Bendradarbiavimas su šeima pasitelkiant projektus
2017-08-21
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sociologiniai tyrimai rodo, kad tie vaikai, kurių tėvai aktyviau įsitraukia į vaikų gyvenimą, demonstruoja geresnius akademinius pasiekimus ir kognityvinius gebėjimus, pagerėja tėvų ir vaikų tarpusavio santykiai. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Klaipėdos lopšelio-darželio „Volungėlė“ priešmokyklinio ugdymo grupėje „Drevinukai“ nuolat ieškome įvairių būdų, kurie paskatintų tėvelius dalyvauti grupės gyvenime, juk glaudus tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas – vienas esminių gerą ugdymą laiduojančių veiksnių.
Dalyvavimas tarptautiniame projekte „Pasakyk pasauliui labas“ (angl. „Say Hello to the World“) buvo mums nauja bendravimo ir bendradarbiavimo patirtis. Išbandėme naujus būdus ir metodus, skatinančius vaikus būti draugiškais, padedančius įveikti stereotipus ir išankstines nuostatas, skatinančius pagarbą kitoms tautoms, kultūroms ir jų tradicijoms, toleruoti skirtumus. Vaizdo tinklu bendravome su darželiu iš Kroatijos Zagrebo miesto, turėjome penkis virtualius susitikimus šiomis temomis: „Aš“,„Aš ir mano šeima“,„Aš ir mano darželis“,„Aš ir mano miestas“,„Aš ir mano šalis“.
Didelį dėmesį skyrėme temai „Aš ir šeima“. Tradiciškai tėveliai savo dalyvavimą vaiko ugdyme supranta kaip dalyvavimą susirinkimuose, šventėse. Todėl nutarėme pakviesti tėvelius aktyviau sudalyvauti temos „Aš ir mano šeima“ prisistatyme. Keletą savaičių tėveliai aktyviai dalyvavo grupės gyvenime. Susibūrę pasidarė grafiką, kuri šeima kokią dieną atvyks į grupę ir ką veiks, pavyzdžiui:
- Žiūrėsime šeimos albumą ir aptarsime savo šeimos tradicijas.
- Papasakosiu apie savo šeimą, pagrosiu su kanklėmis, padainuosiu lietuvių liaudies dainelių.
- Paseksiu savo šeimos istorijas, papasakosiu apie šeimos keliones.
- Parodysiu nuotraukų apie Godos senelius, gyvenimą ir veiklą kaime.
- Parodysiu filmuotą medžiagą apie šeimos kalėdinę šventę.
- Papasakosiu apie savo šeimą ir padėsiu vaikams išmokti prisistatymą anglų kalba.
- Padėsiu sudalyvauti vaizdo susitikime su vaikais iš Kroatijos.
- Ir t.t.
Veikloje „Papasakok apie savo šeimą“ dalyvavo visi grupės tėveliai, vaikams labai patiko kitų tėvelių dalyvavimas, todėl pasyvesnius tėvelius vaikai patys kvietė, kad atvyktu sudalyvauti. Po veiklos tėveliai pasakojo, kad dauguma jaudinosi, suprato, jog reikia kuo daugiau kalbėtis, pasakoti istorijų vaikams. Ruošiantis susitikimui „Aš ir mano šeima“, tėveliai namuose padarė savo šeimos plakatus, herbus, kurdami kiekvienas apibūdino savo šeimos narį, taip sužinojo ką vieni mano apie kitus. Viena šeima papasakojo atradusi, jog visi šeimos narių vardai prasideda raide R. Po šios veiklos tėvai pasakojo, kad vaikai suprato, jog šeima didelė vertybė.
Pedagogų ir šeimos bendradarbiavimas grindžiamas abipuse pagarba, bendrais interesais, siekiais. Geras bendravimas ir tarpusavio ryšys yra esminis tikros partnerystės bruožas. Bendravimas padeda žmonėms geriau suprasti vieniems kitus, įsigilinti į kito vidinį pasaulį, skatina išklausyti kito nuomonę ir išsakyti savo. Pedagogai, kurie iš tikrųjų suvokia šeimos svarbą ugdant vaikus, dirbdami su tėvais gali daug pasiekti, sukurti tikrą partnerystę, o matyti savo tėvus grupėje dirbant kartu yra jaudinantis ir kartu įpareigojantis dalykas.
Analizuodamos susidariusią situaciją supratome, kad kai kurie tėvai tikrai neįvertindavo bendradarbiavimo su auklėtojomis svarbos. Todėl kasdieninių pokalbių metu akcentavome, kad tėvų pagalba yra būtina ir labai naudinga vaiko ugdymo kokybei, o įnašo dydis nėra svarbus. Svarbiausia yra tai, kad tėvai ir auklėtojos bendradarbiaudami mokosi vieni iš kitų, ir toks bendradarbiavimas daro didelę įtaką vaiko ugdymui. Kad ir koks bendravimo ir bendradarbiavimo būdas būtų, svarbu, kad jis būtų patikimas. Bendradarbiaujant paaiškėjo, kad tėvams rūpi vaiko rengimo mokyklai klausimai, vaikų konfliktų, ginčų sprendimo būdai, adaptacijos sunkumų įveikimas ikimokyklinėje įstaigoje, vaiko elgesio problemos, sveikatos stiprinimas, gabių vaikų ugdymo galimybės, laisvalaikio leidimo formos šeimoje, švenčių organizavimas. Ieškodamos naujų bendravimo formų, pastebėjome, kad įstaigos bendruomenę labiausiai suartina bendra veikla. Naujos bendradarbiavimo su šeima formos skatina visus tobulėti.
Sociologiniai tyrimai rodo, kad tie vaikai, kurių tėvai buvo aktyviau įsitraukę į vaikų gyvenimą, demonstravo geresnius akademinius pasiekimus ir kognityvinius gebėjimus. Pagerėdavo tėvų ir vaikų tarpusavio santykiai, praleisdavo daugiau laiko su vaikais. Tėvai turėjo geresnį požiūrį į save kaip į tėvus ir asmenybes.

