Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Vartotojų straipsniai Alytaus lopšelio-darželio „Obelėlė" bendruomenė įsiklauso į Žemės prašymą
 

Alytaus lopšelio-darželio „Obelėlė" bendruomenė įsiklauso į Žemės prašymą

2012-04-30
Susijusios temos: Vaiko ugdymas
Alytaus lopšelio-darželio „Obelėlė" bendruomenė įsiklauso į Žemės prašymą
Joana Pekarskienė,
Alytaus lopšelio-darželio "Obelėlė" vyresnioji ikimokyklinio ugdymo pedagogė
Mokykimės patys ir mokykime vaikus būti protingais vartotojais, tausokime Žemės resursus, ir paprasčiausiai mylėkime ją, ir tada visi kartu galėsime pasakyti, kaip man čia smagu. 
Ar girdime, kaip tiksi Žemės laikrodis? Pavasarį keičia vasara, vasarą keičia ruduo-taip sukasi metų ratas. O Žemė vis keičia savo rūbą-čia ji pasipuošus žalios vasaros rūbu, pasidabinusi įvairiaspalviais žiedais kviečia visus į gamtą iškylauti, pramogauti, pailsėti prie vandens telkinių, padirbėti sode, darže, gėlyne ar laukuose. O Žemės rūbui nusidažius auksine rudens spalva-darbštūs žmonės skuba surinkti Žemelės derlių, nesuskaičiuojamą galybę vaisių, uogų, daržovių ir kitų gėrybių.
 
Kai Žemė velkasi baltą žiemos apdarą, užmigdo visus gyvus padarėlius, gėles, medžius,ji žmogui pasiūlo žiemos pramogas: pasivažinėti rogutėmis, slidėmis, pačiūžomis. O kai žemė matuojasi žalių pumpurėlių rūbą-ji prašo žmogaus paruošti Žemę sėjai ir sutvarkyti šiukšles. Ir mes, žmonės, privalome išgirsti Žemės prašymą.
 
Vienas iš svarbiausių kiekvieno ikimokyklinio ugdymo pedagogo tikslų ugdant vaiką, turėtų būti pagalba atrasti ir perimti įvairius pasaulio pažinimo būdus, formuoti aplinkosaugos ir ekologinio darbo įgūdžius, bei nusiteikimą būti protingu vartotoju. Todėl kalbėkime su vaikais apie Žemę, jos dosnumą, turtingumą, grožį, didingumą, kančias ir kantrybę.
 
Žemė - mūsų namai, mes visi esame glaudžiai susiję: žmogus – augalai – gyvūnai - visata. Neatsakingai elgiantis šį derinį galima suardyti, tada įvyksta ekologinės nelaimės. O kad šio derinio nesuardytume, turime turėti žinių. Ugdykime vaikus nuo pat mažumės, net patiems mažiausiems turime rodyti tinkamą pavyzdį, nemindyti vabalėlių, nelaužyti šakų, neskinti gėlių, nešiukšlinti.
 
Atkreipkime vaikų dėmesį į šiukšlių rūšiavimą - tai turi prasidėti nuo artimiausios aplinkos. Vaikai pasakoja, kad namuose neturi trijų šiukšliadėžių. Tačiau kieme tikrai stovi rūšiavimui skirti konteineriai- stiklui, plastmasei, popieriui, ir šalia buitinėms atliekoms skirti konteineriai. Reikia tik geros, mūsų suaugusiųjų, valios ir kiekviena šiukšlė nukeliaus į tam skirtą vietą.
 
Pasibaigus grupės laikrodžio elementui, iškilo klausimas, kur išmesti išeikvotą elementą? Su vaikais išsiaiškinome, jog tokių elementų surinkimo konteineriai yra visuose didžiuosiuose prekybos centruose. Vaikai sužinojo, kad tokie elementai ypatingai užteršia dirvožemį, užterštos būna ir daržovės užaugusios tokioje žemėje. Net paskyrėme vaikams namų darbus - atkreipti dėmesį prekybos cente, kaip atrodo toks konteineris.
 
Atėjus pavasariui smagu su vaikais būti gryname ore, pažaisti, pabėgioti. Įdomu atrasti ir stebėti atbundančios gamtos reiškinius, atgyjančius vabalėlius. Vaikai noriai įsitraukia ir į aplinkos tvarkymo, švarinimo darbus . Leiskime vaikams prisiliesti prie žemės-sugrėbti lapus, supurenti žemę, sodinti gėles, vėliau prižiūrėti ir stebėti jos augimą, džiaugtis gėlių žiedais ir spalvomis. Vaikui svarbu pasodinti tikrą gėlę, kurios augimą ir vystymąsi jis stebės ir prižiūrės su malonumu.
 
Darželio tetitorijoje daug ir įvairių medžių, sodas, gėlynai. Tai labai dėkinga aplinka sąmoningam ekologiniam ugdymui. Prižiūrintys augalus, gėles, gyvūnėlius vaikai jaučia tam tikrą atsakomybę, stebi augimo sąlygas, atsiranda noras pažinti, sužinoti daugiau, globoti. Noras globoti, rūpintis viskuo kas gyva turėtų peraugti į aktyvią ekologinę veiklą. Skatinkime natūralų vaikų norą aktyviai veikti, būti gamtos vaiku. Gamtoje, ypač sutvarkytoje, švarioje, saugioje aplinkoje turi būti gera, čia mes visi pailsime, nusiraminame, pasisemiame jėgų.
 
Siekdami atkreipti dėmesį į ekologines problemasbūsimieji priešmokyklinukai  visą Alytaus lopšelio-darželio „Obelėlė" bendruomenę pakvietė į renginį „Žemės prašymas". Mūsų Žemelė skęsta nuo šiukšlių. Gelbėtojų komanda gavo iškvietimą į miškelį-plastmasės buteliai įlaužė skruzdėlyno vartus. Komanda surinko plastmasės butelius į geltoną maišą, ir išmetė į geltoną konteinerį. Vabaliukai padėkojo už gerą darbą ir sušoko linksmą šokį. Atsisveikinus su vabaliukais, komanda skubėjo į pagalbą gėlytėms, kurios prispaustos senų laikraščių.
 
Komanda surinko senus laikraščius į mėlyną maišą ir išmetė į mėlyną konteinerį. Gėlytės iš karto papuošė miškelį žiedais ir visiems pakėlė nuotaiką. Vėliau komanda skubėjo į pagalbą gandrui ir varlytėms. Gandras skundėsi, jog norėdamas varlę sušveisti gali sunkiai susižeisti, nes visur mėtosi stiklo šukės. Komanda žinojo, kad stiklo šukes reikia surinkti į žalią maišą ir išmesti į žalią konteinerį. Dėkodamas gandras ir varlytės padainavo linksmą dainelę.
 
Žemė myli žmogų ir jo darbščias rankas. Patinka žmogaus jėga ir protas. Žmogus stato dangoraižius, tiesia kelius, skrenda į kosmosą. Tačiau tas pats žmogus kerta miškus, degina žolę ir užteršia jūrą naftos dėmėmis. Ir tik mes, žmones, esame atsakingi visa tai kas vyksta Žemėje. Žmogus yra Žemės vaikas, ir gyvendamas joje, naudodamas visus Žemės turtus, privalo elgtis tai, kad ateinančioms kartoms paliktų ją gražesnę, švaresnę, saugesnę. Mokykimės patys ir mokykime vaikus būti protingais vartotojais, tausokime Žemės resursus, ir paprasčiausiai mylėkime ją, ir tada visi kartu galėsime pasakyti, kaip man čia smagu.