Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Projektas „Mano jausmų ir emocijų pasaulis“ padėjo vaikams pažinti savo jausmus
 

Projektas „Mano jausmų ir emocijų pasaulis“ padėjo vaikams pažinti savo jausmus

2017-02-22
Susijusios temos: Vaiko ugdymas
Projektas „Mano jausmų ir emocijų pasaulis“ padėjo vaikams pažinti savo jausmus
Audronė GAILIUVIENĖ
Kėdainių lopšelis-darželis „Aviliukas“
Kodėl taip svarbu atrasti kelią į vaiko vidinį emocijų ir jausmų pasaulį? Kokios priemonės ir veiklos skatina vaikus kalbėti apie tai ją, ką jie jaučia? Atsakymų į šiuos ir daugelį kitų klausimų, susijusių su vaiko emociniais išgyvenimais, ieškojome vykdydami projektą „Mano jausmų ir emocijų pasaulis“.
Dirbdama auklėtoja dažnai pastebiu vaikų agresyvumą, nepasitenkinimą, kaprizus. Toks vaikų elgesys tarsi barometras signalizuoja apie tai, kad vaiko vidinėje būsenoje siaučia jausmų ir emocijų audra. Kalbėti apie jausmus ir emocijas vaikams nėra lengva.
 
Projektą „Mano jausmų ir emocijų pasaulis“ organizavau norėdama padėti vaikams išmokti suvokti, atpažinti, įvardyti ir valdyti savo jausmus ir emocijas. Veiklos, įgyvendintos projekto metu, buvo skirtos vaikų emocijų pažinimui, gebėjimui įvardyti tai, ką jaučia, kokios emocijos juos valdo.
 
Kėdainių Janinos Monkutės-Marks galerijoje-muziejuje vykusioje edukacinėje veikloje ugdytiniai piešė fraktalas, savo emocijas išliedami popieriaus lape. Emocijos pavirto spalvotomis figūromis ir formomis. Atsivėrė net tie vaikai, kurie yra linkę užsisklęsti savyje. Vaikų darbai buvo pristatyti įstaigoje surengtoje parodoje „Kelias į save per spalvas ir formas“.
 
Darbo terapijos metu ugdytiniai lavino socialinius įgūdžius, meninius gebėjimus. Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Jūratė Portačenkienė mokė vaikus dirbti komandoje, susitarti, skatino vaikų kūrybingumą, taikydama skirtingas atlikimo technikas. Dirbdami jie klausėsi relaksacinės muzikos.
 
Jogos instruktorė Dalia Vengrytė parodė, kokio „gyvūnėlio“ poza leidžia išlieti susikaupusias  blogas emocijas. Tyloje skambantys gongo garsai sudarė galimybę būti su savimi, savo mintimis ir emocijomis.  
 
Teigiamų emocijų vaikams suteikė užsiėmimas taikant šokių vaizdo žaidimą Just Dance, kurį vedė Kėdainių r. savivaldybės visuomenės sveikatos biuro darbuotoja Simona Skorupskienė. Šypsenos ir juokas skambėjo mėgdžiojant beždžioniukus, šokančius projektoriaus ekrane.
 
Praktinių ir teorinių žinių tėvams ir pedagogams suteikė psichologas Evaldas Karmaza ir Kėdainių švietimo pagalbos tarnybos psichologė Arūnė Jakutienė. Jie mokė, kaip mums, suaugusiesiems, atrasti kelią į vaiko širdį ir, pasak rašytojo Roberto Heinleino, „nesužaloti vaikų darant jiems gyvenimą lengvu“.
 
Kėdainių lopšelis-darželis „Aviliukas“ už Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos 2016 m. sveikatos projektų laimėto konkurso lėšas įsigijo socialinio-emocinio intelekto lavinimo programą „Kimochi“.
 
Ši programa parengta vadovaujantis prasmingomis vaiko raidos ir socialinio-emocinio mokymosi teorijomis, moksliniais tyrimais ir penkiais pagrindiniais principais, kurie leidžia manyti, kad kiekvienas vaikas gali išmokti būti pagarbus, atsakingas, atsparus, atjaučiantis, malonus ir drąsus. Tikimės, kad šią programą interuojant į ugdymo procesą, vaikams bus lengviau pažinti save, savajį „aš“, gebėti įvardinti tai, ką jie jaučia.
 
Kas mėnesį vykdėme veiklas „Savo šypseną nešu“. Jų metu vaikus lankė klounai, pelytė Mikė ir lėlė Onutė. Visi kartu žaidė, šoko, linksminosi. „Laikydami jausmus rankose“, vaikai bandė nusakyti, kada koks jausmas juos aplanko, kokia veido išraiška atspindi vieną ar kitą emociją ir argumentavo, kodėl taip jaučiasi.
 
Įgyvendindama projektą kreipiau dėmesį į vaikų emocijų ir jausmų raiškos svarbą. Išbandytos naujos idėjos, veiklos, skatino vaikų kūrybingumą, pasitikėjimą savo jėgomis ir galimybėmis, atvėrė laisvę bandymams ir eksperimentavimui.