Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Vartotojų straipsniai Šiuolaikinės interaktyvios ugdymo priemonės
 

Šiuolaikinės interaktyvios ugdymo priemonės

2022-11-22

Dabartinėje visuomenėje� yra plačiai diskutuojama apie priešmokyklinio ugdymo kokybę ir tai tampa labai svarbiu akcentu ugdyme.

Priemonės ir būdai, naudojami vaikų ugdymo procese, turėtų atspindėti šio laikmečio dvasią. Šiuolaikinėje informacinėje visuomenėje, plačiai paplitus technologijoms, pokyčiai, vykstantys suaugusiųjų bendruomenėje, keičia ir pedagoginių idėjų, metodų ir būdų sistemą.�

Mūsų įstaiga, darželis- mokykla „Vilija“, (siekdama geresnės ugdymo kokybės), įsigijo inovatyvių priemonių. Įsigytos interaktyvios grindys ir ugdytiniai gali ugdytis judėdami ant interaktyvių grindų. Tai inovatyvi ugdomoji priemonė, skirta lavinti vaikų judesių koordinavimą, reakciją, kūrybiškumą bei loginį mąstymą. Vaikai turi galimybę susipažinti su abėcėle, planetomis, rinkti miško gėrybes arba tiesiog žaisti smagius žaidimus, tokius kaip futbolas arba boulingas, kuomet lauke lyja lietus. Priemonė taip pat puikiai tinka vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Šios inovatyvios priemonės dėka tenkinami pagrindiniai vaiko poreikiai – žaidimas, judėjimas, ugdomi gebėjimai, plečiama patirtis, užtikrinamas pozityvių tarpusavio santykių palaikymas ir gera emocinė savijauta – ugdomas emocinis intelektas.�

Beveik kiekviena grupė turi interaktyvią lentą. Interaktyvios lentos taikymas veikloje didina vaikų motyvaciją bei užtikrina aktyvų dalyvavimą ugdymo(si) procese. Vaikai, atlikdami užduotis interaktyvioje lentoje, mokosi laikytis taisyklių, sulaukti savo eilės, stebi, kaip žaidžia kiti, padeda draugui, tariasi. Apgalvotas, saikingas ir tikslingas interaktyvios lentos taikymas ugdymo procesę daro įdomesnį, šiuolaikiškesnį, patrauklesnį ir įvairesnį. Dar vyksta mokymasis su “Bitute” („Bee-bot“). Tai draugiškas robotas, kurį galima užprogramuoti ant jo esančiais mygtukais. Jis ne tik moko

programavimo pagrindų, bet ir praplečia vaikų patirtį bei gebėjimus pažinimo, komunikavimo, socialinėje kompetencijose. Patogiausia interaktyvi priemonė vaikams -� planšetinis kompiuteris. Ju lengva ir paprasta naudotis. Planšetės yra vienos labiausiai motyvuojančių ugdymo procese lyginant su įprastiniais auklėtojų turimais įrankiais. Virtualių priemonių, pasiekiamų per planšetes, įvairiausiems vaikų įgūdžiams lavinti yra gausybė. Tai ir programos spalvoms, formoms, gyvūnams, raidėms, skaičiams pažinti, mokytis rašyti raides, skaityti, skaičiuoti. Ugdytojai turi platų spektrą edukacinių programų, taikomų auklėjamiems vaikams pagal ugdymo tikslus. Daugybė programų yra orientuotos į priešmokyklinio amžiaus vaikus.

Vaikai greičiau suvokia vaizdu perteiktą informaciją. Planšetės labai padeda mokytojui priešmokyklinėje grupėje, kai siekiama individualizuoti ugdymo procesą.�

Animacija, garso efektai, muzika ir vaizdo įrašai tai pat praturtina mokymosi procesą, padarydami jį interaktyvų ir magišką. Šios inovatyvios ugdymo priemonės padeda sėkmingai vaikams prisitaikyti prie kintančios aplinkos, suteikia malonų reginį, žaidimo malonumą. Bet svarbios ir� pasiekimų ugdymui- ugdo kompetencijas ir įgyti naujos patirties, žadina vaikų smalsumą ir pažinimo džiaugsmą.

Vilniaus darželio- mokyklos "Vilija"

priešmokyklinio ugdyno mokytoja

Regina Filipovič