Na ir vasarėlė! Kiek saulės, kiek šilumos ir smagaus gaudimo. Ir didelis, ir mažas, taškuotas ir dryžuotas, visi pievos vabzdžiai vabzdeliai pamiršo rūpesčius ir gyvena kaip išmanydami, žieduos medų laižydami, lapelius grauždami ar šiaip be svarbaus reikalo šnekučiuodami. Sudėtingas vabzdžių pasaulis – po lietaus, švystelėjus saulutei, galima pamatyti dešimtis rūšių. Jeigu kartu su jumis keliautų specialistas entomologas, tikrai be vargo surastų šimtą vabzdžių rūšių.
Vabalai – vabzdžių klasės būrys. Tai pats gausiausias atrastų rūšių skaičiumi būrys ne tik tarp vabzdžių, o ir visoje gyvūnų karalystėje. Taigi, anksti pavasarį su ugdytiniais pradėjome tyrinėti žemės paviršiuje kas gyva ir juda. Atlikome tiriamąjį darbą: pradžioje vaikus sudominome epizodiškai, parinkdami gyvenimišką tyrimą, o paskui sužadinome žinių troškimą. Tyrinėdami vaikai patys tapo žinių ieškotojais. Gamtinius objektus (vabalus, augalus) nusprendėme fotografuoti.
Į prasmingą aplinkos pažinimą ir norą patirti ieškojimų bei atradimų džiaugsmą įsitraukė ir šeimos. Vasarą šeimos kartu su vaikais pasitelkusios į darbą dvasinį veiklumą, sugebėjo palaikyti džiaugsmingą vaikų nuotaikąir nepraleido žavių akimirkų gamtoje, t.y. fotografavo vabalus. Iš pateiktų originalių vabalų nuotraukų kuriamas albumas „Gėlėta pieva vabalų pasauliui“. Vaikai įspūdžiais pasidalino su draugais, juk kiekvienas nufotografuotas vabalas - tai vienokia ar kitokia istorija, mažytė gamtos grožio dalelė. Vaikai žiūrėjo nuotraukas susidomėję, jas aptarė.
„Nėra patrauklesnio, įdomesnio, labiau žiniomis praturtinančio užsiėmimo, kuris galėtų daugiau duoti, atgaivinti, nudžiuginti, nuraminti ir kai reikia paguosti, negu stropus, ramus, aktyvus nuostabiosios gamtos tyrimas" (Dystervėgas A.).