Kauno Prano Daunio ugdymo centro specialistės parengė ir išleido leidinį „Pažink, suprask, padėk. Ugdymo strategijos dirbantiems su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų“.
 
Autizmas nulemia savitą ir kokybiškai kitokį šį sutrikimą turinčių asmenų elgesį ir suvokimą. Todėl „būti normaliu“ nėra tikslas. Tikslas yra padėti tokiam žmogui kiek įmanoma geriau pritapti ir realizuoti save ugdymosi aplinkoje/visuomenėje, gerbiant jo skirtingumą.
 
Pedagogui, kurio grupėje ugdomas autizmo spektro sutrikimų turintis vaikas, tenka dviguba pareiga: padėti ne tik jam, bet ir jo bendraamžiams. Pradinė auklėtojo nuostata ir supratimas, ko reikia ypatingam vaikui, kad ugdymas taptų įmanomu, yra raktas į sėkmingą vaiko ir visos ikimokyklinės / priešmokyklinės grupės veiklą. Tam, kad nuostata būtų teisinga, o supratimas kryptingas parašėme ir išleidome leidinį „Pažink, suprask, padėk. Ugdymo strategijos dirbantiems su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų“. Kartu su kolegėmis iš Vilniaus sudėjome savo patirtį, įžvalgas ir širdį į šią knygą tam, kad kiti specialistai ir pedagogai šias žinias galėtų pritaikyti dirbdami su vaikais turinčiais autizmo spektro sutrikimą.
 
Bendraudami su specialistais ir pedagogais iš visos Lietuvos visada sulaukiame klausimų „Kaip?“. Kaip vaikus mokyti, kaip nustatyti ribas, kaip įtraukti į grupės darbą, kaip juos motyvuoti? Būtent šie klausimai mus pastūmėjo pasidalinti savo patirtimi ir žiniomis leidinyje apie tai, kas labai svarbu. Svarbu vaikui, pedagogui, tėvams.
 
Visi žinome, kad ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje vaikas turi daugybę svarbių užduočių. Tai – laikas, kai jis įgyja kasdienėje veikloje reikalingų įgūdžių: mokosi būti visateisiu visuomenės nariu ir ruošiasi kitam etapui – mokyklai. Todėl labai svarbu vaikui padėti įgyti kitame etape itin svarbų gebėjimą – išmokti mokytis. Pedagogo užduotis – nepaleisti šio svarbaus laikotarpio vėjais, nelaukti, kol vaikas „pripras“, „pats supras“, „išaugs“. Vaikui turi būti sukurta aiški jo ir ugdytojų lūkesčius atitinkanti sistema, pripildyta abejoms pusėms suprantamos prasmės. Todėl leidinyje kalbame apie tai, kaip paruošti aplinką, pateikti užduotis,  apie vaiko elgesį bei mokymosi motyvaciją. Tikimės, kad šis leidinys bus naudingas pedagogams, švietimo pagalbos ir kitiems specialistams, mokytojų padėjėjams, tėvams ir visiems, kurie vienaip ar kitaip mokosi kartu su ypatingais vaikais.
 
Norintys įsigyti leidinį gali kreiptis į Kauno Prano Daunio ugdymo centrą arba Vilniaus lopšelį-darželį „Čiauškutis“.
 
Toma MALVICĖ
Kauno Prano Daunio ugdymo centras