Emokykla.lt
Populiarios temos:
Edukacija Projektai Kompleksinė pagalba Specialieji poreikiai Skaitymas Vaiko kalba Vaiko raida Vaiko sveikata Vaiko ugdymas  
Vartotojų straipsniai Neįprasta daigų sodinimo akcija ir kūrybingumo skatinimas
 

Neįprasta daigų sodinimo akcija ir kūrybingumo skatinimas

2016-05-28
Susijusios temos: Kūrybingumas
Neįprasta daigų sodinimo akcija ir kūrybingumo skatinimas
Jūratė ŠVAPLĖNIENĖ, psichologė
Kauno lopšelis-darželis „Gandriukas“
Kūrybingumas yra naujas ir dažnai nestereotipinis problemos sprendimo būdas, iš kūrėjo reikalaujantis proto lankstumo, aukštesniųjų mąstymo gebėjimų. Vaiko kūrybines galias mes galime lavinti arba slopinti patys to nenujausdami. Kaip padėti vaikui lavinti jo prigimtines kūrybines galias?
Vienas kūrybingumo skatinimo būdų – nebereikalingų daiktų panaudojimas ne pagal jų tiesioginę paskirtį. Gegužės 10 d. Kauno lopšelyje-darželyje „Gandriukas“ surengėme daigelių sodinimo akciją „Auginu, sodinu ir džiaugiuosi“, kurios metu, atrodytų, gana įprastą augalų sodinimo veiklą atlikome kūrybingai: rėmėjų atvežti braškių daigai buvo sodinami į kiekvieno ugdytinio atsineštą išaugtą guminį batą. Tokiu būdu vaikai atrado naują nebereikalingų daiktų panaudojimų būdą.
 
Paskatinti eksperimentuoti, vaikai komentavo ir pasakojo, ką jie namie sodina ir augina – paaiškėjo, kad guminiuose batuose jie dar nieko nebuvo sodinę. Vaikų susidomėjimas, jų klausimai ir pastabos rodo, kad tokių renginių vaikams reikia, jie juos įkvepia ieškoti naujų nestandartinių idėjų ir sprendimų.
 
Pakylėta nuotaika tvyrojo ir antrąją renginio dieną, kai padedami suaugusiųjų vaikai kabino batukus ir taip gimė dar nematyta guminių batų alėja. Neįprasta dovana vaikams tapo auklėtojų sukurtas ir atliktas pasirodymas: taip išvengta dar vieno kūrybingumo stabdžio – vaikų reitingavimo  teikiant apdovanojimus.
 
Vaikų kūryba – procesas, prasidedantis spontaniškai ir galintis trukti neribotą laiką. Suaugusieji turėtų tolerantiškai priimti neįprastas vaikų idėjas ir parodyti, kad pasitiki jų atrastais sprendimo būdais. Svarbu vaikams suteikti laisvę ir atsakomybę patiems spręsti, ką ir kaip jie norėtų kurti. Taip pat būtina duoti vaikams pakankamai laiko išsiaiškinti savo galimybes bei panirti į kūrybinį procesą ir neprimesti savo tempo, nes bet koks spaudimas slopina kūrybingumą. Pagalba vaikui galima tik jam pačiam paprašius. Įgytą patirtį vaikai vėliau bus panaudos naujiems kūrybiniams ieškojimams. Būtent taip gimsta nauji atradimai.