Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Į pirmą klasę – kalbėdami taisyklingai
 

Į pirmą klasę – kalbėdami taisyklingai

2016-05-26
Į pirmą klasę – kalbėdami taisyklingai
Lina LATVAITIENĖ
Elektrėnų vaikų lopšelis-darželis „Drugelis“
Artėjantis rugsėjis atneša neramias mintis būsimų pirmokų tėveliams. Ar vaikas jausis ramus ir saugus mokykloje?
Visų pirma, prieš eidamas į mokyklą vaikas turi būti subrendęs emociškai bei sustiprėjęs fiziškai. Taip pat turi būti išlavinta vaiko kalba tam, kad vaikas sėkmingai integruotųsi tarp bendraklasių. Darželinukams dažnai nustatomi kalbėjimo sutrikimai, kurių laiku nepašalinus vėliau gali kilti mokymosi sunkumų. Darželiuose dirba kalbos sutrikimus šalinantys specialistai – logopedai, kurie ir rūpinasi, kad vaikai iš darželio išeitų aiškiai ir taisyklingai kalbėdami.
 
Gegužės 17 d. Elektrėnų vaikų lopšelyje-darželyje „Drugelis“ buvo pristatyta bendra logopedės ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų bendradarbiavimo programa „Iš priešmokyklinės grupės – į mokyklą“. Šį projektą inicijavo darželio logopedė Rasutė Labačiauskienė, dirbanti darželyje ne vieną dešimtmetį ir savo profesinėmis žiniomis jau pagelbėjusi daugeliui darželio ugdytinių. Projekte dalyvavo 21 priešmokyklinės grupės „Saulytės“ ugdytinis ir jų pedagogės Ona Bartusevičienė ir Lina Kochanskienė.
 
Šios programos tikslas – ne tik lavinti taisyklingą žodžių tarimą, bet ir ugdyti vaikų sakytinę ir rašytinę kalbą, puoselėti pasitikėjimą savimi ir pažadinti norą būti mokiniu. Pasak logopedės R. Labačiauskienės, šia programa siekta sukurti šiltą ir malonią ugdymo(si) aplinką, kurioje žaidžiant būtų lavinama vaikų foneminė klausa, kalbiniai gebėjimai. Taip pat siekta sustiprinti logopedo, priešmokyklinio ugdymo pedagogų ir tėvų bendradarbiavimą.  
 
Programos pristatymo metu vaikų tėvai ne tik stebėjo vaikų atliekamas užduotis, bet ir patys įsitraukė į garsų žaidimus. Vaikai žaisdami atliko garsinės analizės pratimus, pademonstruodami išlavėjusią foneminę klausą ir greitą reakciją ir maloniai nustebindami tėvus. Vaikų akyse švytėjo pasididžiavimas savimi, kurio būsimam pirmokui tikrai prireiks.
 
Žaisdami vaikai noriai atliko užduotis ir nesijautė mokomi. Kartu buvo ugdomas vaikų pasitikėjimas savimi. Ši programa – dar vienas teisingas žingsnis mokyklos link. „Programos rezultatai patvirtino, kad tikslinga žaidybinė ugdomoji veikla ugdant foneminę klausą, lavinant garsinės analizės įgūdžius padeda priešmokyklinio amžiaus vaikams tinkamai pasirengti mokyklai ir išvengti mokymosi sunkumų“, – sako logopedė R. Labačiauskienė.
 
Priešmokyklinės grupės „Saulytės“ ugdytiniai ir jų pedagogės Ona Bartusevičienė, Lina Kochanskienė ir logopedė Rasutė Labačiauskienė (centre).