Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
„Šventinė STEM laboratorija“ Vilniaus lopšelyje-darželyje „Atžalėlės“

„Šventinė STEM laboratorija“ Vilniaus lopšelyje-darželyje „Atžalėlės“

2022-12-29
„Šventinė STEM laboratorija“ Vilniaus lopšelyje-darželyje „Atžalėlės“
 Gražiausių žiemos švenčių laukimas vaikams yra jaudinantis ir stebuklingas. Darželyje belaukdami Kalėdų senelio viešnagės, „Gandriukų“ grupėje kartu su 5–6 metų amžiaus vaikais įsirengėme „Šventinę STEM laboratoriją“. „Kalėdinių eglučių parkas “   Žiemą visa gamta užmiega, ir žaliuoja tik eglutė – vienas iš Kalėdų simbolių. Eglutės puošimas prieš Kalėdas vaikams suteikia didžiulį džiaugsmą. Grupėje kartu su vaikais pasipuošėme eglutę. Kilo idėja […]
Gražiausių žiemos švenčių laukimas vaikams yra jaudinantis ir stebuklingas. Darželyje belaukdami Kalėdų senelio viešnagės, „Gandriukų“ grupėje kartu su 5–6 metų amžiaus vaikais įsirengėme „Šventinę STEM laboratoriją“.
„Kalėdinių eglučių parkas“
Žiemą visa gamta užmiega, ir žaliuoja tik eglutė – vienas iš Kalėdų simbolių. Eglutės puošimas prieš Kalėdas vaikams suteikia didžiulį džiaugsmą. Grupėje kartu su vaikais pasipuošėme eglutę. Kilo idėja patiems projektuoti ir puošti kalėdines eglutes iš antrinių žaliavų: kartono dėžių, folijos, spalvoto popieriaus atraižų, siūlų ir kt.
„Šventiniai fejerverkai“
Kokia šventė be fejerverkų? Grupėje kartu su vaikais ieškojome būdų, kaip pasigaminti saugius, bet smagius fejerverkus. Vienkartinis popierinis puodelis, balionas, saldainių popierėliai, reklaminiai žurnalai, putplastis, eglutės girlianda, – tai daug nekainuojančios, bet puikios medžiagos fejerverkų „patrankai“ pasigaminti.
Kaip pasigaminome?
       Žirklėmis iškirpome popierinio puodelio dugną;
       Šiek tiek nukirpome baliono viršutinę dalį, o „uodegėlę“ užrišome „mazgeliu“.
       Užtraukėme balioną ant popierinio puodelio;
       Į puodelį pribėrėme smulkiai sukarpytų saldainių popierėlių, skylamušiu prikarpytų reklaminių žurnalų popierėlių, smulkiai sukarpytą eglučių girliandą, putplasčio „kruopeles“ ir kt.
       Įtempėme baliono „uodegėlę“ ir staigiai paleidome – fejerverkas veikia, džiugios vaikų emocijos garantuotos!
„Spalvoti fejerverkai vandenyje“ – tai dar vienas įdomus eksperimentas, kurio rezultatas vaikus labai nustebino:
       Į stiklinį indą pripylėme tris ketvirtadalius šilto vandens;
       Kitame inde keturis šaukštus aliejaus sumaišėme su keliais lašais skirtingų spalvų skystų dažų;
       Aliejų atsargiai pylėme į vandenį, ir stebėjome, kas vyksta.

Vaikams buvo labai įdomu stebėti, kaip vandenyje iš lėto skleidžiasi dažai. Vaikai išsiaiškino, kad aliejaus tankis yra mažesnis, todėl dažai skleidžiasi ne aliejuje, o vandenyje.
 
Dalyvaudami „Šventinėje STEM laboratorijoje“, „Gandriukų“ gr. vaikai patobulino šias kompetencijas:
       Bendravimo ir bendradarbiavimo;
       Tyrinėjimo;
       Problemų sprendimo;
       Iniciatyvumo ir atkaklumo;
       Kūrybiškumo;
       Mokėjimo mokytis ir kt.

Mes, mokytojos, džiaugiamės, kad „Gandriukų“ grupės vaikai yra smalsūs, iniciatyvūs, atkaklūs, kūrybiški, aktyviai bendraujantys ir bendradarbiaujantys ir su suaugusiaisiais, ir su bendraamžiais.

Milda Piliuvienė,
ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė
Zita Kavoliūnienė,
ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja