Emokykla.lt
Vartotojų naujienos Pedagogių susidomėjimas tautiniu paveldu nemąžta
 

Pedagogių susidomėjimas tautiniu paveldu nemąžta

2016-04-13
Susijusios temos: Ugdymo įstaigos
Pedagogių susidomėjimas tautiniu paveldu nemąžta
Vanda ZAURIENĖ
Šiaulių logopedinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyrius
 
Jau penkti metai Šiaulių logopedinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriuje įgyvendiname edukacinį projektą „Lietuviais esame mes gimę“.
 
Balandžio pradžioje kartu su auklėtojomis Rasa Arlauskiene ir Živile Jarašūniene dalijomės savo sukaupta darbo patirtimi seminare „Netradicinės edukacinės veiklos, padedančios puoselėti lietuvių liaudies tradicijas ir papročius“. Nudžiugome, kuomet į mūsų renginį užsiregistravo net penkiasdešimt ikimokyklinio ugdymo pedagogų iš Šiaulių, Radviliškio ir Panevėžio.
 
Kurdamos seminaro programą siekėme, kad dalyvės ne tik pagilintų žinias apie etnokultūrą, prisimintų lietuvių tautinius papročius ir tradicijas, bet ir praktiškai išbandytų įvairias edukacines veiklas, kurias mes taikome ugdydamos vaikus.
 
Ž. Jarašūnienė pristatė etnokultūros integravimo galimybes netradicinėse aplinkose. Pranešėja pademonstravo įvairius metodus ir būdus, kuriuos mes taikome vaikų etnokultūriniame ugdyme, paaiškino, kaip galima netradiciškai į ugdymo procesą integruoti temas apie lietuvių tautinius papročius ir tradicijas.
 
R. Arlauskienė pristatė pranešimą „Netradicinių aplinkų kūrimo įtaka vaikui“, kuriame atskleidė, kaip padedame vaikams pažinti gimtąjį kraštą, perimti tėvų ir protėvių dvasines vertybes, ugdome jų tautinę savimonę, skiepijame pagarbą gimtajai kalbai ir kultūrai.
 
Vėliau viešnios stebėjo mūsų vestą ir filmuotą netradicinę veiklą „Javų sėja“. Užsiėmimo metu vaikai tyrinėjo javus (rugius, miežius, kviečius, avižas), domėjosi sėjos tradicijomis, išmėgino sėjimą senoviniu būdu. Seminaro dalyvėms pristačiau vaikų kūrybinių darbų albumus „Linksmos mįslės“, „Seku, seku pasaką“, „Lietuvai“. Kolegės susidomėjusios vartėknygas, diskutavo apie šių patirčių perkėlimą į kasdienę ugdomąją veiklą.
 
Praktinę seminaro dalį – kūrybines dirbtuves – pradėjome įstaigos bendruomenės organizuotoje senovės buities daiktų parodoje „Mūsų senolių palikimas“. Smagu buvo spėlioti, kokiu tikslu buvo naudojami kalvaratas (= verpimo ratelis) ir kalatauka (= sviestmušė), iš kurio krašto atkeliavo sūrspaudis, rėtis, gelda, linų šukos, pjautuvas, velėtuvas, liktarna (= žibintas),prosasir kiti daiktai. Dalyvėms pristačiau jau pamirštą senovinį „belaidį“ skalbinių lyginimo būdą rinte ir kočėlu, kurį visos čia pat išbandė.
 
Kūrybinių dirbtuvių metu mokėmės kurti tautinius ornamentus iš įvairių simbolių, taikyti skirtingas pynimo, audimo technikas, pasidalinau ilgai kaupta medžiaga apie lietuviškų ornamentų simboliką, jų komponavimo būdus ir spalvų reikšmes. Juk ne veltui sakoma, kad ornamentai – senovės laikų gyva kalba.
 
Įsitikinome, kad susidomėjimas tautiniu paveldu nemąžta, o panašios tematikos seminarai itin reikalingi ir naudingi ikimokyklinio ugdymo pedagogams.