Paketą sudaro trys dalys:
1. „Ikimokyklinio ugdymo paslaugų planavimo savivaldybėse metodika“
Šios Metodikos tikslas – didinti ugdymo, švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų vaikui ir jo tėvams prieinamumą savivaldybėse, siekiant užtikrinti socialinį teisingumą, sveikatos priežiūros ir ugdymo paslaugų kokybę ir lygias mokymosi starto galimybes.
Metodika skirta savivaldybių ir seniūnijų administracijų vadovams ir kitiems specialistams, atsakingiems už vaikų nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios ir jų šeimų poreikių tenkinimą bei galimybių dalyvauti ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme didinimą.
Metodiką sudaro tokios dalys:
I. Informacijos ir duomenų apie vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios ir jiems teikiamas paslaugas savivaldybėje surinkimas ir analizė.
Šioje dalyje pateikiama informacijos ir duomenų apie vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios ir jiems teikiamą ugdymą, švietimo pagalbą ir kitas paslaugas šaltinių apžvalga, taip pat informacijos ir duomenų apie vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios analizės principai, atskleidžiamos informacijos ir duomenų analizės panaudojimo galimybės, modeliuojant ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, kompleksiškai teikiamų paslaugų vaikams ir jų tėvams (globėjams) plėtrą.
II. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo ir kompleksiškai teikiamų paslaugų vaikams ir jų tėvams (globėjams) poreikio nustatymas savivaldybėje.
Antrojoje Metodikos dalyje pateikiami ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo bei kompleksiškai teikiamų paslaugų vaikams ir jų tėvams (globėjams) poreikio nustatymo būdai bei nustatyto poreikio ir esamo savivaldybėje ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, kompleksiškai teikiamų paslaugų vaikams ir jų tėvams (globėjams) palyginimas. Taip pat šioje dalyje pateikiami lėšų, reikalingų esamam ikimokykliniam ir priešmokykliniam ugdymui, kompleksiškai teikiamoms paslaugoms vaikui ir jo tėvams (globėjams) finansuoti apskaičiavimo savivaldybėje principai bei lėšų, reikalingų nustatymas paslaugų poreikiui savivaldybėje patenkinti apskaičiavimo būdai.
III. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo ir kompleksiškai teikiamų paslaugų vaikams ir jų tėvams (globėjams) modeliavimas.
Šioje dalyje pateikiami ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, kompleksiškai teikiamų paslaugų vaikui ir jo tėvams (globėjams) modeliavimo principai bei galimi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, kompleksiškai teikiamų paslaugų vaikui ir jo tėvams (globėjams) plėtros modeliai ir jų finansinis pagrįstumas.
Metodikoje vartojamos sąvokos:
- Ištekliai – riboto prieinamumo priemonė veiksmui atlikti, procesui pradėti, kuri yra sunaudojama ir gali išsibaigti, tai - specialistai ir jų kompetencijos, įstaigos, organizacijos, infrastruktūra, lėšos ir kitos materialiosios vertybės.
- Duomenys – oficialiuose informacijos šaltiniuose (registruose, informacinėse sistemose, duomenų bazėse)surinkti ir pateikti formalizuoti duomenys, rodikliai, informacija.
- Informacija –žinios apie faktus, įvykius, daiktus, procesus, idėjas, sąvokas ir kitus objektus, kurios kuriame nors kontekste turi kokią nors prasmę. Informacija gali būti renkama iš įvairių šaltinių: asmenų, įstaigų, neoficialių rašytinių ir kt. šaltinių.
- Pasiūla – prieinamos paslaugos ir jų įvairovė.
- Poreikis – paslaugų ir pagalbos reikmė ir būtinumas.
- Poreikio nustatymas – reikmių ir pagalbos / paslaugų būtinumo įvertinimas.
- Kompleksiškai teikiamos paslaugos – koordinuotas švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas vaikams ir jų tėvams (globėjams), gyvenantiems savivaldybės teritorijoje.
- Kompleksinė pagalba – vaikų ugdymas ir koordinuotas švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas vaikams ir jų tėvams (globėjams), gyvenantiems savivaldybės teritorijoje.
- Ikimokyklinis / priešmokyklinis ugdymas – vaikų ugdymas pagal ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo programas.
- Modeliavimas – įvairių pagalbos / paslaugų modelių kūrimas, ieškant optimalaus, tinkamiausio modelio konkrečiame kontekste.