Pasiklydęs mieste“ arba kaip susidraugauti su knygomis?
 
Šiais informacinių technologijų laikais, tėvams kelia susirūpinimą mažėjantis vaikų poreikis skaityti. Neabejotina, kad knygų skaitymas teigiamai veikia vaikų kalbos raidą – padeda turtinti žodyną, formuoti rišlaus pasakojimo įgūdžius, įsavinti rašybos ir skyrybos taisykles.  Nereta problema pradinėse klasėse yra kalbos ir kalbėjimo sutrikimai, kurie apsunkina skaitymo mokymąsi. Didelių pastangų reikalaujantis skaitymo procesas, vaikams turintiems kalbos sutrikimų, tampa sudėtinga veikla ir laisvalaikį jie retai leidžia skaitydami.
 
Mane sužavėjo nauja „Obuolio“ leidyklos knyga „Pasiklydęs mieste“. Šioje knygoje daug įvairių, spalvingų paveikslėlių ir linksmų užduočių, kurios padeda sudominti ikimokyklinio amžiaus vaikus, mokinius ir jų tėvelius. Prekybos centrą, parką, gatvę ir kitas kasdieninio gyvenimo situacijas vaizduojančių iliustracijų stebėjimas skatina vaiką sutelkti dėmesį, įsižiūrėti į smulkias piešinio detales, jas analizuoti ir lyginti. Regimasis suvokimas, pastabumas, gera dėmesio koncentracija, analizės ir sintezės įgūdžiai svarbi sėkmingo skaitymo sąlyga.
 
„Keliaudami“ kartu su Otu knygelės puslapiais, mažieji skaitytojai turės perskaityti trumpas užduotėles, jas suprasti ir atlikti. Jei vaikas dar neskaito, jam bus reikalinga tėvelių, vyresnių sesių ar broliukų pagalba. Svarbiausia, atlikdami knygoje pateiktas užduotis, vaikai mėgaujasi žaidimu ir mokosi pamilti knygas.  
 
Soc. m. dr. Vilma Makauskienė
Logopedė – ekspertė
www.logopedaslpc.lt