Straipsniai




Vaikų prosocialaus ir egocentriško elgesio raiška tarpusavio bendravime |
2019 11 25
|
Jevgenija BABONIENĖ ir Inga KVARACIEJIENĖ Vilniaus savivaldybės Grigiškių lopšelio-darželio „Lokiuko giraitė“ ikimokyklinio ugdymo vyresniosios mokytojos
Grigiškių lopšelyje-darželyje „Lokiuko giraitė“ kartu su kolege Inga Kvaraciejiene atlikome stebėjimą, siekiant atskleisti prosocialaus ir egocentriško bendravimo raiškos tendencijas 3–4 metų vaikų bendravimo situacijose. Kadangi tai aktualu ne tik mums, nusprendėm pateikti savo stebėjimų įžvalgas.
Skaityti plačiau
|
Kokybiškas laisvalaikis su vaikais: ekspertės pataria, kaip visai šeimai tobulėti kartu |
2019 11 19
|
Miglė RIMEIKĖ
Kalbėdami apie vaikų ugdymą dažniausiai diskutuojame apie darželius ir mokyklas: ieškome geriausių įstaigų, įdomiausių būrelių ar meno mokyklų. Tačiau labai svarbu nepamiršti, kad ugdymo procesas turi tęstis ir grįžus namo: kokybiškas ir prasmingai leidžiamas laikas su tėvais garantuoja vaikui visapusišką lavinimą, leidžia atsiskleisti saugioje aplinkoje bei suteikia labai daug džiaugsmo. Artėjantis šventinis laikotarpis – puiki proga prisiminti senas, o gal pradėti naujas šeimos tradicijas. Trūksta idėjų kaip?
Jums pataria knygų vaikams autorė Lina Matiukaitė, STEAM centro Rokiškyje įkūrėja Ieva Kilienė ir leidyklos „Šviesa“ smagiosios edukacijos leidinių autorė, pedagogė Laura Bajorūnė, šį sezoną pristatančios edukacinių „Advento kalendorių“ seriją, kuriuose rasite po 24 užduotis, eksperimentus ir veiklos idėjas 3–5 bei 5–9 metų vaikams. Skaityti plačiau |
Šiuolaikinė mokykla – kaip mokosi mūsų vaikai? |
2019 11 18
|
Miglė Rimeikė
Ką prisimenate, kai pagalvojate apie mokyklinius laikus? Daugeliui turbūt prieš akis iškyla kreida išmarginta juoda lenta. Tačiau šiandien jau yra mokyklų, kur ji tik prisiminimas. Mokymo(si) procesui naudojamos metodikos ir priemonės keičiasi kartu su nuolat tobulėjančiomis technologijomis. Dabar siekiama kuo labiau atsižvelgti į šiuolaikinių vaikų informacijos vartojimo ir dėmesio koncentravimo įgūdžius. Mokytojo vaidmuo ir pareigos taip pat pasikeitė ir prasiplėtė – jis turi visada jausti pasaulio pulsą ir padėti mokiniams atsirinkti tinkamą informaciją.
Mokymo(si) aktualijomis ir įžvalgomis apie švietimo, ugdymo turinio ir proceso pokyčius pasidalys leidyklos „Šviesa“ turinio formavimo grupės vadovė Lina Virozerovienė, Šiaurės licėjaus ugdymo vadovė Rūta Kuodienė ir Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Auksė Pukinskienė. Skaityti plačiau |
Kodėl svarbu ugdyti ikimokyklinukų emocijų suvokimą ir raišką? |
2019 11 16
|
Laura BAJORIŪNĖ Šiaulių l.-d. „Pasaka“ socialinė pedagogė metodininkė
Vis dažniau stebint emocinio neraštingumo apraiškas, kai žmonės neatpažįsta savo emocijų, negali jų įvardinti, o dar blogiau – negeba jų kontroliuoti, norisi kalbėti apie tai, kaip svarbu visą dėmesį sutelkti į ikimokyklinio amžiaus vaikų emocijų suvokimo ir raiškos ugdymą. Jau darželyje padėdami nustatyti vaikams kylančias emocijas, padėdami suvokti jų atsiradimo priežastis ir pagelbėdami jas išjausti, išvengtume daugelio konfliktų ir nemalonių situacijų vėlesniame vaikų gyvenime. Dr. Shapiro (2008) aiškiai apibrėžia pasekmes vaikams, kurie neturės išlavėjusio emocinio intelekto: tokie vaikai bus lengviau pažeidžiami, jiems sunkiau seksis akademinėje veikloje, jausis nelaimingesni nei tie, kurių emocinio intelekto koeficientas bus aukštas.
Skaityti plačiau
|
Psichologė Aušra Kurienė: „Ir namuose vaikai gali puikiai vasaroti“ |
2019 07 01
|
Vaida STOŠKUVIENĖ
Nemažai tėvų stengiasi vaikų atostogas sustyguoti taip, kad atžala nei valandėlės nenuobodžiautų, o dalį vasaros dar būtinai skirtų mokymosi spragų „užkamšymui“. Ar geroms vaikų vasaros atostogoms būtinos kelios stovyklos ir nuo ryto iki vakaro suplanuota veikla namuose?
Skaityti plačiau
|
Aktyvi jūsų vaikų vasara – veiklos idėjos visai šeimai |
2019 06 11
|
Miglė RIMEIKĖ „Šiaurės licėjus“
Kaip vasaros metu padėti vaikams leisti laiką kuo aktyviau ir kokių smagių veiklų imtis visai šeimai, pataria „Šiaurės licėjuje“ Kaune kompetencijų stovyklas vedanti pedagogė Brigita Fedorčak bei vaikų trenerė Austra Skujytė.
Skaityti plačiau
|
Lietuvos trečiokų sveikatingumo projektas – pasaulinio švietimo konkurso finale |
2019 04 19
|
Miglė RIMEIKĖ
Šių metų birželio 6 dieną Helsinkio universitete bus išdalinti kasmetiniai StarT apdovanojimai švietimo įstaigų komandoms iš viso pasaulio. Tarp geriausių finalininkų – lietuviškas projektas „Šiuolaikinių vaikų sveikatingumo gerinimas“, įgyvendintas „Šiaurės licėjaus“ pradinio ugdymo mokinių bei mokytojų komandos.
Skaityti plačiau
|
Mokykla, kuri ugdo ne vartotoją, o kūrėją: mokymasis gali būti džiaugsmingas |
2019 04 11
|
Eglė KUČINSKIENĖ Vilniaus Valdorfo mokykla
Vilniaus Valdorfo mokyklos matematikos mokytoja Aušra Puskunigienė sako, kad Valdorfo pedagogika šiais laikais aktuali kaip niekad, tą patvirtina ir sparčiai besisteigiančios naujos Valdorfo iniciatyvos.
Skaityti plačiau
|
Lietuvių kalbos ugdymas – kartu su Kake Make |
2019 03 19
|
Erika DIKČIUVIENĖ Vilniaus lopšelis-darželis „Vėjelis“
Vilniaus lopšelio-darželio „Vėjelis“ priešmokyklinėje tautinių mažumų grupėje ugdymas vykdomas gimtąja kalba ir lietuvių kalba. Rusakalbių grupėje kartu su vaikais nutarėme, kad skaitysime lietuviškas knygeles. Vaikai pasirinko Kakės Makės nuotykius.
Skaityti plačiau
|
Kaip gimsta šalies patriotas? |
2019 03 19
|
Daiva GERDZEVIČIENĖ VšĮ „Vaikystės takas“
Patriotiškumo ugdymas – neatsiejama vaikų darželio „Vaikystės takas“ ugdymo dalis. Indų istorikas Dushyant Chauhan pastebi, kad patriotiškumo ugdymas prasideda šeimoje. Šeima bendradarbiaudama su ugdymo įstaiga gali pasiekti nuostabių rezultatų. Kaip tai pasiekti?
Skaityti plačiau
|
„Lauko darželio“ patirtis – multikultūrinių iššūkių patiriančiai Turkijos mokyklai |
2019 03 02
|
Rugilė AUDENIENĖ VšĮ „Lauko darželis“
Kaip ugdymas lauke gali padėti spręsti tarptautines problemas ir skatinti skirtingų vaikų tarpusavio supratimą? „Lauko darželio“ pedagogai atsakymo ieškojo drauge su kolegomis iš Didžiosios Britanijos ir Turkijos.
Skaityti plačiau
|
Daktaras Aiskauda pakvietė vaikus į tyrinėjimų laboratoriją |
2019 02 25
|
Jurgita RIAUBYTĖ Vilniaus lopšelis-darželis „Ozas“
Vilniaus lopšelyje-darželyje „Ozas“ surengėme tyrinėjimų dieną „Daktaro Aiskaudos laboratorija“. Jos metu suteikėme vaikams žinių apie sveikatai naudingus ir žalingus maisto produktus, turtinome jų patirtį pasitelkę bandymus.
Skaityti plačiau
|
Santykiai su vaikais: nepamirškime, kad esame lygiaverčiai |
2019 02 21
|
Miglė RIMEIKĖ
„Šiaurės licėjaus“ ugdymo vadovė Kaune Rūta Kuodienė įsitikinusi, kad bendravimas nuo pat mažų dienų turėtų būti grįstas pagarbos sau ir kitam žmogui principu. Rodydami pagarbą vaikams mokome juos taip pat elgtis ir su kitais.
Skaityti plačiau
|
Gerai žinoma pasaka „Ropė“ per Kalėdas atgimė naujai |
2019 01 03
|
Jurgita RIAUBYTĖ Vilniaus lopšelis-darželis „Ozas“
Turbūt nerasime suaugusiojo, kuri nebūtų skaitęs pasakos apie senelį, rovusį ropę. Iš pažiūros labai paprasta pasaka, kurią lengvai gali suvaidinti trimečiai, keturmečiai vaikai. O ką daryti, jeigu dirbi su šešiamečiais ir klasikinis „Ropės“ variantas jiems jau per paprastas?
Skaityti plačiau
|
Mąstymo žemėlapių taikymas ugdant ikimokyklinukų kalbą |
2018 12 28
|
Jolanta DANILEVIČIENĖ ir Ramutė ŽEMAITIENĖ Vilniaus lopšelis-darželis „Žemyna“
Vilniaus lopšelio-darželio „Žemyna“ pedagogai, dirbantys pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, išbandė vaikų mąstymo gebėjimus ugdančią priemonę – mąstymo žemėlapius.
Skaityti plačiau
|
Miesto vaikams – žaliosios edukacinės erdvės vaikų darželyje |
2018 11 30
|
Lina PRATUSEVIČIENĖ Vilniaus lopšelis-darželis „Pušynėlis“
Mokymosi gamtoje ugdomoji vertė yra svarbi ir visapusiškai pripažinta, o gamtamokslinės kompetencijos ugdomos visą gyvenimą. Vilniaus lopšelyje-darželyje „Pušynėlis“ kilo idėja organizuoti aplinkosauginio švietimo projektą „Mes – gamtai, gamta – mums“.
Skaityti plačiau
|
Kaip ugdyti, kad vaikas gamtoje jaustųsi saugus? |
2018 10 26
|
Juozas DAPŠAUSKAS
Neseniai žiniasklaidoje nuskambėjo istorija, kai iš darželio teritorijos išėjęs vaikas atsidūrė labai pavojingoje situacijoje – kelyje, kur labai intensyvus eismas. Ar vaikus ugdyti gamtoje yra saugu, ar tai padidėjusios rizikos vieta?
Skaityti plačiau
|
Naujovė vaikų darželyje – Freinet pedagogika |
2018 09 28
|
Gustė POCIŪTĖ-TROTIENĖ Darželis „Aukštyn kojom“
Vilniuje įsikūręs privatus darželis „Aukštyn kojom“ nuolat ieško galimybių semtis žinių iš inovatyvių, didelę patirtį turinčių ugdymo įstaigų. 2017 m. įstaigos ugdymo turinį praturtinome Freinet pedagogika.
Skaityti plačiau
|
Kaip užauginti „knygų drakoną“? |
2018 09 18
|
Gustė POCIŪTĖ
Darželyje „Auktyn kojom“ ypatingas dėmesys skiriamas vaikų literatūrai – jos pažinimui, skaitymui, analizavimui bei joje pateiktos gerosios patirties pritaikymui kasdieniniame gyvenime. Skaitydami istorijas vaikai susipažįsta su herojais, iš jų semiasi idėjų, mokosi gyvenimiškų pamokų, vertybių ir susipažįsta su pasauliu.
Skaityti plačiau
|
Turininga vasara vaikų darželyje „Vaikystės takas“ |
2018 07 09
|
Daiva GERDZEVIČIENĖ VšĮ „Vaikystės takas“
Vasara vaikams gali tapti nepakartojama kelione pažinimo labirintais. Ikimokyklinio ugdymo įstaigoje „Vaikystės takas“ siekiame įprastas vaikų veiklas paversti netikėtu, įtraukiančiu, spontanišku ir ugdančiu patyrimu.
Skaityti plačiau
|





