Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Tėvai įsitraukė į projektą „Vaiko kelias į gražią kalbą“
 

Tėvai įsitraukė į projektą „Vaiko kelias į gražią kalbą“

2015-04-02
Susijusios temos: Šeima Vaiko kalba Ugdymo įstaigos
Tėvai įsitraukė į projektą „Vaiko kelias į gražią kalbą“
Daina LIAUDANSKIENĖ, logopedė
Šiaulių r. Daugėlių lopšelis-darželis
Šiaulių r. Daugėlių lopšelis-darželis dalyvauja tarptautiniame tėvų ir pedagogų projekte „Vaiko kelias į gražią kalbą“. Jo tikslas – sudaryti palankias sąlygas ankstyvajai vaikų kalbos sutrikimų prevencijai.
Kovo mėnesį „Voveriukų“ ir „Ežiukų“ grupių auklėtojos ir logopedė pakvietė ugdytinius ir jų tėvelius į kūrybinius rytmečius „Smagu kurti kartu“. „Voveriukai“ ryto rato metu pasiūlė mamytėms kartu pamasažuoti pirštukus kankorėžiais. Kad būtų linksmiau, ugdytiniai uždainavo savos kūrybos dainelę. Vėliau vaikai išmokė mamytes žaisti pirštukų žaidimą „Varvekliukai“. 
 
Pamankštinę pirštukus visi apžiūrėjo parodos „Mano linksmoji pirštinaitė“ eksponatus. Parodoje puikavosi mamyčių ir vaikučių kurtos pirštininės lėlės. Kiekvienai jų vaikai sugalvojo po skambų vardą. Logopedė pasiūlė naudojant lėlytes visiems drauge sukurti pasakėlę. Auklėtoja akimirksniu virto Debesėliu, kuris plaukiodamas danguje pamatė liūdną Liežuvėlį (logopedę). Liežuvėlis pasiguodė, kad jis neturi draugų. Pamažu pasaka įsibėgėjo. Vaikų ir jų mamyčių dėka atgijusios lėlės, žinoma, tapo Liežuvėlio draugais. 
Pasekę pasakėlę, visi susėdo prie bendro stalo. Naudodami pasiūlytas priemones ir medžiagas (vilną, karoliukus, manų, perlines kruopas, popierių, siūlus, antspaudus...) puošė popierinius delniukus. Nuotaikingi delniukai iš pradžių „mojuos“ įstaigos bendruomenei „Voveriukų“ grupės rūbinėlėje, vėliau aplankys projekto partnerius Šiaulių rajone (Šiaulių r. Kairių lopšelio-darželio „Spindulėlis“ ir Šiaulių r. Meškuičių lopšelio-darželio bendruomenes). 
 
„Ežiukų“ grupėje apsilankiusios vaikų mamos drauge su mažaisiais sekė „Lašiuko pasaką“. Visi draugiškai mankštino pirštukus (imitavo lietų, griaustinį), liežuvį (drauge su juo dairėsi, koks lauke oras), lavino kalbinį kvėpavimą (kėlė audrą stiklinėje, pūtimu varinėjo dažų lašelius), girdimąjį suvokimą (spėjo, kokie pavasario garsai sklinda iš kompiuterio).
Pasekę pasakėlę, visi ėmėsi kūrybinio darbo. Naudodami dažytus ryžius, įvairius pabarstukus, puošė debesėlius, lašiukus, gėlytes, t. y. rengė knygelę „Lašiuko pasaka“. Ją vaikai pasiūlys „perskaityti“ visiems savo draugams.
 
Smagiai padirbėję, tiek „voveriukai“, tiek mažieji „ežiukai“ ir jų mamos ekrane žiūrėjo logopedės užfiksuotas akimirkas, įgyvendinant projektą. Vaikams smagu buvo prisiminti nuotaikingus žaidimus, mamoms – pamatyti, ką jų vaikai veikia darželyje. 
Kartu žaidžiant, kuriant pasakėles, gaminant darbelius laikas netruko prabėgti. Tikimės, kad bendri renginiai su ugdytinių tėveliais skatins kalbos sutrikimų prevenciją namuose.