Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai „eTwinning“ projektas „Mano svajonių darbas“ įvertintas kokybės ženkleliu
 

„eTwinning“ projektas „Mano svajonių darbas“ įvertintas kokybės ženkleliu

2018-06-27
„eTwinning“ projektas „Mano svajonių darbas“ įvertintas kokybės ženkleliu
Asta ŽELIONIENĖ
Šiaulių lopšelis-darželis „Coliukė“
Šiaulių lopšelyje-darželyje „Coliukė“ priešmokyklinio ugdymo grupėje visus metus vykdytas  eTwinning projektas „Mano svajonių darbas“ buvo sėkmingas ir įdomus. Vaikai nuo mažens svajoja, kuo bus užaugę, tad šis projektas leido vaikams susipažinti su įvairiomis profesijomis.
Vaikai piešė savo svajonių darbą, pasakojo apie savo tėvelių profesijas, žaisdami imitavo profesijas, prisiėmė tam tikrus vaidmenis, matavosi įvairių profesijų atributiką, išbandė įrankius ir reikmenis.
 
Su profesijomis susipažinti pradėjome nuo artimiausios aplinkos – darželio bendruomenės. Vaikai susitiko su įvairiais įstaigos darbuotojais ir uždavė jiems klausimų apie jų profesijas. Su vaikais aptarėme, kuo svarbūs visi ugdymo įstaigoje dirbantys žmonės ir kodėl svarbu gerbti jų darbą, o reikalui esant ir patalkinti jiems. 
 
Labai svarbu vaiką supažindinti su artimiausia socialine ir kultūrine aplinka, todėl vaikai keliavo į vaistinę, biblioteką, gyvūnų globos namus, muziejų, o Šiaulių darbo rinkos mokymo centre „matavosi“ virėjo, kirpėjos, pardavėjo, floristo, siuvėjo profesijas.
 
Smagu, kad į projektą aktyviai įsitraukė tėvai ir noriai pristatė savo profesijas: gintaro meistro, vertėjos, dizainerės-siuvėjos, fotografo. Tėvai itin atsakingai ruošėsi susitikimams: parengdavo pristatymus, apgalvodavo, kaip sudominti vaikus, sugalvodavo žaidimų (pavyzdžiui, kalbų žaidimą „Atspėk žodį / šalį / tautybę“), užduočių, atsinešdavo vaizdinės medžiagos (inkliuzų, dizaino katalogų, žodynų) ir leisdavo vaikams patiems daug ką išbandyti (siūti siuvimo mašina, verti gintarų apyrankes ar karolius). Po siuvimo pamokėlių mama Olesia džiaugėsi kartu su vaikais: „Man buvo be galo įdomu ir malonu dalytis žiniomis ir sudominti vaikus“, o vertėja Dalia dėkojo: „Buvo labai smagu pabendrauti su grupės vaikais, papasakoti apie savo darbo patirtį bei pažaisti“.
 
 
Projektui įsibėgėjus mūsų laukė išvykos į tėvelių darbovietes. Pirmoji – į Lietuvos kariuomenės karinių oro pajėgų aviacijos bazę. Roko tėtis Mindaugas, Lietuvos kariuomenės kapitonas, supažindino vaikus su Aviacijos bazės veiklos specifika, Karinių oro pajėgų orlaiviais, technika, ginkluote ir atsakė į visus vaikams rūpimus klausimus. Smagiausia, kad buvo galima įlipti į orlaivį, sraigtasparnį, pasimatuoti šalmą, gelbėjimosi liemenę, apžiūrėti, kaip remontuojami naikintuvai, orlaiviai ir iš arti pamatyti, kaip kyla lėktuvai. Išvyka vaikams padarė labai didelį įspūdį, suteikė daug džiugių emocijų.
 
Kita įdomi išvyką buvo į  į Šiaulių apylinkės teismą. Jono tėtis teisėjas Arūnas  pakvietė ir pristatė savo profesiją: parodė bylas, leido apžiūrėti sulaikymo kamerą ir „sudalyvauti“ teisme.
 
Šį projektą vainikavo šventė su projekto partneriais Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijoje, kur vaikai susipažino su policininkais, gaisrininkais, kartu su staliumi gamino lesyklėlę ir šoko kartu su Kangoo Jumps trenere.
 
 
Veiklų, pristatymų ir išvykų buvo labai daug. Svarbiausia, kad žinias apie profesijas vaikai gilino patys viską išbandydami ir klausinėdami, o profesijas pristatė svečiai ir tėveliai, kas visiems suteikė daug džiaugsmo.
 
Šyai Roko mamos mintys: „Labai puikus projektas, praplečiantis vaikų mąstymo akiratį. O šauniausia, kad vaikas vėl iš naujo susižavėjo savo tėčiu. Akys net sublizga prisiminus lėktuvus ir, kad ten dirba mūsų tėtis. Tikiu, kad panašiai didžiuojasi ir kiti vaikai , kurių mamos ir tėčiai skyrė jiems šiemet laiko.“
 
Šio projekto tema tinka bet kokio amžiaus vaikams, labai palanki plėtoti socialinę kompetenciją: bendrauti ne tik su bendraamžiais, bet su kitais suaugusiaisiais, gerbti jų patirtį, išminį bei pažinimo kompetenciją: smalsumą, domėjimąsi, informacijos rinkimą. Vaikai išgirdo ir sužinojo daug nežinomų žodžių: profesijų, įrankių, reikmenų pavadinimų, praplėtė akiratį, įgijo naujos patirties, naujų įgūdžių. Pristatydami profesijas vaikai atskleidė savo asmenines savybes, pomėgius, polinkius, gebėjimus. Džiugino ir vaikų mintys po projekto, vaikai įgudo diskutuoti, dalytis įspūdžiais, reikšti savo mintis, svarstyti, kas jiems patinka ar nepatinka. Projektas padėjo vaikams labiau save vertinti kaip asmenį, pasvarstyti, kuo jis domisi, kuo ypatingas, kuo norėtų būti užaugęs.
 
Projekte dalyvavo net 55 pedagogai iš visos Lietuvos, kurie virtualioje TwinSpace erdvėje bendradarbiavo su kolegomis, susirado partnerių naujiems projektams, išbandė naujus IKT įrankius ir pasisėmė naujų idėjų, o svarbiausia, kad projektas suartino pedagous, vaikus ir tėvus.
 
Džiaugiamės, kad Lietuvos nacionalinė paramos tarnyba įvertino šį projektą suteikdama jam eTwinning nacionalinį kokybės ženklelį.
 
Daugiau apie projektą ČIA