Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Rudens džiaugsmų diena Kauno lopšelyje-darželyje „Vaikystė“
 

Rudens džiaugsmų diena Kauno lopšelyje-darželyje „Vaikystė“

2013-11-05
Susijusios temos: Kūrybingumas Vaiko ugdymas
Rudens džiaugsmų diena Kauno lopšelyje-darželyje „Vaikystė“
Loreta MOCKEVIČIENĖ, vyresnioji auklėtoja
Laima DARVIDIENĖ, auklėtoja metodininkė
Kauno lopšelis-darželis „Vaikystė“
Vaikai smalsiai klausinėjo apie tai, kas juos domina, dalijosi savo patirtimi, aktyviai tyrinėjo, stengėsi atpažinti ir skirti augalus, medžius. Rinkdami margaspalvius lapus, giles, šakas, juos skaičiavo, lygino pagal spalvas, dydį, ieškojo panašumų ir skirtumų. 
Kauno lopšelyje-darželyje „Vaikystė“ įgyvendinant ugdymo turinio projektą „Žaidžiame, kuriame ir tyrinėjame lauke“, dviejų grupių pedagogės ir vaikai nusprendė įgyvendinti tėvelių pasiūlytą idėją ir suorganizavo „Rudens džiaugsmų dienelę“, kurios metu vaikai bendravo, žaidė, kūrė ir džiaugėsi auksiniu metų laiku ne tik su savo grupės draugais, bet ir priėmė į savo būrį mažiau pažįstamus bendraamžius, tapo drąsesni bendraudami ir bendradarbiaudami.  
 
Nuo pat ryto bendroje žaidimų erdvėje „Po stogeliu“, kurią sukūrėme su vaikučiais ir jų tėveliais,  virte virė darbai: savarankiškai susitarę ir pasiskirstę darbus rinkome šiukšles, šlavėme, gražinome aplinką;  iš malkų, kelmelių, akmenukų ir kitų turimų gamtinių priemonių ruošėme kliūčių ruožą sportiniams žaidimams. Dirbdami vaikai pritaikė savo turimą patirtį, lavinosi savarankiškumo, savitvarkos, bendradarbiavimo įgūdžius. Mergaitėms atnešus kelis kankorėžius, kilo spontaniška idėja – įrengti „gamtos kampelį“, kuriame būtų smagu tyrinėti, eksperimentuoti.
 
Kol mažesnieji vaikai linksmai leido laiką lauke žaisdami judriuosius žaidimus, vyresnėliai keliavo už darželio teritorijos ribų ieškoti gamtinės medžiagos kūrybinei veiklai. Išvykos metu vaikai susipažino su artimiausia aplinka, grožėjosi rudenine gamta. Vaikai smalsiai klausinėjo apie tai, kas juos domina, dalijosi savo patirtimi, aktyviai tyrinėjo, stengėsi atpažinti ir skirti augalus, medžius. Rinkdami margaspalvius lapus, giles, šakas, juos skaičiavo, lygino pagal spalvas, dydį, ieškojo panašumų ir skirtumų.
 
Ypač daug teigiamų emocijų vaikams sukėlė žaidimai vijoklių „karalystėje“. Čia jie galėjo pasinerti į spalvų pasaulį, pademonstruoti savo vaidybinius gebėjimus. Sceną mažiesiems aktoriams atstojo storas sluoksnis nukritusių lapų, o uždangai puikiai tiko nukarusios vijoklių šakos.
 
Grįžę ir pasidaliję išvykoje patirtais įspūdžiais ir atradimais su bendraamžiais, žaidėme draugystės žaidimus savo parengtoje „kliūčių“ aikštelėje. Šios veiklos metu vaikai bandė draugiškai susiskirstyti į komandas, pratinosi atidžiai išklausyti taisykles, nurodymus ir jų laikytis; stengėsi padėti komandos draugui, ištikus nesėkmei, lavėjo vaikų fizinis aktyvumas. Atlikdami bėgiojimo, laipiojimo, kliūčių įveikimo užduotis vaikai ugdėsi  vikrumą, koordinaciją, orientacijos erdvėje gebėjimą. Žaisdami vaikai ir patys atrado naujų užduočių atlikimo būdų, improvizavo.
 
Po aktyvių sportinių žaidimų ėmėmės ramios kūrybinės veiklos: pasitelkę vaizduotę savo patirtus įspūdžius, emocijas, mintis bandėme išreikšti kurdami darbelius iš netradicinių medžiagų (iš išvykos metu pririnktos gamtinės medžiagos). Lapai, kaštonai, gilės, medžių šakelės pavirto žmogeliukais, gėlėmis, traukinio bėgiais, keliais… Vaikai lengvai rado bendrą kalbą, priėmė vienas kito idėjas ir aktyviai komandoje jas įgyvendino. Kuriant atsiskleidė kūrybiškumo, bendradarbiavimo įgūdžiai, procesas lavino jutiminius pojūčius, dėmesį, pasitikėjimą savo jėgomis, gebėjimą tartis ir bendrai kurti.
 
Vaikai labai smagiai dirbo išvien, džiaugėsi kūrybiniais savo atradimais, pasakojo apie juos,  gėrėjosi draugų darbais, nuoširdžiai reiškė emocijas. Jie išradingai sumanė būdų naujai pritaikyti savo kūrinius: „bėgiais“ važinėjo traukinukas, „lapų lovelėse“ buvo migdomos lėlytės, prie „vaišių stalo“  visi buvo vaišinami gilių kava ir kaštonų pyragu. „Rudens džiaugsmų dienelė“ visiems padovanojo daug džiugių akimirkų, padėjo surasti naujų gerų draugų, paskatino juoktis, šypsotis ir dalytis gera nuotaika.
 
 
Daugiau apie Kauno lopšelį-darželį „Vaikystė":
 
Kauno lopšelio-darželio ,,Vaikystė“ auklėtoja metodininkė Regina Matulevičienė dalijasi patirtimi apie veiksmingo ugdymo metodo – stebėjimo – taikymą darželyje.