Notice: Undefined index: obj_name in /var/www/users/ikimokyklinis/htdocs/core/class/project/LibraryEntity.class.php on line 137 Notice: Undefined index: obj_size in /var/www/users/ikimokyklinis/htdocs/core/class/project/LibraryEntity.class.php on line 138 Notice: Undefined variable: unit in /var/www/users/ikimokyklinis/htdocs/core/class/project/Helper.class.php on line 91
Apie projektą
 
„SaulyTUČIAI" - tai filmukai-pasakėlės skirtos 3-4 metų vaikų pažintinės, komunikacinės, meninės, sveikatos ir socialinės kompetencijų ugdymui. Penkios jau sukurtos ir toliau tebekuriamos  pasakėlės įtraukia mažuosius į 20-30 minučių jiems įdomiai struktūrizuotus interaktyvius užsiėmimus ir itin patraukliais vaikams siužetais pateikia ugdomąją medžiagą. Užsisakę filmukus, vaikų darželiai gauna ir priemonių paketą (kepuraitės, magnetukai, plakatai, iškarpos), susietą su pasakėlių siužetu, taip pat kiekvienos serijos rekomendacijas auklėtojai.
 
Projektą įgyvendino UAB „MultiMediamark“ - įmonė, turinti ilgametę patirtį interaktyvių multimedijos priemonių kūrime ir gamyboje. Jau projekto pradžioje tapo aišku, kad be profesionalios vaikų ugdymo specialistų pagalbos sukurti vaikų ir darželių auklėtojų poreikius atitinkantį produktą būtų labai sudėtinga. Kurdami filmukus UAB „MultiMediamark“ nuolat bendradarbiavo su sostinės vaikų darželių („Pelėda“, „Varpelis“, „Delfinukas“, „Aitvaras“, „Viltenė“) vadovais, pedagogais, konsultavosi su vaikų psichologais.
 
Edukologijos universiteto Ugdymo mokslų Vaikystės studijų katedros vaikų ugdymo ekspertai gerai įvertino inovatyvų projektą ir prisijungė prie projekto kūrybinės grupės. Tobulinant projektą „SaulyTUČIAI“ ypač daug darbo įdėjo Vaikystės studijų katedros vedėja docentė dr. Aldona Mazolevskienė, profesorė dr. Ona Monkevičienė ir docentė dr. Kristina Stankevičienė. Šių mokslininkių dėka priemonė tapo profesionaliai adaptuota ikimokyklinio ugdymo įstaigoms. 
 
Pedagoginis pagrindimas
 
Animacinė ugdymo priemonė „SaulyTUČIAI" – yra penkių animacinių filmukų serija, skirta 3-4 metų vaikams. Ši priemonė yra sukurta edukaciniais tikslais ugdyti mažylių pažintinę, komunikacinę, meninę, sveikatos ir socialinę kompetencijas.
 
Vaikams tokie filmukai tampa stebėjimo, analizės, žaidimų objektu, leidžiančiu pažinti pasaulį, jį stebėti, pačiam fantazuoti ir kurti. Vien tik nupiešti statiški objektai vaikų nedomina, nes net ir menkiausias judesys piršte perša norą čia pat dalyvauti, įsijausti į rodomo filmuko siužetą.
 
Filmuko siužetą siūloma kartoti du kartus. Jaunesnieji ikimokyklinukai dažnai atskiria vizualią informaciją nuo garsinės, tad daug ką jiems tenka pakartoti du kartus, kad susidarytų išsamus vaizdas. Antrą ar net trečią kartą žiūrėdami filmuką, pauzių metu, vaikai drauge su auklėtoja gali gyvai aptarti stebėtą siužetą, žaisti kartu su pasakėlių herojais, atlikti įvairias nesudėtingas kūrybines užduotis.
 
Prie kiekvienos animacinių filmukų serijos yra parengtos rekomendacijos darželių auklėtojoms. Rekomendacijose pateikiamos įvairios kūrybinės užduotėlės, susietos su filmukų siužetais. Taip pat PDF formatu paruoštos ir papildomos priemonės praktiniams užsiėmimams su vaikais.
 
Bandomieji animacinių filmukų demonstravimai vaikams parodė didelį jų susidomėjimą ir aktyvumą. Animacinę ugdymo priemonę „SaulyTUČIAI‘‘ gerai įvertino ir tyrime dalyvavę pedagogai.
 
 
Daugiau informacijos rasite animacinės priemonės svetainėje http://www.tuciai.lt/.
 
Pirmoji serija „Varlyčių slėpynės“
Pirma pažintis su animacinio filmuko personažais, jų nuotykiais. Žalios, mėlynos ir baltos spalvų pažinimas gamtoje. Spalvų priskyrimas konkretiems objektams. Saugaus elgesio vandenyje supratimas.
Pirmąją šios animacinės priemonės seriją galite atsisiųsti nemokamai.
 
Atsisiųsti 1 serijos rekomendacijas darbui.
Atsisiųsti 1 serijos piešinėlius spausdinimui.
 
Antroji serija „Viens-du-trys...“
Nesudėtingas skaičiavimas iki trijų. Kiekybinių sąvokų „vienas“ ir „daug“; „daugiau“ ir „mažiau“; „yra“ ir „nėra“; „nieko“ suvokimas. Mokėjimo plaukti svarba.
Trečioji serija „Vaivorykštės spalvos“
Gamtos reiškinių pažinimas: lietus, vaivorykštė. Pagrindinių spalvų pastebėjimas ir įvardijimas gamtoje. Mandagus ir kultūringas filmuko personažų bendravimas.
Ketvirtoji serija „Žemuogėlės“
Gamtos reiškinių, objektų savybės. Priežasčių ir pasekmių ryšiai. Gamtos gėrybių įvairovės pažinimas. Skaičiavimas iki trijų.
Penktoji serija „Kelionė upe“
Antonimų „arti'' ir „toli“; „greitai“ ir „lėtai“ supratimas ir vartojimas. Draugiško bendravimo pajauta. Kūrybiniai darbeliai naudojant gamtines medžiagas.