Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Šalis, kur gyvena legendos, arba ką Karmėlavos darželio auklėtojos veikė Islandijoje
 

Šalis, kur gyvena legendos, arba ką Karmėlavos darželio auklėtojos veikė Islandijoje

2015-06-29
Šalis, kur gyvena legendos, arba ką Karmėlavos darželio auklėtojos veikė Islandijoje
Jolanta VARANAVIČIENĖ, auklėtoja ekspertė, tarptautinių projektų koordinatorė
Kauno r. Karmėlavos lopšelis-darželis „Žilvitis“
Pedagogės buvo laimingos, galėdamos dalyvauti tokiuose kursuose: ne tik patobulino savo profesinius gebėjimus, bet ir patyrė nuostabių akimirkų. Juk tik laimingas pedagogas gali ugdyti laimingus vaikus.
Birželio viduryje keturios Kauno r. Karmėlavos lopšelio-darželio „Žilvitis“ pedagogės dalyvavo Erasmus+ kvalifikacijos tobulinimo kursuose Islandijoje. Kursų tema – „Legendos ir kraštovaizdis“. Tikslas: mokytis perteikti vietos legendas per vaidybą, dailę bei padėti pedagogams išeiti iš „saugaus“ pedagoginių metodų rato, išbandyti kažką naujo.
 
Islandija – įspūdingo grožio šalis, kurioje antroji didžiausia gyventojų mažuma yra lietuviai. Beje, pirmoji – lenkai. Lietuvių sutikti neteko, matyt jie dirbo įvairius darbus, tačiau nustebino turistų gausa. Patys islandai teigia, kad turizmas dabar itin daug pelno duodanti ekonomikos šaka. Jie netgi prisibijo, kad nepasikartotų 2008 metų krizės scenarijus ir turizmo burbulas nesprogtų, suduodamas šaliai dar vieną ekonominį smūgį. Tačiau žiūrint į tūkstančius Azijos šalių turistų, užplūdusių Reikjaviko gatves ir uoliai fotografuojančių, taip atsitikti neturėtų.
 
Mokytojai iš Suomijos, Prancūzijos, Graikijos, Portugalijos, Estijos ir Lietuvos buvo suskirstyti komandomis ir turėjo per penkias dienas paruošti vaidinimą pagal žymiąją islandų „Egilio sagą“. Taip pat dar reikėjo išversti Egilio raudą iš anglų į gimtąsias kalbas. Pasiruošimas užduotims vyko intensyviai – repeticijos, muziejų lankymas. Apsilankėme Islandijos įkūrimo, Sagų, Egilio, Jūreivių gyvenimo muziejuose. Bene įspūdingiausia buvo kelionė į Islandijos šiaurę, Akureyri miestelį, iš kurio plaukėme į Arkties vandenyną stebėti banginių.
 
Po tokio pasiruošimo, gausybės įspūdžių ir repeticijų, Reikjaviko parlamento kiemelyje vyko baigiamasis „Egilio sagos“ vaidinimas, poemų skaitymas. Žiūrovais buvo ne tik parlamento darbuotojai, vietiniai gyventojai, bet ir turistai iš Japonijos, Kinijos, Čekijos.
 
Tokie seminarai naudingi ne tik tuo, kad juose mokytojai gerina savo profesines žinias, asmenines kompetencijas, bet ir tuo, kad užmezgami ryšiai su kitų šalių mokytojais, padidėja mūsų, ikimokyklinio ugdymo pedagogų, savivertė ir mes galime pasijusti esą lygūs su kitų kur kas labiau išsivysčiusių šalių pedagogais.
 
Kai kas gali paklausti: kokia tokių išvykų nauda įstaigai, vaikams? Didžiausia nauda ta, kad pedagogės buvo laimingos, galėdamos dalyvauti tokiuose kursuose: ne tik patobulino savo profesinius gebėjimus, bet ir patyrė nuostabių akimirkų. Juk tik laimingas pedagogas gali ugdyti laimingus vaikus. Tikimės, kad kada nors tai supras ir mūsų politikai bei visuomenė.
Šis seminaras yra dalis įstaigoje įgyvendinamo Erasmus+KA1 projekto „Mokomės mokyti/s“ veiklų. Projektas finansuojamas Erasmus+ programos lėšomis, kurias administruoja Švietimo mainų paramos fondas.