Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
 

Klaipėdos rajono Priekulės vaikų lopšelis-darželis įgyvendino sveikatingumo projektą "Sveika ir stipri darželio bendruomenė"

2023-12-19
Klaipėdos rajono Priekulės vaikų lopšelis-darželis įgyvendino sveikatingumo projektą "Sveika ir stipri darželio bendruomenė"

Kiekviena ugdymo įstaiga ieško ir randa priimtiniausius būdus kaip stiprinti bendruomenės sveikatingumo nuostatas ir įpročius. Šiandieniniame laikotarpyje neužtenka vien žodiniais metodais sudominti vaikus, tėvelius, darbuotojus siekti sveikos gyvensenos nuostatų formavimo. Kiekvienas norime gerai jaustis bendruomenėse, turėti sveiką emocinį santykį su savimi ir aplinkiniais. Kaip to pasiekti – ieškome ir numatome įvairiausias ugdymo strategijas.

Klaipėdos rajono Priekulės vaikų lopšelyje-darželyje priimtiniausias sveikatos raštingumo instrumentas yra projektinė veikla, kuri netradicinėmis formomis visą bendruomenę įtraukia į patrauklias sveikatos ugdymo veiklas. Dirbant projekto metodu yra svarbu nusimatyti aiškius tikslus ir priemones, kurių pagalba siekiame gerinti sveikatos ugdymą. Tuo tikslu darželio bendruomenė kiekvienais metais įgyvendina sveikatingumo projektą, kuris gerina tiek emocinę, tiek fizinę visos bendruomenės sveikatą.2023 m. įgyvendinant projektą „Sveika ir stipri darželio bendruomenė“ išsikėlėme du tikslus: iki gruodžio mėnesio pagerinti vaikų ugdymo(si) sąlygas socialinio-emocinio ugdymo srityje ir pagerinti darbuotojų sveikos gyvensenos kompetencijas. Šiems tikslams pasiekti numatėme keletą priemonių: įrengti lauko klasę, įsigyti sensorinių priemonių krepšelius kiekvienoje grupėje, salės inventorių papildyti mankštos kilimėliais, organizuoti edukacijas su gyvūnais (edukacijos su žirgais ir socializuotu šunimi), rengti relaksacinius užsiėmimus darbuotojams ir tėvams, vykdyti mankštos užsiėmimus darbuotojams su kineziterapeute.

Įsirengę lauko klasę pastebėjome, kad ugdomasis procesas perkeltas į lauko erdves tapo daug paprastesnis, labiau įtraukiantis, motyvuojantis. Gryname ore, neribojami erdvės, vaikai laisvai ir lengvai įsitraukė į siūlomas mokytojų veiklas. Ugdytiniai patyrė daug teigiamų emocijų stebėdami gamtą, atlikdami eksperimentus, stebėjimus, tyrinėjimus. Organizuodami ugdymo procesą lauko klasėje