Kiekvienas, dirbantis su vaiku, turi žinoti apie skirtingus specialiuosius poreikius ir galimą jų poveikį mokymuisi. Šioje srityje informacijos netrūksta, bet trūksta laiko surasti ir perskaityti viską, ką mokytojas turėtų žinoti. Knygoje glausta ir paprasta forma pateikiama ir informacijos, ir patarimų. Aptariamos visos dažniausiai pasitaikančios sveikatos būklės ir jų poveikis vaikų specialiesiems ugdymosi poreikiams bendrojo lavinimo klasėse. 

Svarbiausia, kad mokytojams, jų padėjėjams ir tėvams pateikiama daug praktinių patarimų, kaip atpažinti vaikų patiriamus sunkumus ir įveikti kliūtis, trukdančias mokiniams pasiekti gerų rezultatų mokykloje. Taip pat leidinyje pateikiama individualių ugdymo planų pavyzdžių, kuriuose siūloma, kaip reikėtų paprastai ir aiškiai suformuluoti mokiniui keliamus uždavinius ir kokiais būdais galima patikrinti mokinio pasiektą pažangą.

Knyga versta iš antrojo leidimo anglų kalba. Jis, lyginant su pirmuoju, papildytas – apžvelgiama daugiau specialiųjų ugdymosi poreikių ir sveikatos būklių: elgesio, socialiniai ir emociniai sunkumai, disgrafija, Friedreicho ataksija ir Williamso sindromas. Taip pat pateikiama informacijos apie naujausius Didžiosios Britanijos teisinius aktus ir nacionalinę Specialiųjų poreikių vaikų ugdymo plėtros strategiją.

„Vienu žvilgsniu“ – esminių žinių šaltinis visiems mokytojams ir neįkainojama knyga specialiojo ugdymo koordinatoriams, dirbantiems mokyklose. Ji bus labai naudinga ir mokinių tėvams, ir visiems, besidomintiems ypatingų vaikų ugdymu.
 
Svarbu tai, kad lietuviškame leidinyje Švietimo ir mokslo ministerijos iniciatyva yra pateikiama informacija ne tik apie Didžiosios Britanijos, bet ir apie Lietuvos įstaigas, teikiančias pagalbą įvairių specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams.
 
Knygos vertimą ir leidimą, įgyvendindama Specialiojo ugdymo paslaugų teikimo programos priemones, parėmė Švietimo ir mokslo ministerija.