Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Meilė vaikams suvienijo tarptautinę komandą bendriems darbams
 

Meilė vaikams suvienijo tarptautinę komandą bendriems darbams

2017-02-08
Meilė vaikams suvienijo tarptautinę komandą bendriems darbams
Rasa JANKAUSKIENĖ
Kauno sanatorinis lopšelis-darželis „Pušynėlis“
Kauno sanatoriniame lopšelyje-darželyje „Pušynėlis“ sausio 31–vasario 4 dienomis vyko tarptautinio ERASMUS+ KA2 strateginės partnerystės projekto „Vaikų misija: Europa be sienų“ mokymai.
Mokymuose dalyvavo 14 partnerių iš Airijos, Prancūzijos, Portugalijos, Italijos, Graikijos, Turkijos ir tolimos Reuniono salos, esančios Indijos vandenyne. Mokymų organizatoriai – Karmėlavos lopšelis-darželis „Žilvitis“ ir Kauno sanatorinis lopšelis-darželis „Pušynėlis“ – parengė turiningą mokymų ir laisvalaikio kultūrinę programą.
 
Svečiai džiaugėsi „Pušynėlio“ ugdytinių ir ugdytojų dainomis bei šokiais, plojo Kauno Šilo pradinės mokyklos cimbolais grojantiems mokiniams. Šilti svečių žvilgsniai tirpdė mūsų mažųjų nepasitikėjimo ledus, todėl, svečiams apsilankius darželio grupėse, mažieji kartu juokėsi, šoko, dovanojo savo darbelius. Mažuosius ir jų ugdytojus labai sudomino ragaujamų iš tolimos Reuniono salos pedagogo Liudoviko Lin Teng Shee atvežtų egzotinių vaisių skonis. Juk visa įstaigos bendruomenė pirmą sykį ragavo drakono  ir kitokių dar neregėtų vaisių!   
 
Kauno sanatorinio lopšelio-darželio „Pušynėlis“ direktorė Ilona Ališauskienė džiaugėsi savo suburto kolektyvo darbo vaisiais, didžiavosi ugdytinių pasiekimais ir pažanga, o jaunų įstaigos darbuotojų – direktorės pavaduotojos ūkiui  Danutės Žulienės ir neformaliojo ugdymo mokytojos Vaidos Rupeikienės – organizaciniai, komunikaciniai ir IKT gebėjimai labai padėjo priimant užsienio svečius.
 
Mokymų dalyviai pristatė atliktas kūrybines užduotis: Turkijoje pedagogai su ugdytiniais gamino šiaudinius žaislus kalėdinei eglutei, Graikijoje šoko lietuvių liaudies šokį „Oira“, Prancūzijoje inscenizavo pasaką „Ropė“, Airijoje lipdė puodelius iš molio, o visose šalyse vaikai mėgino pasakyti svarbiausius žodžius lietuvių kalba. 
 
Mokymų darbotvarkėje svarbią vietą užėmė bendro visoms šalims edukacinio kalbų projekto rezultatų aptarimas. Visų šalių prisistatymai buvo saviti, visos įstaigos skirtingai ir labai kūrybiškai supažindino savo ugdytinius su skirtingomis šalių partnerių kalbomis. Mokymų dalyviai džiaugėsi, girdėdami savo gimtąja kalba kalbančius partnerių ugdytinius, emocionaliai aptarinėjo visus pranešimus, džiaugėsi italų parengta projekto daina ir airių sukurtu projekto logotipu.   
 
Mūsų svečiai susipažino su Kauno, Trakų, Kernavės, Rumšiškių architektūriniais ir istoriniais paminklais, lankėsi muziejuose. Iš saulėtosios Portugalijos atvykęs dailės pedagogas Paulo Quitério apsilankė Povilo Stulgos lietuvių tautinės muzikos instrumentų muziejuje, susidomėjo M. K. Čiurlionio kūryba. Graikų pedagogus domino viskas: vaikų atliekamos užduotys, įstaigos baldai, naudojami šviesos stalai, vaikų veikla lauke.
 
Kiekviena mokymų dieną buvo labai svarbi jų dalyviams – bendros edukacinės veiklos, įvairūs socialiniai žaidimai, kūrybinių idėjų generavimas praturtino mokymų dalyvių bendrąją, profesinę ir asmeninę kompetencijas. Svarbu tai, kad mūsų bendra veikla stiprino projekto partnerių bendrystę, apgaubė visus džiugių emocijų šydu. Užsienio pedagogai labai susidomėję dalyvavo edukacinėse veiklose: kepė juodą duoną, važinėjo arkliais kinkytais vežimais, susipažino su nacionaliniais lietuviškos pirties ypatumais. Daugumą jų stebino klimatas Lietuvoje, kuris visiems atrodė šaltas ir žvarbus. Pasivaikščiojimas Trakuose ant Galvės ežero ledo ypatingus išgyvenimus sukėlė portugalui Paolo Quitério, kuris, nors apkeliavęs 47 pasaulio šalis, Lietuvoje pirmą kartą vaikščiojo užšalusiu ežero paviršiumi. Nedrąsiai ant ledo stojosi ir pedagogas iš Reuniono salos Ludovikas Lin Teng Shee, nes jam atrodė, kad tai tiesiog neįmanoma padaryti. Tačiau pamatęs, kad ledas išlaiko visą didelį būrį žmonių, svečias nusiramino ir ilgai nenorėjo nuo jo nulipti.
 
Svečiai išvyko išsiveždami į savo įstaigas naujas kūrybines edukacines užduotis, kurias atliks su gdytiniais iki sekančio susitikimo Graikijoje. Graikai sakė, kad turės labai pasistengti, kad ir Atėnuose rengiamų mokymų lygis būtų toks pat aukštas kaip ir Lietuvoje. Visi džiaugėsi praturtėję ne tik naujomis idėjomis, bet ir naujais draugais. Šis projektas bus įgyvendinamas iki 2018 metų rugsėjo, tačiau tikimės ir toliau rengti tarptautinius projektus, kurie skatina įvairių tautų, skirtingų tikėjimų bei kultūrų pedagogus susiburti, ugdant mūsų pasaulio ateitį – vaikus.