Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Stiklo rutuliukų žaidimai ir kiti linksmi eksperimentai darželyje
 

Stiklo rutuliukų žaidimai ir kiti linksmi eksperimentai darželyje

2017-05-05
Susijusios temos: Vaiko ugdymas Ugdymo įstaigos
Stiklo rutuliukų žaidimai ir kiti linksmi eksperimentai darželyje
Milda PILIUVIENĖ
Vilniaus lopšelis-darželis „Žvangutis“
Ugdymosi procesas turi būti linksmas, žaismingas ir žinoma, prasmingas. Vilniaus lopšelyje-darželyje „Žvangutis“ kartu su kolege Daiva Sebeckiene stengiamės kūrybingai pritaikyti tradicinius ugdymosi metodus, ieškome naujų, netradicinių, kurie galėtų sudominti šiuolaikinių informacinių technologijų apsuptyje augančius vaikus, atsižvelgiame į vaikų sumanymus, fantazijas ir tėvų siūlomas idėjas.
Žaidimai, eksperimentai su aplinkoje esančiais daiktais ir reiškiniais – tai mūsų darželio kasdienybė. Vaikai – mažieji tyrinėtojai – visada pirmieji pastebi, kada pražįsta pirmosios gėlės, medžiai išskleidžia pumpurus, po šaltos žiemos išlenda saulės išsiilgę vabaliukai. Vaikų ir jų tėvelių idėjos yra neišsemiamos, tereikia jas įgyvendinti. O kas gali būti nuostabiau už realizuotas vaikų svajones ir fantazijas?
 
Pastebėjau, kad vaikai į darželį atsineša stiklo rutuliukų. Vaikai greitai atrado šių stiklo kamuoliukų savybę – laisvai riedėti kietesniu paviršiumi. Tarp vaikų kilo diskusija, ką būtų galima dar nuveikti su šiais rutuliukais. Taip gimė idėja sukurti „Kūrybines kosminių rutuliukų dirbtuvėles“. Saldainių dėžutes išklojome balto popieriaus lapais, į paletes įsidėjome reikiamų dažų spalvų, kurias vėliau žaismingai ištaškėme popieriaus lapuose ir štai – erdvė „kosminiams rutuliukams“ paruošta!
 
Vaikams buvo džiaugsmingas atradimas, kad saldainių dėželėse besiritinėjantys stiklo rutuliukai sukūrė netikėtus paveikslus. Vaikai buvo sužavėti ir kūrybiniu procesu, ir išgautais nepakartojamais raštais. Vaikai pastebėjo ir tai, kad pasikeitė ne tik rutuliukų spalva, bet ir savybė laisvai riedėti kietesniu paviršiumi.
 
 
Kaip greičiau pažinti raideles ir išmokti skaityti? Vienam tėveliui kilo idėja vaikams sukurti po savo vardo raidę. Į šį procesą mielai įsitraukė visi darželio vaikai kartu su savo tėveliais ir netgi seneliais. Į darželį ėmė „keliauti“ linksmos raidės: iš popieriaus, kartono, molio, antrinių žaliavų ir netgi tokios, kurias būtų galima, užsigeriant šilta arbata, suvalgyti – keptos iš mielinės tešlos. Smagu buvo salėje visiems kartu pasidžiaugti ne tik savo, bet ir draugų vardų raidėmis, pabandyti spėti vardus.
 
Dar smagesnis užsiėmimas buvo ieškoti raidžių mus supančioje aplinkoje – namuose, gamtoje, darželyje ar darželio kieme. Apžiūrinėjome, ieškojome, stebėjome ir stebėjomės, fotografavome. Labai nustebome – kiek raidžių simbolių galima atrasti mus supančioje aplinkoje! Į šį paieškų procesą aktyviai įsitraukė ir priešmokyklinio ugdymo pedagogė Gertrūda Narkovič, vaikai ir jų tėveliai. Smagiai befotografuojant visos darželio kieme esančios „raidės“ pateko į jaunųjų fotografų objektyvą. Raides bandėme pavaizduoti kūno kalba. Kūrybinis procesas mus visus įtraukė ir džiugino.
 
 
Kodėl gi nesurengus darželio kieme fotosesijos tema „Fotografuoju tai, kas man gražu ir įdomu“? Atsinešėme į darželį fotoaparatus ir puolėme ieškoti įdomybių. Vaikai užfiksavo tokius kadrus, kurių mes, suaugusieji, greičiausiai net ir nepastebėtume! Ir kas gi vaikams įdomu ir gražu? Ogi tai, kas nepaprasta ir keista – neįprastai susiraizgiusios medžių šakos ir šaknys, paslaptingi darželio kieme augančių augalų ir pastatų šešėliai, svajonių pilys iš smėlio ir, žinoma, patys vaikai, smagiai žaidžiantys kartu ar besikarstantys po medžius...