan.). Tuomet paruošiame bibliotekos patalpas: priklijuojame mėlynas pėdutes, vedančias į edukacijos erdvę, toje erdvėje uždengiame langus (kad dėmesio neblaškytų judri Trakų gatvė). Užsiėmimas vedamas labai mažai grupei vaikų (3–4), todėl galime dirbti individualiai. Su vaikais edukacijoje dalyvauja tėvai – jie padeda, jeigu kokia užduotis nesiseka, arba tiesiog būna šalia, kad vaikas jaustųsi drąsiau. Nemeluosiu, vesdama pirmąją edukaciją jaudinausi taip, lyg tai būtų pirmoji mano darbo diena. Neramu buvo dėl visko: ar prisiminsiu edukacijos eigą, ar pavartosiu tinkamus žodžius, ar pavyks rasti ryšį su vaiku, ar netyčia nepadarysiu kažko, kas nuliūdins ar supykdys vaiką. Tačiau įspūdžiai patys geriausi – valanda prabėgo nepastebimai, vaikai noriai įsitraukia į veiklas, atlieka užduotis, supranta, ko jų prašome, klausosi teksto. Svarbiausia – atsipalaiduoti ir mėgautis edukacija – tada ir vaikai perima tą nuotaiką“, – pasakoja bibliotekininkė Milda.
 
Daugiau skaitykite svietimonaujienos.lt