Vertinimas grindžiamas pedagogo,vaiko ir jo tėvų bendradarbiavimu. Pedagogai ir tėvai vertina vaiko socialinės, sveikatos  saugojimo,komunikavimo, pažinimo ir meninės kompetencijos pasiekimus ir jų pokyčius. Vaikas, padedamas tėvų ir pedagogų, įsivertina savo pasiekimus.
 
Aplanke gali būti kaupiami vaiko dailės ir kiti kūrybiniai darbeliai, rašytinės kalbos pavyzdžiai, užrašomos jų mintys, sakytinės kalbos pavyzdžiai ir sumanymai.
 
Aplankas padės apibendrinti pedagogų ir tėvų sukauptą  informaciją apie vaiką, jo ugdymosi ypatumus, daromą pažangą, pasiekimų kaitą. Toks priešmokyklinuko pasiekimų vertinimas leis pedagogams geriau pažinti vaiką, planuoti individualų darbą su juo, numatyti paramos formas, būdus ir tolesnes ugdymo kryptis, kurios padės vaikui sėkmingai pasirengti mokytis mokykloje pagal pradinio ugdymo(si) programą.