Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Vartotojų straipsniai Startavo Comenius projektas Šeduvos lopšelyje-darželyje
 

Startavo Comenius projektas Šeduvos lopšelyje-darželyje

2013-10-24
Startavo Comenius projektas Šeduvos lopšelyje-darželyje
Rita DAUKŠIENĖ, priešmokyklinio ugdymo pedagogė metodininkė
Radviliškio r. Šeduvos lopšelis-darželis
Kiekvieną vizito dieną susitikdavome mokykloje, stebėjome pedagogų veiklas, vykdavo diskusijos, pasitarimai, pasidalijimas patirtimi.
Radviliškio r. Šeduvos lopšelio-darželio pedagogės spalio 12–17 dienomis lankėsi Belgijoje, Lyro mieste. Tai pirmasis vizitas įgyvendinant tarptautinį daugiašalį Comenius programos projektą „Liaudies žaidimai, legendos ir tradicijos“ (pranc. Les jeux traditionnels, les légendes et les traditions populaires). Projektą vykdys devynios šalys partnerės: Lietuva, Belgija (Valonija), Belgija (Flandrija), Prancūzija, Italija, Gvadalupos sala (Prancūzijos valda), Bulgarija, Turkija ir Ispanija. Šio projekto koordinatorė – CEIP Cervantes (Migelio Servanteso) mokykla iš Karavaka de la Kruso (Ispanija).
 
Nors projekto vykdymas prasidėjo nuo pirmųjų rugsėjo dienų, tačiau mūsų darželio pedagogės jam intensyviai ruošėsi dar iki mobilumo (vizito) pradžios. Su ugdytiniais kūrė sveikinimus draugams iš kitų šalių, rinko mūsų lopšelio-darželio simbolį, kuris projekto metu pristatys visus žaidimus, legendas ir tradicijas. Šiuo simboliu tapo saulutė. Pedagogės sukūrė projekto logotipą, kuris papuoš visą projekto metu surinktą medžiagą.
 
Per pirmąjį projekto mobilumo vizitą vykome į mūsų partnerių mokyklą – Šv. Gumaro koledžą Lyro mieste. Pirmą vizito rytą susipažinome su visais projekto partneriais – ikimokyklinių ir pradinių klasių pedagogais, kiekvienas trumpai prisistatėme. Paskui šeimininkai – pradinių klasių mokytojas Kurtas ir direktoriaus pavaduotojas Valteris – pakvietė visus į miesto katedrą stebėti procesijos, kur miesto bendruomenė šventė miesto ir mokyklos globėjo Šventojo Gumaro dieną, nes susipažinimas su šalies tradicijomis – viena pagrindinių projekto idėjų.
 
Šv. Gumaro koledžo mokyklos bendruomenė turi dar vieną ypatingą tradiciją – tai Šv. Gumaro mugę – didžiulį renginį, kuris truputį priminė mūsiškę Kaziuko mugę. Šventės pabaigoje – vaišės, kurias rengė ugdytinių tėvų aktyvas, mokytojai ir vyresniųjų klasių mokiniai, tapę padavėjais. Dalyviai – viso miesto gyventojai. Surinktos lėšos naudojamos mokyklos reikmėms.
 
Kitą dieną buvome pakviesti į mokyklą, kur mūsų laukė pradinių klasių vaikų choro, mokyklos direktoriaus ir projekto koordinatoriaus iš Ispanijos Juano sveikinimai, pažintis su šios mokyklos ikimokyklinių ir pradinių klasių pedagogais. Apžiūrėjome įstaigos klases, lauko aikštynus. Buvome nustebinti, kad mokykloje dirba labai daug vyrų, net ir ikimokyklinio ugdymo pedagogais. Tuo didžiavosi direktorius Marselis, pabrėždamas, kad dauguma jų ugdytinių gyvena pilnose ir darniose šeimose, kur abu tėvai aktyviai dalyvauja vaiko ugdyme ir mokyklos gyvenime.
 
Buvo sudarytos sąlygos stebėti kasdienį vaikų gyvenimą bei žaidimus. Mokyklos direktorius skatino visus bendrauti, keistis patirtimi ir mintimis. Pajutome draugišką, bendruomenišką atmosferą, kai kiekvienas narys svarbus, gerbiamas. Kiekvieną vizito dieną susitikdavome mokykloje, stebėjome pedagogų veiklas, vykdavo diskusijos, pasitarimai, pasidalijimas patirtimi. Šio susitikimo metu buvo pasiūlyta kiekvienos šalies pedagogams vadovauti ugdomosioms veikloms, pristatant savo šalį, žaidimus bei tradicijas 3–11 metų vaikams.
 
Priešmokyklinio ugdymo pedagogė metodininkė Rita Daukšienė, padedama meninio ugdymo vyresniosios mokytojos Svetlanos Verdingovienės, organizavo veiklą-žaidimą „Kelionė po Lietuvą“ prancūzų kalba. Buvo džiugu, nes vaikus pavyko sudominti ir perteikti lietuvių tradicijas, papasakoti apie Lietuvą ir mūsų vaikus, kartu pažaisti keletą muzikinių žaidimų. Pasikeitėme dovanėlėmis – vaikų piešiniais. Po užsiėmimų šalių partnerių pedagogai dalijiosi mintimis ir džiaugėsi nauja patirtimi. Visų stebėtų užsiėmimų ir veiklų pagrindinis tikslas – suburti vaikus į bendrą žaidimą.
 
Turėjome galimybę apžiūrėti Lyro senamiestį, išgirsti jo istoriją, aplankyti Antverpeną. Nuvykome į  Mecheleną, miestą šiaurinėje Belgijoje, svarbų pramonės centrą pusiaukelėje tarp Briuselio ir Antverpeno, pasigrožėjome viduramžių statiniais, aplankėme  didžiulį žaislų muziejų.
 
Vizitas Lyre pasibaigė. Džiugu, kad įgyvendinome viską, kas buvo numatyta projekte per pirmąjį vizitą. Projekto partneriai nuoširdžiai dėkojo Šv. Gumaro koledžo mokyklos direktoriui ir mokytojams už malonų priėmimą ir draugišką darbinę atmosferą. Išsiskirstėme, bet galima drąsiai pasakyti: gera pradžia – pusė darbo.
 
Skaitykite daugiau apie Radviliškio r. Šeduvos lopšelį-darželį: