Šiame leidinyje pateikiamos ankstyvojo amžiaus vaikų pasiekimų bei pažangos vertinimo gairės ir aprašas.
 
Tokį aprašą siūlyti praktikams paskatino keletas aplinkybių (beje, aprašu gali pasinaudoti ir tėvai. Akivaizdu, kad vaikų pasiekimų bei pažangos vertinimas šiandien yra neišvengiama ankstyvojo ir ikimokyklinio ugdymo pedagogų darbo sfera, padedanti natūraliau planuoti grupės veiklos gaires bei palaikyti dalykiškus ir racionalius santykius su tėvais bei jų nenuvilti.
 
Vis dėlto klausimų dar daug. Universalių ikimokyklinio (ir ankstyvojo amžiaus vaikų) ugdymo standartų Lietuvoje dar nėra. Šis leidinys yra bandymas pateikti pedagogams vieną iš galimų variantų. Kartu tai pagalba pedagogams, ieškantiems savo vertinimo būdo, stiliaus, formos. Čia siūloma ankstyvojo amžiaus vaiko pasiekimų bei pažangos vertinimo schema labiau orientuoja pedagogus ir tėvus žiūrėti į vaiką kaip į visumą.