Atsiųsti knygą (pdf 1,19 MB)
Vaikas ugdosi ir pažįsta pasaulį žaisdamas. Žaidimo turinys priklauso nuo jo amžiaus, patirties ir nuo tėvelių bei auklėtojų požiūrio į žaidimą.
Žaisdamas vaikas lavės ir tobulės, jeigu jūs:
  1. Rodysite susidomėjimą vaiko žaidimu.
  2. Palaikysite jo žaidimą, paskatindami, pagirdami, praturtindami jo patirtį.
  3. Sudarysite sąlygas jam išsižaisti – patenkinti žaidimo poreikį.
  4. Suprasite, kad jam svarbiausia – žaidimo procesas, bet ne rezultatas.
  5. Leisite jam eksperimentuoti – panaudoti dubenėlius, paklodes ir kt., kad pajustų pažinimo džiaugsmą.
  6. Suvoksite, kodėl vaikas žaidžia vienos ar kitos rūšies žaidimus.
Norint geriau suprasti vaiko žaidimą, svarbu žinoti, kokie žaidimai būdingi vaikams nuo vienerių iki trejų metų. Prisiminkime šveicarų psichologo J. Piaget žaidimų skirstymą atsižvelgiant į vaiko amžių. Jis teigė, kad sensomotorinius žaidimus vaikai žaidžia nuo gimimo iki pirmųjų metų pabaigos – antrųjų pradžios. Šio amžiaus vaikai dažnai parodo didelį susidomėjimą ir atkaklumą visapusiškai tyrinėdami daiktą. Jie keletą kartų gali kartoti tą patį veiksmą, nes nori jį gerai įvaldyti, pvz., atidaryti ir uždaryti spintelės duris, dėti ir išimti dangtelį iš dubenėlio ar kt.
 
Sensomotorinis žaidimas antrųjų vaiko gyvenimo metų pradžioje pereina į vaizduotės arba simbolinių žaidimų stadiją. Tai siejasi su tuo, kad lavėja vaiko kalba, mąstymas, kūrybiškumas. Svarbiausia – kalbos raida – todėl bendravimas ir bendradarbiavimas su suaugusiaisiais, kitais vaikais pereina į bendravimą žodžiais. Vėliau simbolinį žaidimą keičia vaidmenimis.