Emokykla.lt
Vartotojų straipsniai Diena su auklėtoja Violeta
 

Diena su auklėtoja Violeta

2015-08-31
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos
Diena su auklėtoja Violeta
Violeta KONČIENĖ, vyrenioji auklėtoja
Naujosios Akmenės vaikų lopšelis-darželis „Atžalynas“
Audronė Ruškienė, direktorės pavaduotoja ugdymui: „Vyresnioji auklėtoja Violeta Končienė Naujosios Akmenės vaikų lopšelyje-darželyje „Atžalynas“ dirba jau 40 metų. Ji kūrybingai organizuoja ugdomąją veiklą, domisi naujovėmis, šiltai, draugiškai bendrauja su vaikais ir tėveliais, o jos akių gerumo, širdies meilės, rankų šilumos užtenka šešiolikai „Girinukų“ grupės vaikučių (3–4 m.). Kaip sako pati Violeta, daug dienų prabėgo „Atžalyne“, keitėsi ugdymo programos, reikalavimai, bet jos gyvenimo kredo išliko toks pats: „Laimingas vaikas – laimingi ir mes“.
Ikimokyklinėje įstaigoje dienotvarkė siejama su organizuojama vaikų veikla, o visa kita – tai auklėtojos kūrybiškumas. Temas ugdomajai veiklai dažniausiai renkuosi atsižvelgdama į įstaigos ikimokyklinio ugdymo programą „Vaikystės takeliu“, į metų laiką, vaikų, tėvų pasiūlytas idėjas, darželio organizuojamus bendrus renginius.
 
Vieną pavasarišką penktadienį Emilis kartu su mama atsinešė pavasarinių tulpių ir papuošė grupę. Vaikai tyrinėjo, uostė, apžiūrinėjo, džiaugėsi žiedais. Taip kilo idėja ateinančios savaitės temai – „Pirmieji pavasariniai žiedai“. Pagrindinis tikslas – pasidžiaugti pavasariu, atpažinti pavasarį žydinčias gėles, ugdyti meilę augalams, gamtai.
 
7.30 val. Vienas po kito su tėvais renkasi mažieji. Daugelis pastebi pasikeitusią grupės aplinką: paveikslai, atvirutės, gėlės – viskas parengta savaitės temai. Kad vaikai nenuobodžiautų, siūlau įvairius žaidimus su geometrinėmis figūromis, mozaikomis, konstruktoriais. Bendrauju su tėveliais, pasiūlau atkreipti dėmesį į savaitės temą, paprašau nufotografuoti vaikus parke, skvere ar išvykoje prie pirmųjų pavasario žiedų. Nutariame, kad įstaigos galerijoje organizuosime parodėlę „Vaikai ir pavasario žiedai“.
 
8.05 val. Prasideda rytinė mankštelė. Skambant dainelei „Žemė žydi“ (muzika Vlado Bagdono, žodžiai Danutės Augienės) atliekame rytinės mankštos pratimus su pliušinėmis gėlėmis.
 
8.15 val. Laikas pusryčiauti.
 
9.00 val. Organizuota ugdomoji veikla grupėje – ryto ratas. Pas vaikus ateina grupės personažas, medinis žmogeliukas Girinukas. Jis pasveikina vaikus su pavasariu ir atneša žibučių. Deklamuoju trumpą savos kūrybos eilėraštuką: „Tokios mėlynos, švelnutės / Žydi pamiškėj žibutės...“
 
Girinukas turi pilną krepšelį spalvingų nuotraukų, paveikslų, kuriuose pavaizduoti, tulpių, narcizų, žibučių, šalpusnių žiedeliai. Vaikus supažindinu su pavasarį pražįstančiomis gėlytėmis. Grupėje išdėliota daug gėlių žiedų. Vaikai juos surenka ir išbarsto ant „žalios pievelės“, bando suskaičiuoti. Siunčiame ratu gėlytės žiedelį linkėdami draugui juoko, šypsenos, saulutės ir t. t. Skatinu vaikus sukurti ir pasakyti savo linkėjimą.
 
9.15 val. Laikas ugdomajai veiklai. Užduotis stengiuosi parinkti atsižvelgdama į turimą ugdytinių patirtį, į gebėjimus, kuriuos dar reikėtų tobulinti. Stengiuosi, kad formuotųsi ugdytinių patirtis, kad vaikas išreikštų save fantazuodamas, kurdamas, atrastų naujų saviraiškos būdų.
 
Ant stalų išdėlioti mėlynos, geltonos, žalios ir raudonos spalvos gėlių žiedeliai. Vaikai patys pasirenka, prie kurio staliuko eis atlikti užduoties. Mėlynas žiedelis reiškia, kad teks sudėlioti žibutės žiedelį iš paruoštų dalių, pripiešiant kotelį ir lapelį. Prisėdusieji prie geltono žiedelio kurs šalpusnį, panaudodami ausų krapštukus ir modeliną. Pasirinkusieji žalią žiedelį galės piešti ant medžiaginių vėliavėlių žiedelius (piešimas guašu arba štampavimas naudojant įvairias formeles). Raudonas žiedelis kvies jungti linijas pagal pažymėtus taškelius (gėlytės kontūras), papuošti gėlytės viduriuką.
 
Baigę darbelius surengiame parodėlę. Skatinu vaikus gėrėtis darbeliais, prašau papasakoti apie savąjį. Pasiūlau pažaisti auklėtojų sukurtą žaidimą „Žydi gėlės“: „Žydi mūsų gėlės daržely, / Žydi mūsų gėlės daržely. / Pasidžiaukim ir paplokim /. Vienas kitam nusišypsokim.“
 
9.40 val. Kūno kultūra sporto salėje. Bendro lavinimo pratimus atliekame su minkštomis, pliušinėmis gėlytėmis, kurias vaikai atsinešė iš namų. Tobulindami pagrindinius judesius – ėjimą su kliūtimis, pusiausvyrą – prisimename žaidimus „Padėk gėlytę į lanką, pagal spalvą“, „Nešk gėlytę takeliu ir padovanok ją meškučiui“. Žaidžiame judrų žaidimą „Pabiro žiedeliai“. Įvairių spalvų žiedeliai pabyra po visą salę. Vaikai surenka žiedelius į krepšelius pagal spalvas, atlieka siužetinius kvėpavimo pratimus „Pauostyk gėlytę“.
 
10.00 val. Pasiruošimas pasivaikščiojimui lauke ir pasivaikščiojimas. Prieš eidami pasivaikščioti vaikai ant savo striukių suranda priklijuotus gėlyčių lipdukus. Tai suteikia daug džiaugsmo. Paprašau pasakyti, kokios spalvos žiedelis pražydo ant striukės. Išėję į darželio kiemą pasukame prie eglučių, dairomės mėlynuojančių žibuoklių. Žaidžiame judrų žaidimą „Skrisk, skrisk, bitele“.
 
11.50 val. Grįžus iš pasivaikščiojimo. Atsipalaiduojame, ilsimės, klausomės Piotro Čaikovskio „Gėlių valso“.
 
12.00 val. Laikas pietauti.
 
12.40 val. Kad vaikai ramiai užmigtų, paseku pasaką apie princesę ir šalpusnėlę. Tylu, visi miega. Ruošiuosi popietinei ir rytojaus veiklai, tvarkau vaikų piešinėlius, individualių pasiekimų aprašus.
 
15.05 val. Žaidimai po dienos miego. Pasiūlau pažaisti žaidimą „Kokia aš gėlytė?“ su gėlių formomis, kad geriau įsimintume jų pavadinimus. Vaikai užsideda ant veiduko gėlytę ir prisistato. Pakviečiu kurti įvairias gėlytes ant smėlio stalo.
 
15.40 val. Prasideda vakarienė.
 
16.15 val. Žaidimai. Vaikus paskatinu veikti savarankiškai. Jie žaidžia įvairius siužetinius žaidimus: „Šeima“, „Pas gydytoją“, „Vairuotojai“ ir kt. Organizuoju individualią veiklą su vaikais, kuriems sunkiau sekėsi atpažinti spalvas, įsiminti pavasarinių gėlyčių pavadinimus. Pasiūlau pažaisti stalo žaidimus „Surink į krepšelį vienodos spalvos gėlytes“, „Surask, žibutę, šalpusnį, tulpę“. Bendrauju su tėvais, atėjusiais pasiimti vaikų. Paprašau prisijungti prie savaitinės grupės veiklos, kartu su savo vaiku sukurti gėlės žiedelį, kad galėtume pasigaminti bendrą knygutę-armonikėlę „Girinukų grupės pavasariniai žiedai“.
 
17.30 val. Darbo dienos pabaiga. Mintyse pasidžiaugiu praėjusia diena, savo ugdytiniais, kuriems suteikiau progą stebėti ir tyrinėti, mąstyti ir pažinti, klausti ir pasakoti, kurti ir fantazuoti. Džiaugiuosi, kad suspėjau paglostyti galvelę, padėjau apsirengti, nušluosčiau ašarėlę, paraginau draugauti ir šypsotis, niekada nesipykti, padėkoti, atsiprašyti... 
Šaltiniai:
 
 2015 m. birželis, Nr. 6 (350)