Emokykla.lt
D.U.K.
2012-10-02 Ar nekenkia darželinukui, kad kasmet keičiasi grupės auklėtoja?
Darželyje nusistovėjusi tokia tvarka, kad kiekvienais metais keičiasi grupių auklėtojos. Darželinukas pripranta prie vienos auklėtojos, o po metų vėl turi pratintis prie kitos auklėtojos. Ar nekenkia darželinukui, kad kasmet keičiasi grupės auklėtoja?
 
2012-10-02
 
Atsako psichologė Eglė Kuraitė
 
Kaip Jūs ir pastebite, darželyje nuolat besikeičiančios auklėtojos iš tiesų vaikui gali sukelti sunkumų. Vaikai gali jaustis nesaugiai eidami į darželį, nežinoti, ko tikėtis. Tam tikras pastovumas ir nuoseklumas vaikui yra labai svarbus ir naudingas. Taip pat ir auklėtojoms gali būti nelengva kasmet iš naujo ieškoti ryšio su vaiku, pažinti jį, išmokti su juo dirbti.
 
Kita vertus, šiuolaikiniame gyvenime susiduriame su gausybe pokyčių kiekvieną dieną, todėl tiek mums, tiek vaikams labai svarbu išmokti į juos reaguoti ir juos priimti. Galbūt galite pasinaudoti šia situacija ir mokyti vaiką reaguoti į permainas. Labai svarbu, kad vaikas jaustų Jūsų – artimiausių suaugusiųjų – palaikymą jam sunkiomis akimirkomis. Taip pat lengviau priprasti prie naujos auklėtojos galėtų padėti ir Jūsų rodomas pasitikėjimas ja.
 
Didesnis neigiamas poveikis yra tada, jei visa vaiko aplinka yra nepastovi ir nenuspėjama – jei ir namuose, ir kieme, ir darželyje nuolat keistųsi žmonės ir veiklos. Stenkitės išlaikyti kuo daugiau pastovumo aplinkose, kurias Jūs galite kontroliuoti, tuomet pokyčiai darželyje neturės tokios didelės įtakos Jūsų vaikui.
Atsako auklėtoja ekspertė Danutė Plytnykienė
 
Stengiuosi suprasti situaciją, tačiau, išmanydama vaiko psichikos raidos ypatumus, ginu jo interesus  ir siekiamybę sėkmingai integruotis į visuomenę. Kaip teigia psichologai, dvejų–trejų metų vaikams būdingas prieraišumo jausmas. Tad šiuo amžiaus tarpsniu vaikui tikrai nėra naudinga taikytis prie kaskart besikeičiančių pedagogų. Šio amžiaus vaikui saugu ir svarbu ugdyti(s) aplinkoje, kurioje yra vienas ar du nuolatiniai ugdytojai (pavyzdžiui, namuose mama, tėtis, o ikimokyklinėje įstaigoje – tas pats pedagogas).
 
Pastovumas, pasitikėjimas suaugusiuoju – labai svarbūs veiksniai vaiko prieraišumui susiformuoti. Tolesniame vaiko  raidos etape atsiranda poreikis bendrauti, užmegzti ir palaikyti santykius su kitais – tiek su bendraamžiais, tiek su suaugusiais žmonėmis.
 
Trejų metų vaikas jau išskiria save iš aplinkos, suvokia, geba ir įtvirtina savąjį AŠ. Nuosekliai bendravimo ratas natūraliai plečiasi, vaikas domisi aplinka, bendraamžiais, darželyje dirbančiais žmonėmis. Net namuose iki trejų metų augęs vaikas į darželį ateina norėdamas susipažinti, susidraugauti, kalbėtis, tartis, žaisti, bendrauti ir bendradarbiauti ne tik su bendraamžiais, bet ir su suaugusiaisiais.
 
Vaikų įstaigoje dirba daug pedagogų, techninio personalo žmonių: jie rūpinasi vaikų ugdymo kokybe, sveikata, mityba, saugumu. Pastebėjau, kad vaikams labai įdomu bendrauti su meninio ugdymo pedagogu, logopede, direktore ar jos pavaduotoja, su kiemsargiu, virėja, skalbėja. Ikimokyklinio amžiaus vaikai geba prisitaikyti prie pokyčių, noriai susipažįsta su naujai į grupę atėjusiu pedagogu, dažnai rodo iniciatyvą, norą geriau pažinti, susidraugauti.
 
Supratingas, kompetentingas pedagogas įvertina vaiko socialinės kompetencijos plėtojimą,  užtikrina sėkmingą jo socializaciją kaip tinkamiausią būdą rengiant vaiką mokyklai, gyvenimui. Kuo turiningesnė aplinka, kuo įvairesni žmonės supa vaiką, tuo jo socialinė patirtis įvairesnė. 
 
Nuorodos:
  1. Eriksonas E. H. (2004) Vaikystė ir visuomenė. Vilnius: Katalikų pasaulio leidiniai.
  2. Dreikurs R., Vicki Soltz. (2004) Laimingi vaikai. Iššūkis tėvams. Vilnius: Vaga.
  3. Žukauskienė R. (2012) Raidos psichologija: integruotas požiūris. Vilnius: Margi raštai. 


Klausk specialisto

Atsakome į klausimus, susijusius su ikimokykliniu ir priešmokykliniu ugdymu. Užpildykite žemiau pateiktą klausimo formą ir spauskite „Pateikti“ arba tiesiog rašykite mums adresu info@ikimokyklinis.lt.

 

Kur kreiptis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo klausimais?

  • Dėl ugdymo ir veiklos darželyje (mokestis už darželį, darželio darbuotojai, tvarka, darbo laikas, maitinimas, lengvatos)kreipkitės į mokyklos vadovus ar mokyklos steigėją – savivaldybę, privatų steigėją ir pan.
  • Jei netenkina savivaldybės darbuotojų ar privataus mokyklos steigėjo atsakymas – į Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyrių, tel. (8 5) 219 12 57 
  • Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymo klausimais – į Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo pagalbos skyrių, tel. (8 5) 219 12 54
  • Bendro pobūdžio klausimai (gyventojų priėmimas) teikiami adresu Švietimo ir mokslo ministerija, A. Volano g. 2/7, LT-01516 Vilnius, 109 kab., taip pat el. paštu smmin@smm.lt, tel. (8 5) 219 11 90
  •  Ugdymo plėtotės centro Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo poskyrio specialistai konsultuoja šiais klausimais:
    • ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimas;
    • valstybinės lietuvių kalbos ugdymas;
    • etnokultūrinis ugdymas;
    • ikimokyklinio ugdymo programų rengimas ir atnaujinimas;
    • ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo turinio planavimas; 
    • metodinė medžiaga.
  • Ugdymo plėtotės centro  teisininkai konsultuoja mokytojus, mokinius ir tėvus dėl visų bendruomenės narių teisių, pareigų bei atsakomybės, tačiau tik su darbo teisiniais santykiais nesusijusiais klausimais: tel. (8 5) 210 98 21, pirmadienį-ketvirtadienį 8-17 val., penktadienį 8-15.45 val.  
  • Darbo teisės klausimais konsultuoja LR valstybinė darbo inspekcija, tel. (8 5) 213 9772, galima užduoti elektroninį paklausimą (atsakoma ne ilgiau nei per 20 darbo dienų), konsultacijos teikiamos ir socialiniame tinkle Facebook (atsakoma per 1 darbo dieną).

Pateikti klausimą

El. paštas*

Telefonas*

Vardas

Klausimas
captcha
Įveskite apsaugos kodą esantį kairėje