Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Netradicinis žvilgsnis į „Kaziuką“
 

Netradicinis žvilgsnis į „Kaziuką“

2017-03-13
Susijusios temos: Vaiko ugdymas Ugdymo įstaigos
Netradicinis žvilgsnis į „Kaziuką“
Kristina SIMANAUSKIENĖ
Šiaulių lopšelis-darželis „Pasaka“
Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“ vyko per 200 bendruomenės narių įtraukęs renginių ciklas „Kaziuko miestelis „Pasakoje“, kurių metu vaikai kūrė ir pažino daugelį su amatais ir prekyba susijusių dalykų.
Kiekvienai grupei buvo įteikta dovana – baltas kartoninis namas su pasiūlymu jame įrengti vaistinę, arbatinę, knygyną, paštą, gėlių, papuošalų, pieno, batų, saldainių ar medaus parduotuves. Skatinome vaikus ne tik pirkti ir parduoti, bet ir pažinti amatus, sudaryti sąlygas vaikų saviraiškai.
 
Pirmiausia vaikai turėjo susidaryti veiklos planą ir į mąstymo žemėlapius surašyti tai, ką žino apie pasirinktą parduotuvę, suplanuoti, kada eis apžiūrėti pasirinkto objekto, ko klaus ten dirbančių darbuotojų. Vaikai taip pat klausinėjo tėvelių, žiūrėjo reklamas, tarėsi, kokiomis medžiagomis ir priemonėmis dekoruos namelį, kad visiems būtų suprantama koks tai namelis, kokią parduotuvę atspindi.
 
Pedagogai su auklėtiniais per veiklos savaitę baltuosius namelius spalvino, dekoravo. Vaikai savarankiškai ieškojo dekoravimo būdų, o pedagogai tik patarė. Svarbiausi pedagogų naudojami metodai – vaikus sudominančios veiklos organizavimas, pasakojimai apie pasirinktą temą, skatinimas veikti, individualus darbas, stebėjimas.
 
Darželio ugdytiniai gamino knygeles, keliavo pažiūrėti kaip veikia paštas, kaip priimami, sveriami ir antspauduojami laiškai, kaip dirba gėlių parduotuvė, kuo naudingas ir iš kur atsiranda medus ir t.t.
 
Kiekviena grupė ne tik domėjosi savo sritimi, bet ir paruošė interaktyvias užduotis finalinei dienai, kurios metu visi susirinko su savo išpuoštais nameliais. Kiekvienas vaikas į renginį atvyko nešinas bilietu ir popieriniu riestainiu, ant kurio rinko lipdukus už kiekvieną atliktą užduotį. Interaktyvios užduotys buvo skirtingos, trijų lygių – pagal vaikų amžių ir gebėjimus. Siekiant lavinti socialinę kompetenciją vaikai užduotis atlikinėjo poromis, tarėsi tarpusavyje ir priiminėjo sprendimus.
 
Rengiant užduotis daug dėmesio buvo skiriama pažinimo ir komunikavimo kompetencijoms. Saldainių parduotuvėje vaikai turėjo į namelio kišenes sudėlioti atitinkamos spalvos popierinius saldainius, ant namelio apvedžioti saldainio trafaretą ir jį nuspalvinti ar iš jau iškirptų išrinkti tokį pat ir užklijuoti, taip pat iš įvairių detalių sudėlioti saldainį.
 
Gėlių parduotuvėje laukė linksmos užduotys su gėlėmis: klijuoti jas nuo didžiausios iki mažiausios, rūšiuoti pagal spalvą ir skaičių ir klijuoti ant šakų, į atitinkamas dėžes sudėlioti pagal užrašytą pavadinimą.
 
Batų parduotuvėje reikėjo atrinkti didelius ir mažus batus, ant kilimėlio surasti paimto bato antspaudą, suverti batų raištelius ir pamėginti juos surišti.
 
Į papuošalų parduotuvę užsukusiems vaikams teko verti karoliukus ant virvelės pagal spalvą, pagal pateiktas schemas ar verti apyrankę iš karoliukų su raidelėmis surenkant nurodytą žodį.
 
Knygyne vaikai ieškojo knygų skirtuko su savo grupės pavadinimu, turėjo pasirinkti patinkančią knygutę ir joje atlikti užduotį, rūšiuojant daiktus pagal spalvas bei atlikti vieną pasirinktą knygutės užduotį pagal pateiktą pavyzdį.
 
Pašte apsilankiusiųjų laukė laiškų rūšiavimas į voką pagal spalvą, kepurės papuošimas štampu ir savo vardu, taip pat paštininko profesijai būdingų kortelių atrinkimas ir sudėjimas į atitinkamą žemėlapį.
 
Arbatinėje vaikai turėjo sudėlioti dėlionę, teisingai sudėlioti paveikslėlius ar pauosčius arbatą pasakyti, iš kokių ji uogų pagaminta.
 
Vaistinėje vaikams teko į lagaminą sudėti medicinos įrankius ir priemones, ant žmogaus trafareto sudėti atpažintas kūno dalis ar sukurti geros nuotaikos receptą.
 
Medaus parduotuvėje laukė įvairiaspalvės bitutės, skrendančios ant tokios pat spalvos gėlių, taip pat vaikai skaičiavo, kiek bitučių atskrenda ant avilio, dėliojo medaus kelią.
 
Pieno parduotuvėje apsilankę vaikai turėjo į atitinkamas vietas priklijuoti pieno produktus, atpažinus skaičių iš didelio kibiro į mažus pilti atitinkamą samčių skaičių ar atrinkus korteles su pieno produktais sudėti juos mąstymo žemėlapyje. Mąstymo gebėjimus lavinančios užduotys nepaliko abejingų – susipažinę su įvairia veikla, pasinėrę į skirtingų amatų subtilybes, vaikai ne tik patyrė pažinimo džiaugsmą, bet ir buvo apdovanoti riestainiais.
 
Šventei pasibaigus, vaikų kurti nameliai iškeliavo atgal į grupes. Pačių įrengtose parduotuvėse ir toliau verda ugdytinių žaidimai, juk vaikai jau žino, kaip veikia paštas, vaistinė, medaus ar gėlių prekyvietės.