Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Grupės tinklaraštis – šiuolaikiškas bendravimo su tėvais būdas
 

Grupės tinklaraštis – šiuolaikiškas bendravimo su tėvais būdas

2015-04-23
Susijusios temos: Kūrybingumas Ugdymo įstaigos
Grupės tinklaraštis – šiuolaikiškas bendravimo su tėvais būdas
Aida MAKUTĖNIENĖ, auklėtoja-metodininkė
Vilniaus lopšelis-darželis „Krivūlė“
Šiandien ikimokyklinio ugdymo pedagogai, bendraudami su tėvais, neapsiriboja skelbimais, telefono skambučiais ar elektroniniais laiškais. Dirbdama priešmokyklinio ugdymo pedagoge, patogiam bendravimui ir bendradarbiavimui su tėvais, aktyviai naudoju pačios sukurtą grupės internetinį tinklaraštį (blog‘ą). 
Šiandien ikimokyklinio ugdymo pedagogai, bendraudami su tėvais, neapsiriboja skelbimais, telefono skambučiais ar elektroniniais laiškais. Dirbdama priešmokyklinio ugdymo pedagoge, patogiam bendravimui ir bendradarbiavimui su tėvais, aktyviai naudoju pačios sukurtą grupės internetinį tinklaraštį (blog‘ą). Siekdama operatyviai, įdomiai ir originaliai komunikuoti su tėvais pasitelkiu išmaniąsias technologijas ir viską, ką vaikai veikia darželyje, internetu perduodu jų tėvams.
 
Be abejo, tokios komunikacijos priemonės kaip telefonas ar elektroninis paštas taip pat yra patogios. Telefonu patogu bendrauti, keistis informacija, pranešti apie skubius įvykius, o elektroniniais laiškais galiu tėvams pateikti informaciją apie renginius, priminti apie artėjančius įvykius, asmeniškai ir operatyviai perduoti žinutę, nusiųsti nuotraukas ar nuorodas.
 
Tačiau norėdama vaikų tėvams perduoti kuo daugiau informacijos apie ugdymo procesą darželyje supratau, kad iki šiol naudotų technologijų nepakanka. Todėl įkūriau internetinį grupės tinklaraštį, kitaip vadinamą blog‘ą. Tinklaraštis patogus tuo, kad jame pateikta informacija yra grupuojama, kaupiama ir struktūruojama.
Tėvai patogiu jiems metu gali prisijungti, bet kada peržiūrėti įkeltą informaciją, parodyti kitiems, atsisiųsti ir išsisaugoti jiems patinkančią vaizdo medžiagą. Labai patogu tai, kad čia galiu greitai ir lengvai įkelti nuotraukas, aprašymus, nuorodas, filmuotus vaizdus su aprašymais, tad informaciją apie įvykius grupėje, darželyje ar už jo ribų pateikiama operatyviai ir įdomiai. Grupės tinklaraštis yra uždaras, norint prisijungti reikia turėti slaptažodį, todėl nekyla privatumo klausimų.
 
Talpinama informacija ir vaizdo medžiaga skatina tėvus aktyviau įsitraukti į grupės veiklas ir projektus. Tinklaraštis atlieka ir švietėjišką funkciją. Jo puslapiuose patogu pateikti įvairias naujienas ir nuorodas į straipsnius. Visa informacija, nepriklausomai nuo publikavimo datos, yra lengvai pasiekiama, todėl tėvai, kurie nespėjo atsisiųsti nuotraukų gali jas lengvai rasti archyve.
Siekdama sužinoti tėvų nuomonę apie įvairius komunikavimo šaltinius, surengiau internetinę apklausą, kurioje dalyvavo 8 tėčiai ir 15 mamų. Paaiškėjo, kad nepaisant virtualaus bendravimo patogumo ir tėčiams (8 atsakymai) ir  mamoms (14 atsakymų) priimtiniausias yra  bendravimas žodžiu. Tėvams įdomu, kaip vaikai praleidžia dieną darželyje, smagu tinklaraštyje matyti vaikų nuotraukas, komentarus, emocijas, tačiau tai neatstoja gyvo bendravimo su pedagogu aptariant kiekvieno vaiko individualias savybes.
 
Visas aktyvias ir žingeidžias pedagoges raginu kurti inovatyvias bendradarbiavimo su tėveliais formas,ieškoti įdomių ir šiuolaikiškų bendravimo būdų, tačiau siekti, kad gyvas bendravimas išliktų pirmenybinė pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo forma.
 
Darželis turi stengtis aktyviai įtraukti tėvus į savo bendruomenę. Labai svarbu supažindinti tėvus ne tik su jų vaiko pasiekimais, bet ir informuoti apie bendrą situaciją grupėje. Norint, kad tėvai kuo daugiau susipažintų su šiuolaikiniais vaikų ugdymo aspektais ir būtų ne tik nuošalūs stebėtojai, bet ir dalyviai, būtina juos įtraukti į darželio bendruomenės veiklą.