Emokykla.lt
Naujienos Švietimo ir mokslo ministerijos naujienos

EBPO švietimo ekspertas: tarptautiniai tyrimai atskleidžia aiškią koreliaciją tarp ugdymui skirto laiko ir mokinių pasiekimų

2017-04-24
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos
EBPO švietimo ekspertas: tarptautiniai tyrimai atskleidžia aiškią koreliaciją tarp ugdymui skirto laiko ir mokinių pasiekimų
Švietimo ir mokslo ministerijoje lankėsi EBPO švietimo ekspertas Thomas Weko ir Suomijos Švietimo ir kultūros ministerijos patarėjas aukštojo mokslo klausimais Tomi Halonen.
 
Spaudos konferencijos metu ekspertai akcentavo, kad norint pasiekti mokymosi kokybės svarbu skirti pakankamai laiko mokymuisi. „Tarptautiniai tyrimai atskleidžia aiškią koreliaciją tarp gebėjimų ugdymui skirto laiko ir mokinių pasiekimų. Bendrajame ugdyme labai svarbus mokytojas ir mokymuisi skiriamas laikas“, - sakė T. Weko.
 
Pasak eksperto, mokslo metų trukmės ilgėjimas, ypač Lietuvoje, kur mokslo metai vieni trumpiausių ES,  yra svarbus įrankis, kuris padės gerinti moksleivių pasiekimus, ypač moksleivių iš socialiai pažeidžiamos aplinkos ir turinčių mažiau galimybių dalyvauti neformaliojo švietimo veiklose.
 
Ekspertas pabrėžė, kad mokytis galima ne tik klasėje, vaikams taip pat yra svarbu ugdytis gamtoje, kultūrinėse  erdvėse, tačiau svarbu, kad mokiniai laiką leistų prasmingai, būtų ugdomi.
 
Suomijos Švietimo ir kultūros ministerijos patarėjas Tomi Halonen priminė, kad Suomijoje mokiniai į mokyklą renkasi rugpjūčio viduryje ir mokosi iki pirmų birželio dienų. Savivaldybės pačios nustato tikslias mokymosi proceso pradžios ir pabaigos datas, tačiau mokymuisi turi būti skiriama tiek dienų, kiek nustatyta šalies Vyriausybės.
 
Thomas Weko ir Tomi Halonen trumposios spaudos konferencijos metu pasidalino įžvalgomis apie globalias švietimo ir aukštojo mokslo sistemų reformų tendencijas ir planuojamus Lietuvos švietimo ir aukštojo mokslo reformos žingsnius.
 
Vizitą Lietuvoje ekspertai tęs balandžio 25 d.