Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Programos „eTwinning“ projektas „Kaip tapti geriausiu“ atnešė sėkmę
 

Programos „eTwinning“ projektas „Kaip tapti geriausiu“ atnešė sėkmę

2016-11-19
Programos „eTwinning“ projektas „Kaip tapti geriausiu“ atnešė sėkmę
Rasa SIMONAVIČIENĖ
Kėdainių lopšelis-darželis „Pasaka“
Nuo 2011 metų su savo ugdytiniais dalyvauju programos „eTwinning“ tarptautiniuose projektuose, kurių metu supažindiname kitas šalis su savąja ugdymo įstaiga, ją lankančiais vaikais, pedagogais, šalies kultūriniu paveldu, kalba. Paskutiniame vykdytame projekte „Kaip tapti geriausiu“ bendradarbiavome su partneriais iš Vokietijos, Lenkijos, Estijos, Kroatijos, Kanados ir Lietuvos.
Džiaugėmės projekto metu laimėtais konkursais (piešinių konkursas Europos kalbų dienai paminėti, konkursas „Kalėdos atkeliauja traukiniais“), įgyvendintomis gerumo akcijomis (rudenį sodinome medelius, žiemą padėjome paukšteliams ir žvėreliams). Įspūdį šalims partnerėms paliko vaizdo konferencijų metu mano ugdytinių dainuojamos dainelės gimtąja ir anglų kalbomis apie draugus, vaivorykštę, Kalėdas. Virtualioje erdvėje vaikai pristatydavo įvairia technika atliktus dailės darbelius. Siuntėme vieni kitiems atvirukus – sveikinimus, o kiekvienos šalies kalėdinė eglutė buvo papuošta vaikų rankomis sukurtais darbeliais.
 
Veiklų metu vaikai sutelkdavo dėmesį, sprendė problemas; taikė įvairius pasaulio pažinimo būdus: stebėjo, klausinėjo, eksperimentavo, patys ieškojo informacijos... Įvairūs žaidimai, praktinė veikla, praturtino vaikų žinias, skatino pasitikėjimą savimi, drąsino reikšti savo mintis, padėjo atskleisti kūrybines idėjas, leido sužinoti daug naujo ir įdomaus.
 
Projekto metu visi įgijome naujos patirties, o svarbiausia – veiklos ugdytinių buvo itin mėgstamos, pvz.: „užauginome“ „Gerumo medį“ ir pristatėme projekte dalyvaujantiems partneriams. Šis projektas sustiprino bendruomenės tarpusavio ryšius, įgalino į veiklą aktyviai įsijungti ir tėvelius.
 
 
Esame labai laimingi, kad, pasibaigus projektui, buvome pastebėti ir įvertini. Didžiuojamės Nacionaliniu kokybės ženkleliu, tuo, kad tapome konkurso „Geriausia Lietuvos eTwinning mokykla 2016“ nugalėtojais ir turėjome galimybę keliauti į dviejų dienų mokinių stovyklą „Mistinės istorijos“ Vilniuje.
 
Pirmąją stovyklos dieną VšĮ „Menų ir mokymo namai“ specialistai – aktoriai iš „Forumo“ teatro – papasakojo šio teatro atsiradimo istoriją. Vaikai trijose atskirose grupelėse dalyvavo „mistinėse istorijose“, diskutavo, žaidė ir mokėsi, parengė ir kitiems dalyviams pristatė savo sukurtus spektaklius. Mažiausieji scenoje kūrė Raudonkepuraitės istoriją, didesnieji – spektaklius su tam tikrais mistikos elementais.
 
Vakare stovyklos dalyviams buvo suorganizuota ekskursija po Vilnių. Klausėmės gidės pasakojimų, istorijų, mitų, legendų apie miestą, Barborą Radvilaitę, Žygimantą Augustą, žibintininką, Šv. Onos bažnyčią... Apkeliavę naktinio Vilniaus senamiesčio paslaptingas gatves ir kiemus, kupini įspūdžių ir prisiminimų grįžome į viešbutį laukti antros stovyklos dienos.
 
Antroji stovyklos diena prasidėjo įvairiomis veiklomis su iPad. Susiskirstę komandomis, sukūrėme nuotaikingus vaizdo ir animacinius filmukus tema – „Mistinės istorijos“. Vėliau keliavome į taikomosios dailės ir dizaino muziejų, kur vyko edukacinė programa „Sena skrynutė – nauja dėžutė“. Joje susipažinome su unikaliais muziejaus eksponatais – įvairių istorinių amžių laikotarpių moterų drabužiais ir aksesuarais, klausėmės gidės pasakojimų. Muziejuje įrengtose dirbtuvėse patys kūrėme ir dekoravome savo papuošalų skrynutes. Džiaugėmės vaikų sukurtais kūriniais ir puikiais darbo rezultatais.
 
 
Silvestro mama Kamilė Kaklauskienė džiaugėsi: „Mano sūnus Silvestras, dalyvaudamas eTwinning programoje labai daug išmoko, džiaugėsi galėdamas susipažinti su kitų šalių vaikais, dalyvauti įdomiuose projektuose. O kai projektus lydėdavo sėkmė ir pastangos būdavo įvertintos diplomais, tai dar labiau skatino stengtis, kurti, ieškoti naujų atradimų. Visą šią įdomią veiklą rudenį apvainikavo netikėta staigmena – sūnus kartu su kitais vaikais ir auklėtoja buvo pakviestas į eTwinning mokinių stovyklą „Mistinės istorijos“. Mano žingeidžiam sūnui tai buvo didžiulė dovana ir šios kelionės jis nekantriai laukė. Stovykloje sūnus turiningai praleido dvi dienas, patyrė daug gerų emocijų, išmoko daug naujų naudingų dalykų: su profesionaliu aktoriumi suvaidinti spektaklį, su iPad kurti filmą. Į namus jis grįžo kupinas neišsenkančių įspūdžių. Labai norėjo, kad stovykla būtų dar ilgesnė. Visą vakarą tik ir čiauškėjo, pasakojo, kad labai norėtų ir vėl kada nors dar pabuvoti tokioj fantastiškoj stovykloj“.
 
Vaikai, grįžę iš stovyklos taip pat dalijosi įspūdžiais:
 
Silvestras: „Stovyklos aš labai laukiau. Važiavom traukiniu i Vilnių. Kūrėme vaidinimą Raudonkepuraitė, bet ne pagal tikrą pasaką, kitokį. Vakare buvo smagi ekskursija. Vaikščiojom tamsoje ir matėm Gedimino pilį, bažnyčią, juoduosius angelus. Kitą dieną aš kūriau filmą. Man padėjo šešiolikos metų berniukas. Aš užsidėjau ausines, išrinkau veikėjus, viską pasakojau, kol sukūriau filmą. Norėčiau ir namie turėti tokį iPad’ą, kad galėčiau sukurti filmų. Man stovykla labai patiko, ir aš noriu kada nors ten nuvažiuoti dar.“
 
Marius: „Man patiko Vilniuj visur vaikščioti, Gedimino pilis patiko ir su traukiniu patiko važiuoti. Patiko labai viešbutis, kokios gražios lempos, lovos, kambarys. Su mokytoju Vytu mes darėme pasaką. Mes tenai, kai sakė raudona – turėjome nejudėti ir sustingti, o kai sakė žalia – turėjome bėgioti. Vaidinome pasaką Raudonkepuraitė. Turėjome pasirodyti, kad mokame vaidinti. Aš buvau vilkas, o Silvestras ir Donatas buvo medžiotojai. Kai pavaidinome, visi mums plojo. Kai vaikščiojom naktį, man patiko tas bokštas didžiulis ir laikrodis. Man patiko ta blizganti dėžutė muziejuje, po to aš tokią pats padariau. Parsivežiau namo ir dedu į ją žaislus – mažas mašinytes.“
 
Viktorija: „Man labiausiai patiko vaidinti apie Raudonkepuraitę. Mokytojas Vytas patiko. Kai sakė vaidinti, pavyzdžiui, kaip meška, tai aš ir vaidinau. Patiko, kai, atsigulę ant kilimo, darėme „krepšelį“, kiti vaikai tai nemokėjo. Mačiau Gedimino pilį. Patiko ten, kur mes darėme dėžutes (muziejuje). Ant dėžutės piešiau drugelį su debesėliais, su saulytėm, žolyte ir visokiom spalvom papuošiau. Į tą dėžutę susidėjau, kur buvome McDonalde, visus žaisliukus. Dar patiko važiuoti traukiniu.“
 
Po viešnagės Vilniuje vykau į programos eTwinning tarptautinės bendruomenės konferenciją Atėnuose. Šiame renginyje dalyvavo daugiau negu 500 pedagogų iš 39 šalių. Šių metų konferencija buvo skirta skaitmeniniam pilietiškumui – kaip programa „eTwinning“ gali padėti ugdyti augančią aktyvių Europos piliečių kartą. Vienas svarbiausių ir laukiamiausių konferencijos momentų – eTwinning Europos prizų 2016 įteikimas. Buvo labai įdomu iš arčiau susipažinti su kitų šalių mokytojų geraja patirtimi, vykdant eTwinning projektus.