Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
 

EDUKACINĖ, PATYRIMINĖ ERDVĖ – INOVATYVUS ,,KNYGŲ NAMELIS“

2024-01-23
EDUKACINĖ, PATYRIMINĖ ERDVĖ – INOVATYVUS ,,KNYGŲ NAMELIS“

Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Jolita Masiukienė, Inga Vankevič.

Vilniaus lopšelis - darželis "Papartis"

Knygos – minties laivai, plaukiojantys laiko bangomis ir rūpestingai gabenantys savo brangų krovinį iš kartos į kartą. /F. Bekonas/

Knygų skaitymas vaikams - svarbus įgūdis jų asmeninei sėkmei, pasitikėjimui savimi, pažintinių bei kognityvinių gebėjimų vystymuisi. Gaila, tačiau šiandieniniame pasaulyje dažnai nebelieka vietos knygelėms: technologijos, kompiuteriai, mobilūs telefonai tiesiog įsišaknija vaikučių kasdienybėje. Mūsų darželis ieškodamas kūrybinių sprendimų, kaip paskatinti vaikučių susidomėjimą knygomis, įrengė inovatyvų „KNYGŲ NAMELĮ“. „Knygų namelį“ prižiūri ir saugo unikalus rankų darbo peliukas – Skaitukas. Skaitukas tikrai nepaprastas peliukas – jis be galo mėgsta skaityti ir keliauti į svečius pas vaikučius. O tam, kad galėtų keliauti į svečius Skaitukas turi mobilų lagaminėlį, kurio pagalba jis gali nukeliauti į bet kurią darželio grupę ir aplankyti savo draugus. Žinoma į svečius Skaitukas keliauja ne tuščiomis, o nešinas pačiomis įvairiausiomis knygutėmis. „Knygų namelyje“ galima rasti įvairaus rašto, paveikslėlių gausos bei medžiagų tekstūros knygelių. Knygelės nuolat besikeičiančios, atsinaujinančios atsižvelgiant į sezoninių temų ir projektinių veiklų aktualumą.

Smagu buvo matyti iš susižavėjimo spindinčias vaikučių akutes, kai mūsų darželio mažuosius skaitytojus aplankė knygelių ,,Skruzdėliukas Nežiniukas" autorė ir dailininkas. Juk kas geriau galėtų palydėti vaikučius į knygų pasaulį, jei ne patys knygų autoriai. Būtent šios edukacijos metu ir prasidėjo nepaprastojo peliuko Skaituko nuotykiai mūsų darželyje.

Pedagogų sąmoningas skaitymas ugdytiniams, padėjo užmegzti su jais stipresnius ryšius ir sukūrė darnesnius santykius. „Knygų namelyje“ gyvenantis peliukas Skaitukas savo kelionę pradėjo ,,Zuikučių" grupėje. Atkeliavęs į svečius jis atsinešė knygelę su atvartėliais ,,Urvuose ir olose", apie paslaptingus būstus, kurie randasi po kelmais, nukirstais medžiais, neišmatuojami požeminiai labirintai, visa gyvūnų karalystė. Vaikai veikė kontekstinėje veikloje, tyrinėjo, kūrė.

„Gandriukų“ grupės vaikučius aplankęs peliukas Skaitukas atnešė knygelę, kaip vaikai juokais sako apie save. Knygelėje "LAUKINĖ SIMFONIJA" laipiodami po medžius ir skrosdami jūras kartu su dirigente Pele ir jos muzikalia draugų kompanija, vaikai sutiko didžiulį mėlynąjį banginį, greituosius gepardus, miniatiūrinius vabaliukus, grakščiąsias gulbes ir dar daug kitų nuostabių gyvūnų. Kiekvienas gyvūnas pasižymėjo išskirtiniu charakteriu ir stengėsi perduoti vaikams tam tikrą žinutę. Vaikai buvo skatinami atkreipti dėmesį į savo emocijas, išgyvenimus, išsiaiškinti, ką reiškia tokios sąvokos, kaip užuojauta, kantrybė, pagarba ir pasitikėjimas. Buvo labai įdomu, keliaujant šios knygelės puslapiais atrasti staigmenas, kurias paliko dirigentė Pelė – besislepiančią zvimbiančią bitę, susimaišiusias raides, šokti kartu su šernais, šokinėti kartu su šokinėjančia kengūra...Įdomiausia tai, kad vaikai knygą galėjo ne tik tradiciškai skaityti, bet ir inovatyviai nuskenavus QR kodą ir atsisiuntus programėlę, pasiklausyti kiekvieno gyvūno grojamos muzikos. Taip pat ši knyga padėjo vaikams artimiau susipažinti su pagrindiniais muzikos instrumentais, bei dirigento sąvoka...Taigi vienu metu šioje knygoje kalbama trimis skirtingomis kalbomis – tai meno, muzikos ir poezijos. Kiekvienas vaikas gali pasirinkti, kuri kalba jam yra artimesnė ir įdomesnė.

Pamokančios knygos skaitymas vaikams ne tik padėjo užmegzti ryšį su jais, bet ir suteikė jiems saugumo bei jaukumo jausmą. Jaukumo ir ramybės jausmas padėjo ugdytiniams jaustis arti pedagogo, o meilės ir dėmesio jausmai skatina teigiamą asmenybės augimą, pasitikėjimą savimi, savivertės ir empatijos vystymąsi. Analizuojant knygelę ,,Apie banginį, kuris norėjo visko daug" svarbus perteklinių daiktų reiškinys: jam reikia daugiau." Banginis Gūbrys diena iš dienos naršo vandenyno platybes, ieškodamas vis gražesnių ir blizgesnių grobių. Tačiau, kad ir ką rastų, vis vien jaučiasi nepatenkintas. Gal jo didelei širdžiai reikia visai ne daiktų, kad ši imtų dainuoti ir džiaugtis?

Maži vaikai iš prigimties turi gebėjimą svajoti ir pasitelkti savo vaizduotę. Perskaičius knygą skatinama, kad ugdytiniai pasitelktų savo vaizduotę, fantaziją, atsivertų tyrinėjimo lobiams, pateikiamos kūrybiškumui skatinti priemonės. Tinkamai parinkta knyga supažindina vaikus su menu. Taip ir šioje knygoje vaikams tapo aišku, jog ne daiktai atneša laimę, o - draugai. Ugdytiniai ant šlapio popieriaus lapo tapė banginio draugus.

Keliaudami ant fantazijos sparnų vaikai aplanko nematytas šalis, sutinka keisčiausių personažų... KNYGŲ NAMELIS - tai viena iš efektyvių ir inovatyvių priemonių puoselėjant mažųjų ir knygų draugystę. Būtent inovatyvių ugdymosi metodų taikymas suteikia pedagogams galimybę pažadinti vaikų smalsumą ir pažinimo džiaugsmą.