Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
 

eTwinnig seminaro „Iš mokyklos suolo į ilgalaikę gyvenimo sėkmę: esminių gebėjimų ugdymas“ (angl. From the Classroom to Lifelong Success: Nurturing Essential Competences) patirtis lietuvių akimis

2023-11-16
eTwinnig seminaro „Iš mokyklos suolo į ilgalaikę gyvenimo sėkmę: esminių gebėjimų ugdymas“ (angl. From the Classroom to Lifelong Success: Nurturing Essential Competences) patirtis lietuvių akimis

Šių metų lapkričio 9-11 dienomis Sevilijoje (Ispanijoje) vyko tarptautinis eTwinning seminaras „Iš mokyklos suolo į ilgalaikę gyvenimo sėkmę: esminių gebėjimų ugdymas“(angl. From the Classroom to Lifelong Success: Nurturing Essential Competences).Seminare dalyvavo ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogai iš 25 šalių. Lietuvą atstovavo Joniškio lopšelio-daželio „Saulutė“ specialioji pedagogė-logopedėVaida Labanauskienė ir Kauno lopšelio-darželio „Giliukas“ direktoriaus pavaduotoja ugydmui, specialioji pedagogėAlmeda Kmieliauskaitė.

Šiuo profesinio tobulėjimo seminaru buvo siekiama pagilinti dalyvių žinias apie įvairių kompetencijų, įskaitant skaitmeninę (DigComp), verslumą (EntreComp), mokymąsi visą gyvenimą (LifeComp) ir tvarumą (GreenComp), ugdymą ir pabrėžti eTwinning integraciją kaip priemonę šioms kompetencijoms plėtoti. Seminaro metu buvo siekiama suteikti mokytojams praktinių strategijų ir išteklių, skirtų ugdymo praktikai tobulinti. Seminaras skatino aktyvų įsitraukimą, bendradarbiavimą ir refleksiją, kurios padės pedagogams palaikyti holistinį savo mokinių tobulėjimą. Organizuotos seminaro veiklos skatino dalyvius apmąstyti savo dabartinę mokymo praktiką ir nustatyti galimybes integruoti eTwinning projektus, siekiant ugdyti pagrindines kompetencijas, keistis idėjomis ir patirtimi su kitais ankstyvojo ugdymo ir pradinių klasių mokytojais bei šios srities ekspertais. Buvo pasiūlyta galimybė inicijuoti eTwinning projektus, susijusius su viena ar keliomis iš aukščiau išvardytų kompetencijų.

Pirmąją seminaro dieną dalyvius pasveikino atstovai iš Ispanijos švietimo ministerijos, CSS ir nacionalinės agentūros (NSO).Renginio atidarymo metu vyko antroji eTwinning Europos Prizo apdovanojimų ceremonija. Apdovanotų dviejų geriausių eTwinning projektų STEAM Preschool Academy/Age 0-6 years ir eTwinners as pros/Age 7-11 years pedagogai šventė kartu su visa eTwinning bendruomene vietoje bei nuotoliniu būdu. Pagrindinį renginio pranešimą apie interaktyvią sesiją „Inovacijos, švietimas, tvarumas: planas iš keturių gairių“ pristatė Irene Pateraki ir Alexandra Almpanidou.Pirmoji seminaro diena baigėsi tinklaveikla – seminaro dalyviai atliko interaktyvias užduotis, kurių metu susipažino su skirtingų šalių atstovais, jų kultūromis, kalbomis, skirtingais požiūriais į užduotis ir jų atlikimo būdus. Praktinės užduotys paskatino kūrybišką bendradrviavimą tarp skirtingų šalių atstovų.

Antrąją dieną vyko kūrybinės dirbtuvės, visi seminaro dalyviai dirbo įvairiose iš anksto pasirinktose darbo grupėse. Atstovės iš Lietuvos dalyvavo mokymosi visą gyvenimą kompetencijos darbo grupėje „Personal, Social and Learning to Learn Key Competence: Thriving in the 21st Century: (LifeComp Framework)“, kurios metu gilino žinias apie svarbiausius devynis šios kompetencijos įgūdžius, apimančius asmeninę, socialinę ir mokymosi mokytis kompetencijas. Pasirinktam įgūdžiui plėtoti (pvz.: empatijos ugdymas) buvo kuriamos ir pristatomos praktinės veiklos, kurias kiekvienas gali tobulinti per formalųjį ir neformalųjį švietimą, kad sukurtų prasmingą gyvenimą ir susidorotų su sudėtingumu.

Kitose darbo grupėse buvo aptariamos skaitmeninė kompetencija ir savirefleksijos reikšmė ugdymo procese: „Digital Competence of Educators: DigCompEdu and SELFIEforTEACHERS, „Digitally Competent Learners (DigComp Framework)“. Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojai gilino žinias, kaip naudoti skaitmenines technologijas savo profesinėje praktikoje.

Antroje dienos dalyje eTwinning prizo laimėtojos Jelena Rattik, Oksana Grebinstsikova, Margarita Samoutian, Styliani Tatsiou, Andriana Kasviki, Zuzana Garajova pristatė projektą „STEAM Preschool Academy/Age 0-6 years“ bei pasidalino praktine patirtimi įgyvendinat projekto veiklas. Kartu su kitais seminaro dalyviais praktiškai išbandėme dvi kritininio mąstymo stategijas „Matau, galvoju, stebiuosi“ (angl. See-Think-Wonder) ir „Šešių mąstymo kepurių“ (angl. Six Thinking Hats) problemų sprendimo būdą.

Trečiąją seminaro dieną dalyviai aktyviai dalyvavo partnerių, projektų idėjų paieškose, diskusijose ir planavime, siekdami įgyvendinti naujus projektus artimiausiu metu.

Lietuvos atstovių lūkesčiai buvo išpildyti – pasidalinta ir išgirsta kitų šalių atstovų patirtis dalyvaujant eTwinning programos projektuose, pagilintos žinios apie įvairias kompetencijas (skaimeninę, tvarumą, verslumą, mokymosi visą gyvenimą) ypač pabrėžiant eTwinning integraciją į ugdymo procesą šių kompetencijų plėtojimui. Aktyvus bendravimas ir bendradarbiavas darbo grupėse leido užmegzti naujus ryšius, kurie padės bendradarbiauti ir kurti tarptautinius projektus eTwinnning platformoje ateityje, pasidalinta idėjomis ir ateities planais su kitais ankstyvojo ugdymo ir pradinių klasių mokytojais.

Parengė V.Labanauskienė ir A.Kmieliauskaitė