Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Programa „eTwinning“ atveria kelią į Europą
 

Programa „eTwinning“ atveria kelią į Europą

2015-11-15
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos
Programa „eTwinning“ atveria kelią į Europą
Aida MAKUTĖNIENĖ
Vilniaus lopšelis-darželis „Krivūlė“
Apie dešimtmetį veikiančią programą „eTwinning“ sužinojau vos prieš metus ir ji mane iš karto sužavėjo. Netrukus prisiregistravau programos svetainėje ir užmezgiau ryšius su įvairių šalių mokytojais.
Apie dešimtmetį veikiančią programą eTwinning sužinojau vos prieš metus ir ji mane iš karto sužavėjo. eTwinning tai nemokama ir saugi platforma mokytojams, skirta bendrauti, vystyti bendradarbiavimo projektus ir dalytis idėjomis visoje Europoje. Norėdama praplėsti savo ir priešmokyklinukų akiratį, suvokiau, kad ši erdvė suteikia puikią galimybę susipažinti su bendraamžiais ir bendraminčiais Europoje.
 
Netrukus prisiregistravau svetainėje etwinning.net ir užmezgiau ryšius su įvairių šalių ikimokyklinio ir pradinių klasių mokytojais. Įsitraukiau į keletą įdomesnių tarptautinių ir nacionalinių projektų, skirtų priešmokyklinio amžiaus vaikams, tokių kaip „Keturi metų laikai Europoje“ (angl. „Four seasons in Europe“), „Stebuklingos rankos – kūrybingi protai“ (angl. „Magic hands creative minds“), „Pasakos tarp kultūrų“ (angl. „Fairytale between Cultures“), „Etnografijos puoselėjimas darželiuose“ ir kt. Pati programoje sukūriau sėkmingai įgyvendintą projektą „Aš myliu Lietuvą“.
 
Dalyvaudami projektuose mano ugdytiniai stebėjo vaizdo medžiagą apie Turkijoje, Graikijoje, Rumunijoje, Estijoje, Lenkijoje ir kitose šalyse gyvenančius bendraamžius, susipažino su jų šalimis, vėliavomis, darželiais ir grupių aplinka, išgirdo jų kalbą, pamatė mums neįprastus darbus, pavyzdžiui, alyvuogių derliaus nurinkimą.
 
Skirtingų šalių vaikai kartu dalyvavo įvairiose veiklose. Viena įdomesnių – visiems sukurti skaitmeninę pasakų knygą. Projekte dalyvavusių šalių vaikai vieni paskui kitą kūrė bendrą pasaką, kurią vėliau patys iliustravo. Pedagogų užduotis – įtraukti, supažindinti ir sudominti vaikus.
 
Žinoma, mes dalijomės savo patirtimi internete: viešinome darbų, švenčių. renginių nuotraukas, demonstravome vaizdo medžiagą apie savo šalį, darželį ir nacionalines šventes. Man tai – ne tik didžiulė patirtis, bet ir iššūkis, nes pagrindinė projekto partnerių bendravimo vieta yra internetas, o kalba – anglų. Tai paskatino domėtis šiuolaikinėmis informacinėmis technologijomis (IKT), tobulinti anglų kalbą.
 
Vykdydami tokio pobūdžio projektus prisidedame prie ugdymo kokybės gerinimo. Projekto metu vykdoma veikla – tai ugdymo lobis, kuriuo verta pasidalyti, todėl projektai viešai vertinami visos Europos švietimo bendruomenės. 
 
Projektas „Aš myliu Lietuvą“ už aiškią struktūrą, daugelio įvairių IKT įrankių panaudojamą ir kitus kriterijus šalies Nacionalinės  paramos tarnybos buvo įvertintas nacionaliniu kokybės ženkleliu! Kokybės ženklelis – tai konkretus pripažinimas mokytojams ir mokykloms, rodantis, kad jų eTwinning veikla pasiekė aukštą lygį. Ugdytiniams tai – paskatinimas už jų pastangas, o visai įstaigai – viešas jų pasiryžimo siekti kokybės ir atvirumo europinėje bendradarbiavimo veikloje pripažinimas.
 
Projektas „Pasakos tarp kultūrų“ (angl. „Fairytale between Cultures“), buvo įvertintas nacionaliniu ir europiniu kokybės ženkleliais. Pastarasis – tai antras sėkmės rodiklis, kuris suteikiamas po Nacionalinės paramos tarnybos atrankos.
 
Programa eTwinning – Europos mokytojų bendruomenė, kuri jau išmokė beveik du milijonus mokinių, kaip bendradarbiauti – šiais metais švenčia savo dešimtąjį jubiliejų. Ta proga 2015 m. spalio 22–24 dienomis Briuselyje vyko  konferencija, kurios pagrindinė tema – kaip pedagogai gali ugdyti pilietiškumą. Man nusišypsojo sėkmė kartu su dar septyniais respublikos mokytojais joje dalyvauti. Nepaprastai džiaugiuosi mūsų darbais, kurie atvėrė galimybę apsilankyti įspūdingoje konferencijoje, pasisemti idėjų, žinių, patobulinti savo profesines žinias.
 
eTwinning programa man sudarė sąlygas aktyviai įsitraukti į tarptautinius ir nacionalinius projektus, kurie plečia vaikų akiratį, lavina socialinius bei pažinimo įgūdžius, skatina vaikus mokytis užsienio kalbų, ugdo savarankiškumą, o man suteikia didesnį pasitikėjimą savo profesionalumu.