Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Menkos anglų kalbos žinios – ne kliūtis bendradarbiauti
 

Menkos anglų kalbos žinios – ne kliūtis bendradarbiauti

2018-06-10
Susijusios temos: Tarptautiniai projektai
Menkos anglų kalbos žinios – ne kliūtis bendradarbiauti
Rasa JANKAUSKIENĖ
Kauno sanatorinis lopšelis-darželis „Pušynėlis“
Portugalijoje ikimokyklinis ugdymas organizuojamas panašiai kaip ir Lietuvoje: grupėse po 20 vieno amžiaus vaikų, integruojami specialiųjų poreikių vaikai, dirba vienas pedagogas.
Trečiasis tarptautinio projekto „Vaikų misija: Europa be sienų“ partnerių susitikimas vyko gegužės 14–19 d. Portugalijos mieste Olhao įvyko. Lietuvai atstovavo pedagogės Rasa Jankauskienė, Jolanta Varanavičienė, Erika Liaukonienė ir Rosita Alionienė iš Kauno sanatorinio lopšelio-darželio „Pušynėlis“ ir Karmėlavos lopšelio-darželio „Žilvitis“.
 
Prieš išvykstant abiejose įstaigose vyko aktyvus pasiruošimas – atlikome Paulo Nogueros valstybinės mokyklos atsiųstas edukacines užduotis. Ugdytiniai dekoravo portugališkas gitaras, lankstė laivus, žaidė įvairius kūrybinius žaidimus kartu su žuvyte Sardine, kurią atsiuntė bendraamžiai iš Portugalijos.
 
Smagu, kad projekto veiklos nebekelia įtampos vaikams – bendradarbiaujančių įstaigų ugdytiniai jau pažįsta vieni kitus, moka pagrindinius portugalų kalbos žodžius ir frazes, žaidžia mėgstamus šios šalies vaikų žaidimus, žino tradicijas, net gamino ir ragavo nacionalinius patiekalus. Į veiklas noriai įsitraukia ugdytinių tėvai, įstaigos bendruomenė.
 
Susitikimo Portugalijoje darbotvarkė buvo įtempta: analizavome edukacinių užduočių pristatymus, aptarėme paralelinį eTwinning projektą, diskutavome apie projekto brošiūros rengimą, interneto svetainę, projekto sklaidą.
 
Portugalijoje ikimokyklinis ugdymas organizuojamas panašiai kaip ir Lietuvoje: grupėse po 20 vieno amžiaus vaikų, integruojami specialiųjų poreikių vaikai, dirba vienas pedagogas. Olhao Paulo Nogueros valstybinėje mokykloje vedėme edukacines veiklas ikimokyklinukams. Vaikų ir mokytojų emocijos atsispindėjo šypsenose. Nors mažieji težinojo kelias frazes anglų ar kitų projekto partnerių kalbomis, bendravimas buvo šiltas ir betarpiškas.
 
Džiugu, kad pildosi projekto siekis – mažinti nepasitikėjimas kitakalbiais, kitos kultūros, išvaizdos, tikėjimo žmonėmis. Lietuvos, Airijos, Prancūzijos, Portugalijos, Italijos, Graikijos, Turkijos ir Reuniono salos bendradarbiaujančių įstaigų vaikai, pedagogai ir tėvai susidraugavo kartu žaisdami žaidimus, šokdami, dainuodami, susirašinėdami, siųsdami vieni kitiems dovanas. Pedagogai jau dabar naudojasi projekto metu įgyta patirtimi apie ugdymo sistemas, strategijas ir metodus, kurią lengva surasti eTwinning ir Weebly platformose.
 
Pagrindinis iššūkis dalyvaujant tarptautiniame projekte – bendravimas anglų kalba. Nepakankamos anglų kalbos žinios kiek apsunkina laisvą ir betarpišką bendravimą su partneriais, tačiau kaskart susitikę pastebime, kad anglų kalbos gebėjimai nuolat tobulėja.
 
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.