Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Šiaulių lopšelio-darželio „Gluosnis pedagogės: „Comenius“ projekte įgijome naujos patirties
 

Šiaulių lopšelio-darželio „Gluosnis pedagogės: „Comenius“ projekte įgijome naujos patirties

2015-06-24
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos
Šiaulių lopšelio-darželio „Gluosnis pedagogės: „Comenius“ projekte įgijome naujos patirties
Rasa PLIENIENĖ, direktorė, projekto koordinatorė
Šiaulių lopšelis-darželis „Gluosnis“
2015 m. birželio 8–12 d. Slovėnijoje, Gornja Radgona miestelyje, įvyko paskutinis Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Šventės Europoje“ (angl. „Celebrations Across Europe“) partnerių susitikimas. 
Susitikime, kurį organizavo Vrtec Manka Golarja ikimokyklinės įstaigos bendruomenė, dalyvavo Švedijos, Čekijos, Prancūzijos, Jungtinės Karalystės, Estijos, Latvijos, Turkijos ir Lietuvos Šiaulių lopšelio-darželio „Gluosnis“ atstovai. Šio vizito tikslas – aptarti viso projekto eigą, projekto sėkmę, pristatant, ką kuri šalis pritaikė savo įstaigoje, kaip patobulėjo bendruomenės narių kompetencijos.
 
Per labai trumpą vizito laiką daug ką pamatėme. Vrtec Manka Golarja darželyje yra 4 korpusai skirtingose miestelio vietose. Lankėmės visuose korpusuose – seniausiam 80 metų. Įdomu, kad tai pirmasis energiją taupantis darželis Slovėnijoje.
 
Gornja Radgona meras Anton Kampuš mums pasakojo apie Slovėnijos švietimo sistemą. Aplankėme istorinę „Meilės“ salą, plaukiantį malūną, keltą Ižakovci vietovėje, Beltinci pilį, kurioje įkurti dviračių ir farmacijos muziejai, slovėniško vyno gamyklos rūsį.
 
Vykome į Mariborą, antrą pagal dydį Slovėnijos miestą. Ten, pasikėlę funikulieriumi į 1500 m aukščio kalną, kuris yra gerai žinomas slidininkų, visų šalių atstovai sugiedojo savo šalies himną ir paleido į dangaus platybes balionus su palinkėjimais visiems Slovėnijos vaikams.
 
Teko plaukti upe Mura iš Gornja Radgonos į Petanjci. Grožėjomės vaizdingomis apylinkėmis, klausėmės slovėnų dainų, kurias dainavo Vrtec Manka Golarja darželio bendruomenės nariai.
 
Šiame projekte mes įgijome naujos patirties, naujų kompetencijų, dirbome ir kūrėme tarptautinėje komandoje, supratome, kad dirbant, bendradarbiaujant, išklausant kitų nuomonės, darbai gali vykti daug sklandžiau, tiksliau ir greičiau, taip pat, kad kiekvienas žmogus komandoje yra naudingas ir reikalingas.
 
Svarbiausia, kad projektui pasibaigus bendravimas su projekto partneriais nenutrūks. Visi vieningai sutarėme, kad toliau tęsime pradėtą bendradarbiavimą eTwinning erdvėje, kadangi projekto tęstinumas, kaip sėkmingo projekto kriterijus, mums yra vienas iš didžiausių iššūkių.
Projektas yra finansuojamas iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.